Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد جلالی بعدازظهر شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ضمن گلایه از شرایط بحرانی اقتصادی وبیماری در دوره کاری خود اظهار داشت: باتوجه به اینکه اولین شهرستان در استان بودیم که درگیر بیمار کرونا شدیم اما عملکرد خوبی را ارائه دادیم وبا توجه به خسته بودن کادر درمانی سعی کردیم که عملکرد شایسته ای را ارائه دهیم ودر قرارگاه دو هزار و ۳۰۰ خدمات ارائه دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دوره خود با علوم پزشکی را با هفت دانشکده تحویل گرفتیم و ۱۱ رشته تخصصی و غیر متخصص در کشور راه اندازی کردیم.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی بابل عنوان کرد: تأسیس مرکز آزمون الکترونیک دانشگاه با ۱۰۰ ایستگاه و جذب ۶۹ هیئت مدیره واخذ مجوز آزمایشگاه جامع تحقیقات از جمله اقدامات است.

جلالی یادآور شد: ایجاد نمایشگاه دائمی با سازه مدرن بومی از جمله اقدامات خوب و یادگار مانده برای دانشگاه خواهد بود.

کد خبر 5394864

منبع: مهر

کلیدواژه: فرزاد جلالی دانشگاه علوم پزشکی بابل مراسم تودیع و معارفه قاسم سلیمانی دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی ویروس کرونا بوشهر عکس استانها خطبه های نماز جمعه شهید گمنام سیلاب ایام فاطمیه خسارات سیلاب کرمانشاه تشییع شهدا شهید سلیمانی آمار کرونا علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۳۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رازهای سر به مهر مانده «مغز» انسان

بر اساس این گزارش و بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر مهدی مقتدایی در افتتاح سومین رویداد بین المللی نوروتاک این دانشگاه  عنوان کرد: یکی از اهداف دانشگاه ها تلفیق علم و عمل برای تحقق یک زندگی سالم برای آحاد جامعه است و از اهداف مهم رویداد نوروتاک نیز افزایش کیفیت زندگی و سلامت مردم در جامعه است.

وی با اشاره به برگزاری سه رویداد نوروتاک از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ ادامه داد: به دلیل بازخورد بسیار مناسب این رویداد، تلاش برای برگزاری منظم و سالیانه این رویداد است، زیرا این رویداد برای افزایش آگاهی مردم از دانش علوم اعصاب به زبان ساده بسیار کارایی دارد.

مقتدایی با اشاره به پیچیدگی های علوم اعصاب افزود: علوم اعصاب امروزه یک دانش بین رشته ای مرتبط با رشته های مهندسی، کامپیوتر، پزشکی است و در این زمینه حتی در جهان یک دهه به نام دهه مغز نامگذاری شده است.

وی با تاکید بر بهره گیری از فناوری های نوین پزشکی برای ارائه خدمات مناسبتر برای درمان بیماران عنوان کرد: یکی از مهمترین شاخص های این مسئله دانش علوم اعصاب است که مستلزم است تا اساتید و دانشجویان و نخبگان از این دانش بهره مند شوند تا استفاده از فناوری های نوین پزشکی توسعه یابد.

رازهای سر به مهر مانده کائنات و مغز انسان

در ادامه این رویداد دکتر سید بهنام الدین جامعی رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه  مطالعه مغز هم سخت و هم آسان است، در اهمیت جایگاه دانش مغز عنوان کرد: در دنیا دو مورد به عنوان رازهای سر به مهر بشریت شناخته می شود که آن دو مورد کائنات و مغز انسان است.

وی با اشاره به اینکه مغز شاهکار خلقت است ادامه داد: در مغز یکصد میلیون عصب وجود دارد و سفر دانشی درباره مغز انسان از منظر تاریخ، یک قدمت ۱۰ هزار ساله دارد و نخستین دست نویس ها در این زمینه مربوط به آثار مصری ها است.

جامعی با اشاره به چالش های موضوعات مغز از زمان افلاطون و ارسطو عنوان کرد: امروزه موضوعات دانش علوم اعصاب در فناوری‌های MRI و تلسکوپ فضایی جیمز وب تعریف می شود و به واقع عملکرد این تلسکوپ گسترش مغز انسان در فضا است.

عضو هیئت ممتحنه، ارزشیابی و برنامه‌ریزی رشته دکترای پزشکی عمومی ادامه داد: علوم اعصاب دانش بین رشته ای است که پاسخ می دهد که رفتارها باید چگونه شکل پذیرد و بیشترین تحقیقات در دنیا نیز مربوط به رشته علوم اعصاب است و با وجود نام گذاری یک دهه از ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۰۰ میلادی به نام دهه مغز، هنوز موارد بسیاری در این حوزه دانشی در جهان بی پاسخ مانده است.

جامعی با تشریح محورهای سخنرانان سومین رویداد نوروتاک دانشگاه علوم پزشکی ایران به اهمیت مولفه های جان، خرد و اندیشه براساس شعر معروف حکیم فردوسی (به نام خداوند جان و خرد / کزین برتر اندیشه بر نگذرد ) پرداخت و گفت: برای سربلندی ایران باید با امید به آینده، کار و تلاش بسیار انجام داد، همانطور که در جلوی ساختمان کتابخانه مرکزی این دانشگاه نیز به زیبایی نگاشته شده است: برای آن که ایران گوهری تابان شود خون دل ها خورده ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • بیانیه بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص انتشار خبر «اقدام عجیب یک دندانپزشک در بابل!»
  • رازهای سر به مهر مانده «مغز» انسان
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • جزئیات آزمون پذیرش در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزییات آزمون پذیرش در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • اولین مرکز «ترس از زایمان» کشور در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود
  • دوره‌های تحصیلات تکمیلی فقط در دانشگاه‌های تهران برگزار شود