Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارسلان شکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با این میزان رشد تعداد مسافرانی که از مرزهای آذربایجان غربی در ۹ ماه امسال تردد کرده اند، به بیش از ۵۲۰ هزار نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: این رقم در مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۷۷ هزار نفر بود.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: در ابتدای سال جاری نیز نظیر سال قبل با توجه به محدودیت های کرونایی تردد مسافر از پایانه های مرزی استان به صورت محدود و با شرایط خاص از جمله لزوم داشتن حق اقامت در کشور مقابل انجام می‌گرفت که هم اکنون با رفع این محدودیت ها با توجه واکسیناسیون گسترده در طی ۹ ماه گذشته میزان ترددها روند صعودی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکری گفت: بیشترین میزان افزایش در تردد مسافر طی سال جاری نسبت به سال گذشته مربوط به مرزهای بازرگان، تمرچین و رازی بوده است.

به گزارش ایرنا، میزان تردد سالانه در آذربایجان غربی به میلیون ها نفر می رسید ولی با شیوع کرونا، این رقم به شدت کاهش یافت.

آذربایجان غربی پنج پایانه مرزی دارد که شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، تمرچین پیرانشهر در مرز شمال عراق و پلدشت در مرز نخجوان است.

برچسب‌ها مرز تمرچین آذربایجان غربی ماکو مرز بازرگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی عراق ترکیه تمرچین پیرانشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز تمرچین آذربایجان غربی ماکو مرز تمرچین آذربایجان غربی ماکو مرز بازرگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی عراق ترکیه تمرچین پیرانشهر آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۲۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: به توافقات بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص توافق اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل مورد اختلاف مرزی اظهار داشت: ما به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می گذاریم.

بیشتر بخوانید: اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش خواهد یافت

کنعانی افزود: استمرار تلاش های دو کشور برای حل و فصل مسائل مرزی با توسل به روش‌های مسالمت آمیز در چارچوب احترام متقابل دو کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر لازمه استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.

دولت ارمنستان برای اجتناب از جنگی دوباره با جمهوری آذربایجان، چهار روستای مورد مناقشه با این کشور را به باکو واگذار کرد.

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان روز شنبه اعلام کرد نیروهای مرزبان روسیه‌ای مستقر در منطقه مرزی «تاووش» مابین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در پی روند جاری تعیین مرز و تحدید حدود بین دو کشور از این منطقه خارج می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228127 برچسب‌ها ارمنستان

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۴۶درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر
  • آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • کنعانی: به توافقات بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • تسهیل تجارت و تردد در پایانه های مرزی از رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است
  • تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت
  • تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت + فیلم
  • جابجایی مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۴۶ درصد افزایش یافت