Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@22:04:38 GMT

مقایسه دو گوشی پرچمدار آیفون ۱۳ و شیائومی ۱۲

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۳۳۹۸

مقایسه دو گوشی پرچمدار آیفون ۱۳ و شیائومی ۱۲

فرارو- سال ۲۰۲۱ با عرضه گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ به پایان رسید و برای اولین بار پس از چندین سال، یکی از پرچمداران اصلی شیائومی نیز یک گوشی بسیار جمع و جور است. درست مانند پرچمدار اپل، یکی از بهترین مزایای شیائومی ۱۲ همین ابعاد جمع و جور آن است که امروزه در این رده بسیار کمیاب هستند. این وجه اشتراک در ابعاد، باعث شده تا ما مقایسه‌ای میان این دو گوشی پرچمدار انجام دهیم و ببینیم کدامیک از آن‌ها می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای افراد مختلف باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فرارو، گوشی‌های پرچمدار اگرچه به طور طبیعی از قیمت بالاتری برخوردار هستند، اما اغلب کاربران گوشی‌های هوشمند، مشتاقانه به دنبال اخبار این دستگاه‌ها هستند. در این میان علاقمندان زیادی نیز وجود دارند که به داشتن یک گوشی پرچمدار جدید و مدرن اهمیت می‌دهند. سال ۲۰۲۱ نیز سالی بود که اغلب برند‌های معتبر گوشی‌هایی در این رده را روانه بازار کردند که گوشی شیائومی ۱۲ آخرین مورد از آنهاست. حال اگر شما بخواهید یک گوشی پرچمدار را انتخاب کنید و گزینه‌های شما همین شیائومی ۱۲ و دیگر آیفون ۱۳ باشد، کدامیک را در اولویت قرار می‌دهید؟ پیش از پاسخ دادن به این پرسش، پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا این مقایسه را مطالعه کنید تا انتخابی منطقی‌تر داشته باشید.

طراحی

آیفون ۱۳ اپل قطعاً طراحی نمادینی دارد و به لطف حاشیه‌های صاف بسیار مدرن به نظر می‌رسد. بسیاری از مردم آن را ترجیح می‌دهند فقط به این دلیل که یک دستگاه اپل است و طرح‌های اصلی تلفن از اپل آمده است. اما در واقع شیائومی ۱۲ به دلیل نسبت صفحه نمایش به بدنه بالاتر و نمایشگر سوراخ دار آن، منطقاً گزینه بهتری است، اما در نظر داشته باشید که این موضوع سلیقه‌ای می‌باشد. از سوی دیگر، آیفون ۱۳ کیفیت ساخت بهتری دارد، زیرا دارای شیشه جلو و شیشه پشتی است که توسط سپر سرامیکی محافظت می‌شود و به لطف گواهی IP68 تا عمق ۶ متری ضد آب است. در سمت مقابل، اما شما با گوشی هوشمند Xiaomi 12 هیچ نوع گواهینامه مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را دریافت نمی‌کنید.

صفحه نمایش

روی کاغذ، شیائومی ۱۲ صفحه نمایش پیشرفته تری دارد. این گوشی، یک پنل OLED با یک میلیارد رنگ دارد که نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، گواهی +HDR10 و پشتیبانی از Dolby Vision را ارائه می‌دهد. اما همیشه مشخصات روی کاغذ با تجربه واقعی مطابقت ندارد؛ آیفون ۱۳ اپل با نمایشگر Super Retina XDR OLED خود بازتولید رنگ فوق‌العاده دقیقی ارائه می‌کند. نمایشگر این گوشی همچنین از Dolby Vision و HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. اما پرچمدار اپل دو نقطه ضعف دارد؛ نرخ تازه سازی استاندارد ۶۰ هرتز دارد و برخلاف شیائومی ۱۲، فاقد حسگر اثر انگشت است. با این حال هنوز از Face ID برای تشخیص چهره سه بعدی پشتیبانی می‌کند که در واقع از یک خواننده اثر انگشت ایمن‌تر است.

سخت افزار و نرم افزار

آیفون ۱۳ اپل از چیپست اپل A15 Bionic ساخته شده با فناوری ۵ نانومتری و با حداکثر فرکانس ۳.۲۲ گیگاهرتز بهره می‌برد، در حالی که شیائومی ۱۲ از پلتفرم موبایل ۴ نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۱ با حداکثر فرکانس ۳ گیگاهرتز تغذیه می‌کند. این دو گوشی دارای مقدار رم بسیار متفاوتی هستند؛ اولی فقط ۴ گیگابایت را ارائه می‌دهد، در حالی که دومی تا ۱۲ گیگابایت افزایش می‌یابد. با این حال، به لطف بهینه سازی شگفت انگیز سیستم عامل iOS، عملکرد آیفون در همان سطح و اغلب بالاتر از عملکرد ارائه شده توسط شیائومی ۱۲ است که اندروید ۱۲ را اجرا می‌کند.

دوربین

سخت افزار دوربین شیائومی ۱۲ نسبت به آیفون ۱۳ برتری دارد. این گوشی هوشمند دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با OIS، سنسور ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین ماکرو تله فوتو ۵ مگاپیکسلی است. اما با وجود این، آیفون ۱۳ به لطف نرم افزار و الگوریتم دوربین عالی ارائه شده توسط iOS، در بسیاری از سناریوها، عکس‌های بهتری را ثبت می‌کند. البته هنوز برای قضاوت نهایی خیلی زود است، زیرا شیائومی ۱۲ چند روز پیش بود که به طور رسمی معرفی شد و هنوز کسی این شانس را نداشت که دوربین‌های آن را به طور کامل آزمایش کند؛ بنابراین ممکن است که دوربین‌های این پرچمدار جدید، قابلیت‌هایی را داشته باشد که برتری آن را نسبت به آیفون ثابت کند.

باتری

اگرچه iOS در مقایسه با اندروید ۱۲ و MIUI ۱۳ بهتر بهینه شده است، شیائومی ۱۲ به احتمال زیاد با یک بار شارژ در مقایسه با آیفون ۱۳ دوام بیشتری خواهد داشت، زیرا باتری آن بسیار بزرگتر است. اما این مسئله همه ماجرا نیست، زیرا باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی شیائومی ۱۲ از فناوری شارژ سریعتر با قدرت ۶۷ وات و حتی شارژ بی سیم سریعتر با توان ۵۰ وات پشتیبانی می‌کند.

قیمت

شیائومی ۱۲ دارای قیمت اولیه ۵۱۰ یورو / ۵۸۰ دلار برای بازار چین است، در حالی که برای خرید آیفون ۱۳ به بیش از ۸۰۰ یورو / ۹۰۰ دلار نیاز دارید. در حالی که آیفون ۱۳ ممکن است دستگاهی برتر برای بسیاری از افراد باشد، شیائومی ۱۲ دارای یک ارزش بسیار بالاتر در زمینه مقرون به صرفه بودن دارد. حالا که این مقایسه را مطالعه کردید، کدام یک از این دو گوشی هوشمند پرچمدار را انتخاب می‌کنید؟

منبع: gizmochina

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

منبع: فرارو

کلیدواژه: شیائومی 12 آیفون 13 گوشی پرچمدار گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ آیفون ۱۳ دو گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۳۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش کره جنوبی به دنبال ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون

به نقل از پایگاه خبری استریتس تایمز، منابع متعددی گفته‌اند ارتش کره جنوبی به تازگی در حال بررسی ممنوعیت گسترده آیفون در ساختمان‌های نظامی به دلیل افزایش نگرانی‌ها نسبت به نشت احتمالی اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا است.

این منابع یعنی گروهی از افسران درجه دار که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، گفته‌اند که فرماندهی نیروی هوایی کره جنوبی ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین) اطلاعیه‌ای داخلی در سرور اینترانت خود منتشر و در آن استفاده از هر دستگاهی که قابلیت ضبط صدا دارد و به برنامه‌های شخص ثالث اجازه نمی‌دهد که کارکرد‌های اصلی را کنترل کنند را از تاریخ ۱ ژوئن (۱۲ خرداد) ممنوع اعلام کرد. گوشی موبایل‌های آیفون نیز مشمول این ممنوعیت هستند.

بر اساس این اطلاعیه، تصمیم ممنوعیت استفاده آیفون در ارتش کره جنوبی در جلسات مشترک ستاد ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی این کشور واقع در «گه ریونگ ده» در استان «چونگ چونگ جنوبی» اتخاد شده است.

در این اطلاعیه آمده است: ممنوعیت هر نوع ضبط صدا، نه تنها ارتباطات رسمی شامل جلسات، مکالمات اداری، اعلامیه‌های کاری و شکایات و مشاوره با مردم، بلکه برای ارتباطات غیررسمی مانند تماس‌های تلفنی خصوصی (داخل ساختمان‌های نظامی) را شامل می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، تعمیم دادن احتمالی این ممنوعیت به تمام واحد‌های تابعه درحال بررسی است. فرماندهی ارتش کره جنوبی این ممنوعیت را از آوریل (فروردین-اردیبهشت) به صورت آزمایشی اجرایی کرده است. اگر این ممنوعیت تعمیم یابد، احتمالا از «گه ریونگ ده» فراتر می‌رود و همه واحد‌های دیگر در سرتاسر کره جنوبی را در بر می‌گیرد.

دستگاه‌هایی که قرار است ممنوع شوند، انواع ساعت‌های هوشمند را نیز شامل می‌شوند.

در حال حاضر، تخمین زده می‌شود که حدود ۱۰ هزار کادر نظامی شامل حدود ۶ هزار افسر در مرکز دفاع «گه ریونگ ده» مشغول به کار باشند. به دلایل امنیتی، تعداد دقیق آنها فاش نمی‌شود.

اگر این ممنوعیت به تمام واحد‌های تابعه تعمیم پیدا کند، تقریبا ۵۰۰ هزار کادر نظامی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • مقایسه دوربین وان پلاس 12 در مقابل آیفون 15 پرو! (فیلم)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • 5 دلیل برای خرید میان رده های شیائومی
  • ارتش کره جنوبی به دنبال ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون
  • آیا آیفون 15 ضد آب است؟ تست ضد آب بودن آن
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟
  • مقایسه کیفیت عکس پرتره آیفون 15 پرو مکس با سامسونگ اس 24 اولترا (عکس)
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ بهترین پرچمدار سامسونگ چند؟
  • خبر خوش برای طرفداران شیائومی/ اطلاعات بیشتری از پرچمدار ردمی لو رفت!