Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار فارس با تاکید بر اینکه سیاست‌گذاری کلان بدون تعارض منافع در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس حائز اهمیت است، اظهار کرد: این رویکرد فارس را به الگویی برای کشور در همه ابعاد مهندسی تبدیل می‌کند که شایسته جایگاه این استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه در دیدار با رئیس و اعضا هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان فارس، به بررسی مسائل و موضوعات این حوزه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
استاندار فارس با تاکید بر اینکه سیاست‌گذاری کلان بدون تعارض منافع در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس حائز اهمیت است، اظهار داشت: این رویکرد فارس را به الگویی برای کشور در همه ابعاد مهندسی تبدیل می‌کند که شایسته جایگاه این استان است. وی با اشاره به اینکه جهش ملی مسکن یکی از موضوعات درخور توجه در دولت سیزدهم است، عنوان کرد: با توجه به اینکه تجربه ساخت مسکن مهر در دسترس است، سازمان نظام مهندسی می‌تواند با در نظرگرفتن نقاط ضعف آن پروژه از تکرار مجدد آن مشکلات جلوگیری کند. وی خاطرنشان کرد: البته این مسئله برکات و نقاط قوت پروژه مسکن مهر را زیر سوال نمی‌برد اما گاه تنها درصد ناچیزی از اشتباهات، نقاط قوت پروژه های اثر گذار را نیز تحت الشعاع قرار می‌دهد. استاندار فارس با تاکید بر اهمیت ایمن سازی ساختمان‌ها اظهار کرد: در زمان وقوع حوادثی همچون سیل، زلزله، آتش‌سوزی و... اهمیت این موضوع بیش از پیش مشخص می‌شود؛ بنابراین سازمان نظام مهندسی باید بدون هیچ گونه چشم پوشی موضوع ایمن سازی ساختمان ها را مد نظر قرار دهد. دکتر ایمانیه از اعضا سازمان نظام مهندسی خواست راهکارهای عملیاتی برای تقویت ایمنی و نگهداری ساختمان های که در گذشته ساخته شده است را ارائه دهند. دکتر ایمانیه تاکید کرد: تدابیر لازم در موضوع ایمن سازی ساختمان ها باید با در نظر گرفتن توامان علم و توان اجرایی اتخاذ شود. استاندار فارس با بیان اینکه عدم رعایت قوانین از سوی بعضی مراجع در زمان صدور پروانه از دیگر انتقادات نظام مهندسی است، عنوان کرد: یکی از دلایل این موضوع، نحوه اداره شهرداری‌ها و تامین درآمد از تراکم فروشی و... است؛ بنابراین سازمان نظام مهندسی فارس می‌تواند با ارائه راهکارهایی، شیوه های تخصصی برای مدیریت کلان شهرهای کشور ارائه دهد. ساخت و سازهای حاشیه شهر شیراز از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. نماینده عالی دولت در استان فارس یادآور شد: این موضوع باید از دو زاویه برنامه ریزی شود و مد نظر قرار گیرد. وی ادامه داد: ساماندهی ساخت و سازهای انجام شده و پیشگیری از افزایش مهاجرت به حاشیه شهر شیراز باید همزمان مورد توجه باشد. استاندار فارس از اعضا هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی خواست در ساخت و سازها به معماری ایرانی و اسلامی توجه ویژه داشته باشند. انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فارس سازمان نظام مهندسی استاندار فارس استان فارس ساختمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۴۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما:بابک شکارچی گفت: برگزاری کنگره طب ایرانی دو جنبه دارد یکی برای خود مجموعه جامعه پزشکی و خدمات دهندگان سلامت کشور که شامل پزشک و پرستار و دندانپزشک و مدیکال می‌شود و قسمت دیگر مردم هستند که این خدمات را دریافت می‌کنند.
وی افزود: ما در سازمان نظام پزشکی در تلاش هستیم که همگرایی در این خصوص ایجاد کنیم تا این موضوع را شرح دهیم که طب ایرانی چه توانمندی‌هایی دارد و تا کجا می‌تواند پیش برود کجا می‌تواند در درمان بیماری به کار گرفته شود و کجا نمیتوان از ان استفاده کرد و یک جا‌هایی هست که مردم استقبال می‌کنند که به سمت طب ایرانی بیایند وظیفه ما آگاه کردن اینها است.
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: مردم تمایل به استفاده از محصولاتی به نام ارگانیک دارند و در بیشتر فروشگاه‌ها این محصولات قیمت بالاتری هم دارد در واقع مصرف محصولات ارگانیک مختص طب ایرانی ما است و می‌توان به این وسیله توریسم درمانی به کشورمان بیاوریم البته فاصله زیادی با این ایده داریم چرا که زیر ساخت‌های آن هنوز انطور که باید در کشور ما مهیا نیست، اما می‌تواند به این موضوع توجه داشت.

دیگر خبرها

  • باید ساختمان‌های باشکوه در ایران ساخته شود
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • خواهر لاتین‌تبار اصفهان؛ شهر میادین و دروازه دنیای جدید
  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (
  • مراحل هشت‌گانه تبدیل شدن ایران به ابرقدرت
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور