Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@20:55:24 GMT

دولت سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری را دلگرم کند

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۲۰۶۷

دولت سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری را دلگرم کند

ایسنا/کرمان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هماهنگی و همکاری بین بخش خصوصی و دولتی در حوزه گردشگری را از ضروریات دانست و گفت: باید بین دستگاه‌های دولتی هماهنگی لازم وجود داشته باشد تا بخش خصوصی برای ادامه فعالیت ها دلگرم باشد.

علی اصغر شالبافیان شامگاه ۱۸ دی ماه در حاشیه بازدید از پروژه های گردشگری شهر کرمان با اشاره به اینکه خوشبختانه در بین سرمایه گذاران بخش خصوصی با بخش دولتی در کرمان یکدلی خوبی وجود دارد، گفت: امیدواریم دولت بتواند با تخصیص اعتبارات مناسب در ادامه‌دار شدن فعالیت‌های سرمایه‌گذاران موفق عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیز گفت: خوشبختانه همدلی بین بخش خصوصی و دولتی در حوزه گردشگری کرمان مثال زدنی است و با توجه به این موضوع آینده گردشگری کرمان روشن خواهد بود.

به گزارش ایسنا، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ابتدا از باغ موزه در حال احداث وزیزی بازدید کرد گفتنی است این مجتمع فرهنگی پذیرایی در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

کاروانسرای وکیل مقصد بعدی شالبافیان بود، مرمت کاروانسرای قجری وکیل که از سال ۹۷ شروع شده و به گفته سرمایه گذار آن در بهمن ماه افتتاح می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در این بازدید گفت: قرار گرفتن کاروانسرای وکیل در بافت تاریخی و مجاورت با بناهای تاریخی شهر کرمان، موقعیت مناسبی برای اقامت و بازدید گردشگران را در این هتل فراهم می کند.

وی ادامه داد: در مرمت این مجموعه اقامتی سنتی سعی شده است با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی هویت و اصالت تاریخی و فرهنگی آن حفظ شود و سرمایه گذار نیز بخوبی طرح را اجرا کرده است.

معاون وزیر

فعالی در ادامه با اشاره به وجود کاروانسراهای متعدد تاریخی در استان کرمان تاکید کرد: کاروانسراها ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگر و کمک به رونق صنعت گردشگری استان کرمان دارند که باید دیده شوند و برنامه ریزی برای استفاده اقتصادی از آنها به مرحله تعریف و اجرا برسد.

به گزارش ایسنا، در این هتل بوتیک حدود ۶۰ اتاق و ۱۴۴ تخت وجود دارد که ضمن افزایش فضاهای اقامتی گردشگری کرمان، زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر را نیز به صورت مستقیم فراهم خواهد کرد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از هتل سه ستاره در حال احداث هیوا که دارای ۵۲ اتاق بود بازدید کرد، به گفته سرمایه گذار این پروژه، در دهه فجر آماده افتتاح است.

پارک آبی ضیاءالدینی با زیربنای ۱۱ هزار و ۳۴۰ مترمربع زیربنا و حجم سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد تومان و مجتمع گردشگری توکلی با زیربنای هزار و ۳۶۵ مترمربع و حجم سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد تومان واقع در محور هفت باغ علوی و همچنین مجتمع تفریحی پذیرایی و اقامتی هنرمند با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد و مجتمع گردشگری ابیت از دیگر مقاصد بازدید شب گذشته شالبافیان بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری گردشگري گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی استان کرمان بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۲۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  افراسیاب گراوند با اعلام این مطلب اظهار کرد: این جشنواره روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۱۵ تا ۱۸ با اجرای برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلماس افزود: اجرای موسیقی زنده آشیقی، اجرای گروه‌های هنری، اجرای بازی‌های بومی‌محلی، تفریحی و همگانی، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، سوارکاری، قایق‌رانی، پخت و توزیع غذای محلی، راه‌اندازی غرفه‌های کشاورزی و دامی و پرواز پاراگلایدر از  برنامه‌های جشنواره هستند.

او گفت: این جشنواره به همت شهرداری سلماس و با مشارکت اداراتی مانند ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ‌... برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • شناسه دار شدن بیش از ۳ هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی
  • شناسه دار شدنبیش از ۳ هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی
  • برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد