Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حمید مجیدی‌مهر، معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگویی، با اشاره به آغاز مرحله مقدماتی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران گفت: این مسابقات از ۱۹ دی‌ماه آغاز می‌شود و تا ۲۵ همین ماه ادامه دارد. روزهای ۱۹ و ۲۰ دی‌ماه رقابت‌ها در بخش بانوان و روزهای ۲۲ تا ۲۵ دی نیز رقابت‌ها در بخش آقایان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحله مقدماتی این مسابقات در مجتمع بصیرت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران واقع در منطقه حکیمیه برپا می‌شود. ساعت شروع مسابقات از ۸:۳۰ صبح به وقت ایران و پایان آن نیز رأس ساعت ۱۹:۳۰ خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات بیش از سه ماه است که زیر بار اطلاع‌رسانی ستاد برگزاری مسابقات هستند،‌ افزود: شرکت‌کنندگان به لحاظ آیین‌نامه‌ای،‌ ضوابط برگزاری، فرم‌های داوری ارتباط تنگاتنگی با ستاد داشته‌اند و تعامل خوبی در این زمینه از سه ماه قبل شکل گرفته‌ است.

مجیدی‌مهر به تجمیع مسابقات در بخش‌های مختلف، افزود: در این دوره فرایند دعوت از شرکت کنندگان در بخش‌های مسابقات رسمی جمهوری اسلامی ایران، مسابقات بین‌المللی دانش آموزی و مسابقات بین‌المللی روشندلان با یک وحدت رویه همراه بوده است و همین موضوع باعث رضایت رایزنی‌های فرهنگی و نمایندگی‌های سیاسی کشورمان در خارج از کشور شده است.

معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف تصریح کرد: در این دوره ۶۹ کشور نسبت به معرفی نمایندگان خود در رشته‌های مختلف اقدام کرده‌اند. با وجود همه سختی‌هایی که در زمینه کرونا در دنیا وجود داشت و برخی تغییرات سیاسی خوشبختانه فرایند دعوت و معرفی نمایندگان به خوبی انجام شد.

مجیدی‌مهر در مورد بخش‌های این دوره اظهار کرد: در این دوره بخش آقایان سازمان اوقاف در رشته‌‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم، بخش بانوان سازمان اوقاف در رشته حفظ کل قرآن،‌ مسابقات بین‌المللی دانش آموزی در دو بخش دختران و پسران در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن و بخش روشندلان نیز تنها در رشته حفظ کل قرآن و در دو گروه بانوان و آقایان برپا می‌شود. بخش بانوان در مسابقات روشندلان برای اولین بار است که برگزار می‌شود.

وی همچنین در مورد تعداد شرکت‌کنندگان بیان کرد: در بخش آقایان و در رشته قرائت تحقیق ۴۲ کشور، در رشته حفظ کل آقایان ۴۰ کشور، در رشته ترتیل آقایان ۲۳ کشور و در رشته حفظ کل بانوان نیز ۱۷ کشور نمایندگان خود را برای حضور در این مسابقات معرفی کرده‌اند. همچنین در رشته قرائت تحقیق دانش‌آموزان پسر ۱۵ کشور، در رشته حفظ کل دانش آموزان پسر ۱۸ کشور، در رشته قرائت دانش آموزان دختر هفت کشور و در رشته حفظ کل دانش آموزان دختر نیز ۱۰ کشور نمایندگان خود را برای حضور در مسابقات معرفی کرده‌اند. در بخش روشندلان نیز در رشته حفظ کل بانوان هفت کشور و حفظ کل آقایان نیز ۱۱ کشور اقدام به معرفی نمایندگان خود کرده‌اند. جمعاً در تمامی رشته‌ها و بخش‌ها ۱۹۰ شرکت‌کننده از ۶۹ کشور حضور خواهد داشت.

مجیدی‌مهر با تأکید بر برگزاری غیر حضوری مسابقات در مرحله مقدماتی، گفت: فایل شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل آبان و آذر امسال همزمان با برگزاری مرحله نیمه‌نهایی از سوی ستاد مسابقات دریافت شده و همچنین در همان ایام نیز در دو بازه زمانی نسبت به ضبط اجرای حافظان کل نیز اقدام شده است. بنابر این در مرحله مقدماتی ارتباط برخط با شرکت کنندگان نخواهیم داشت و تنها به داوری اجرای شرکت کنندگان می‌پردازیم. البته این تمهید در نظر گرفته شده است که شرکت کنندگان از طریق لینکی که در اختیار دارند به صورت زنده داوری مسابقات را مشاهده کنند. همچنین کارنامه نیز از طریق فضای مجازی برای آنها ارسال خواهد شد.

وی افزود: یکی از نکات خوب مسابقات امسال حضور داوران خارجی در مرحله مقدماتی مسابقات است. با توجه به اینکه داعیه بین‌المللی بودن را داریم تلاش کردیم تا در همین مرحله نیز داوران خارجی حضور داشته باشند و اعتبار فنی رقابت‌ها بیش از پیش شود. حدود دو هفته است که داوران خارجی و ایرانی را در یک فضای اطلاع‌رسانی قرار داده‌ایم تا به یک وحدت ملاک و نظر برسند. امیدواریم به لحاظ فنی شاهد یکی از دوره‌های با کیفیت مسابقات باشیم. قاریان و حافظان مسلط و دارای سطح فنی بالایی در رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه هنوز نحوه برگزاری مرحله نهایی این مسابقات مشخص نشده است، گفت:‌ اگر ستاد ملی مقابله با کرونا پاسخ مکاتبات را بدهد سبک برگزاری مرحله نهایی نیز مشخص خواهد شد. البته ما برای برگزاری مسابقات به هر دو شیوه حضوری و غیر حضوری آمادگی داریم.

وی افزود: با توجه به اینکه هنوز شیوه برگزاری مشخص نشده است نمی‌توان تمامی جزئیات مرحله نهایی را اعلام کرد اما به صورت قطعی مسابقات در ایام مبعث پیامبر اکرم(ص) برپا خواهد شد.

مجیدی‌مهر در پایان بیان کرد: مرحله مقدماتی پخش رسانه‌ای ندارد اما بخش‌هایی از مسابقات به صورت گزینشی در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت تا هم در فضای مجازی و هم رسانه خود پخش کنند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات بین المللی رشته حفظ کل مرحله مقدماتی نمایندگان خود سازمان اوقاف شرکت کنندگان دانش آموزان قرائت تحقیق حفظ کل قرآن رشته قرائت مجیدی مهر رقابت ها بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۴۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت قاری ممتاز بین المللی برای مشارکت در زندگی با آیه‌ها

دریافت 16 MB

به گزارش خبرنگار مهر، پویش ملی زندگی با آیه‌ها همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم آغاز شد. در این پویش که توسط جمعی از اندیشمندان قرآنی کشور طراحی شده، ۳۰ آیه محوری قرآن کریم انتخاب شده‌اند که تسلط به آن‌ها می‌تواند مبانی اعتقادی مخاطبان را مستحکم‌تر کند.

کد خبر 6062014

دیگر خبرها

  • ۱۳ بلیت روی میز ورزشکاران ایران / امیدواری به رشته‌های غیرتوپی برای افزایش سهمیه
  • صعود آلکاراس، سینر و مدودف به یک چهارم نهایی مسترز میامی
  • برگزاری مسابقات بین‌المللی کوراش در اسفراین
  • گود «زینل خان» اسفراین میزبان مسابقات بین‌المللی کوراش شد
  • سطح ووشو ایران در مجامع بین‌المللی مطلوب است
  • گود زینل خان میزبان کوراش کاران داخلی و خارجی
  • برگزاری مسابقات بین المللی کوراش در اسفراین/ حضور ۱۵ کشور در گود زینل خان
  • حضور تیم های خارجی در مسابقات کوراش اسفراین
  • دعوت قاری ممتاز بین المللی برای مشارکت در زندگی با آیه‌ها
  • حضور ۱۵ تیم خارجی در مسابقات بین‌المللی کوراش در اسفراین