Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – روح‌ اله شهبازی؛ بر اساس پیش‌بینی مایک مک گلون تحلیلگر اطلاعاتی بلومبرگ بیت‌کوین به ۱۰۰ هزار دلار و اتریوم به ۵ هزار دلار خواهند رسید.

مک گلون افزود: مشکل کلیدی اینجاست که فدرال رزور با بیشترین تورم در ۴ دهه اخیر روبرو شده است. درصورت رشد قیمت سرمایه‌های ریسک‌پذیر (مثل بیت‌کوین، طلا، ملک و غیره) در مقابل، فدرال رزور احتمالا نرخ بهره را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مک گلون همچنین پیش‌بینی کرد که بیت‌کوین و اتریوم و استیبل‌کوین‌ها در سال ۲۰۲۲ همچنان تسلط و قدرت خود در بازار را حفظ می‌کنند؛ در حالی که ممکن است برخی قهرمانان رشد قیمت در سال گذشته مثل بایننس‌کوین و سولانا دیگر در میان ۵ کوین برتر جایی نداشته باشند.

این تحلیلگر اضافه کرد که در عین حال با رشد نرخ بهره در سال جدید می‌توانیم شاهد یک سناریو برد برد برای بیت‌کوین در برابر بازار سهام باشیم؛ زیرا احتمالا بازار بیت‌کوین از سهام پیشی خواهد گرفت.

مک گلون نوشت :"بازار ارزهای دیجیتال نمونه‌ای از سرمایه‌گذاری پرریسک و سوداگرانه بوده اما بیت‌کوین در حال تبدیل شدن به خزانه‌ای برای نگهداری از سرمایه دیجیتال مردم است."

این تحلیلگر بلومبرگ سال ۲۰۲۲ را سالی خوب برای طلا و بیت‌کوین می‌داند و پیش‌بینی کرد که به ترتیب به ۲ هزار دلار و ۱۰۰ هزار دلار برسند.

او قبلا پیش‌بینی کرده بود که در اکتبر ۲۰۲۱  اولین صندوق قابل معامله بیت‌کوینETF)  ) مجوز می‌گیرد.

مک گلون در پیش‌بینی قیمت ۱۰۰ هزار دلاری بیت‌کوین تنها نیست 

زک پاندل ، رییس global FX and EM strategy در یادداشتی برای سرمایه‌گذاران، پیش‌بینی کرد که در ۵ سال آینده بیت‌کوین می‌تواند بیش از نیمی از سهم بازار سرمایه‌گذاری را از آن خود کند. با ورود سرمایه از طلا به بیت‌کوین قیمت آن از ۱۰۰ هزار دلار عبور خواهد کرد.

در زمان نوشتن این گزارش، بیت‌کوین ۴۱۸۷۳ دلار قیمت دارد و در طول هفت روز گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است. این افت پس از نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در دسامبر شروع شد که در رابطه با ایجاد قوانین در حوزه نرخ بهره بود.

در همین حال با شروع تظاهرات ضد دولتی در قزاقستان بازار در حال کوچک شدن است.

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیت کوین ارز دیجیتال رمز ارز تتر معاملات رمز ارز ۱۰۰ هزار دلار پیش بینی بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۴۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند

بلومبرگ با ابراز "بازار نفت در زمان حاضر شدیداً به هرگونه کاهش عرضه حساس است."، نوشت: دولت آمریکا از ترس افزایش قیمت نفت تحریم‌های جدید کنگره علیه نفت ایران را اجرا نخواهد کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، لایحه‌ای که جو بایدن را مجبور کرده است تحریم‌ها علیه نفت خام ایران را افزایش دهد در این هفته به قانون تبدیل می‌شود، اما انتظار نمی‌رود رئیس جمهور آمریکا به این زودی‌ها از قدرت‌های جدید خود استفاده کند.

این تحریم‌ها در پایان هفته گذشته از سوی مجلس نمایندگان آمریکا به‌تلافی پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی ارائه شد. این نمایندگان به‌روی کاغذ متعهد شده‌اند دامنه تحریم‌های صادرات نفت خام ایران را با گسترش آن به بنادر، نفتکش‌ها و پالایشگاه‌های خارجی دخیل در تجارت نفت این کشور، بیشتر کنند.

اما تحلیلگران بازار نفت عقیده دارند بایدن تمایلی به هر اقدامی که باعث افزایش قیمت نفت خام یا بنزین شود ندارد. برخی متخصصان می‌گویند بایدن احتمالاً ‌معافیت‌هایی برای این تحریم‌ها در نظر می‌گیرد و آنها را به‌طور قطعی اجرایی نخواهد کرد.

وزرای نفت ایران و پاکستان دوطرف میز مذاکره تجارت گازیمذاکرات بغداد و اربیل برای ازسرگیری صادرات نفت شمال

این شرایط تا حدی مشابه وضعیتی است که دولت بایدن با روسیه و حمله این کشور به اوکراین داشت، کاخ سفید تحریم‌هایی علیه روسیه وضع و تلاش کرده است درآمد این کشور را محدود کند، اما از طرف دیگر اجازه ادامه صادرات نفت این کشور را هم داد تا عرضه جهانی مختل نشود و تورم بیش از پیش افزایش پیدا نکند. این ملاحظات در سالی لحاظ می‌شود که انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پیش است. آمریکا حتی اجازه ادامه صادرات نفت ونزوئلا را با وجود تمدید تحریم‌ها علیه این کشور داده است. بسیاری عقیده دارند تاجران نفت اهمیتی به این تحریم‌های جدید نمی‌دهند چون مطمئنند دولت بایدن معافیت‌هایی برای ادامه صادرات نفت ایران معرفی می‌کند مثل کاری که با نفت روسیه انجام داد.

شورای امنیت ملی کاخ سفید هنوز در مورد این تحریم‌ها اظهارنظری نکرده است. دولت در حال بررسی این قانون است ولی انتظار نمی‌رود تأثیر چندانی بر بازار نفت تا قبل از پاییز داشته باشد.

بازار نفت در زمان حاضر شدیداً به هرگونه کاهش عرضه حساس است. قیمت نفت خام برنت در اوایل آوریل از 92 دلار در هر بشکه گذشت، یعنی بالاترین رقم طی 6 ماه گذشته و این افزایش قیمت در بحبوحه تقاضای بالای جهانی و ادامه طرح کاهش تولید اوپک و متحدانش صورت گرفت.

تحریم‌های جدید نقل و انتقال مالی بین مؤسسات مالی چین و ایران را جهت خرید نفت این کشور شامل خواهد شد و هدف آن تمام بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌هایی است که در حمل‌ونقل و فرآوری نفت خام ایران مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/43+

دیگر خبرها

  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت
  • بلومبرگ: نیروهای اوکراینی به نقطه شکست می‌رسند
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ ارديبهشت
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت شود؟
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت آن رمز ارز شود؟
  • تریدر ناشناس با ۷ میم‌کوین ۱٫۵ میلیون دلار سود به جیب زد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲ ارديبهشت
  • بازار رمزارز‌ها / قیمت بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟