Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارزش هر واحد بیت‌کوین روز جمعه ۷ ژانویه به پایین‌ترین حد خود در طی چند ماه اخیر رسید؛ چراکه اعتراضات داخلی در قزاقستان، دومین کشور بزرگ استخراج بیت‌کوین در جهان باعث شده بود اینترنت برای مدتی طولانی از دسترس خارج و انجام تراکنش‌ها غیرممکن شود.

به گزارش یورونیوز؛ در این روز ارزش بزرگترین ارز دیجیتال جهان هشت درصد سقوط کرد و به زیر ۴۱ هزار دلار (۳۶ هزار یورو) رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افت قابل توجه دو دلیل مهم داشت: سرمایه‌گذاران بسیاری، هم به دلیل بحران سیاسی قزاقستان و هم انتشار دستورالعمل جدید بانک مرکزی آمریکا که از سخت‌تر شدن سیاستهای مالی این کشور در مقابل رمزارزها خبر می‌داد، ترجیح دادند که رمزارزهای خود را بفروشند.

بنا بر اعلام سازمان مردم‌نهاد «نت بلاکس» که امنیت سایبری اینترنت را رصد می‌کند، اختلالات اینترنت قزاقستان از بامداد جمعه در مقیاسی بسیار وسیع آغاز شده و سطح اتصال ملی تنها ۵ درصد سطح عادی بوده است.

قزاقستان پس از ایالات متحده دومین کشور بزرگ استخراج بیت کوین است. استخراج بیت‌کوین در این کشور به بویژه از ماه می و زمانی که همسایه جنوبی آن یعنی چین تصمیم گرفت به دلیل بالا بودن مصرف انرژی پروسه استخراج بیت‌کوین، ماینرهای ارز دیجیتال را از داخل سرزمین اصلی خارج کند، رونق قابل توجهی گرفت.

قزاقستان در حال حاضر پناهگاهی برای استخراج کنندگان چینی بیت‌کوین است که به گونه‌ای از کشور خود تبعید شده‌اند.

دلیل چینی‌ها برای انتخاب قزاقستان برای ادامه کار استخراج بیت‌کوین، علاوه بر همسایگی دو کشور، معادن غنی ذغال سنگ قزاقستان است که تامین انرژی ارزان و کافی برای استخراج کنندگان چینی را ممکن می‌کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: استخراج بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۳۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تعزیر و خاموشی ۱۰ دستگاه ماینر قاچاق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، ولی اله درستی مطلق گفت: پرونده نگهداری 10 دستگاه ماینر قاچاق در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شیراز رسیدگی شد.
رئیس شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شیراز افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا متهم را به پرداخت سه میلیارد و 130 میلیون ریال جریمه نقدی، محکوم کرد.
درستی مطلق گفت: ماموران شرکت توزیع نیروی برق شهرستان شیراز گزارش این تخلف را کشف و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز ارسال کردند.
ماینر یک دستگاه استخراج ارز دیجیتال است که معامله آن در سایت های مختلف انجام شده و تبلبغ آن، هم به صورت قانونی و هم غیر قانونی وجود دارد.
اگر شخص وارد کننده ماینر بدون داشتن مجوز گمرک و اداره کل صنعت، معدن و تجارت، ارز دیجیتال استخراج کند، به عنوان مرتکب جرم مورد تعقیب و پیگیری قرار میگیرد.

دیگر خبرها

  • هاوینگ بیت‌کوین/ ماجرای نصف شدن پاداش
  • نخستین جایگزین بیت کوین
  • هاوینگ بیت کوین چیست؟ همه چیز درباره Halving
  • نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»، فصل جایگزین‌های بیت کوین
  • هاوینگ بیت کوین چیست؟ همه چیز درباره Halving (+فیلم و نمودار)
  • تأثیر مارکت کپ بیت کوین و اتریوم بر دینامیک‌های قیمت
  •  تعزیر و خاموشی ۱۰ دستگاه ماینر قاچاق
  • تاثیر دامیننس بیت کوین بر بازار تتر
  • میکرو بلاگر‌های اقتصادی در کمین جیب مردم
  • میکرو بلاگرهای اقتصادی در کمین جیب مردم