Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: حذف ارز ترجیحی نباید باعث تعطیلی واحدهای تولیدی شود چراکه این کار خطرناک است.

به گزارش ایسنا، جعفر سلگی روز شنبه ۱۸ دی در جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان نهاوند، اظهار کرد: اجرای برنامه حذف ارز ترجیحی قطعا عواقب و پیامدهای ناخوشایندی به دنبال دارد که در این راستا باید برای جلوگیری از بروز مشکلات، بین سه حوزه تولید کننده، توزیع کننده و مصرف کننده ارتباط و تعامل برقرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ما تاکنون فقط در حوزه توزیع کننده کار کرده و نظارت داشته‌ایم و حوزه تولید کننده را رها کرده‌ایم و ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که تولید کننده متحمل ضرر نشود.

سلگی افزود: حذف ارز ترجیحی باعث بالا رفتن قیمت نهاده‌ها می‌شود و این امر ممکن است باعث تعطیل شدن واحدهای تولیدی شود که تعطیلی این واحدها بسیار خطرناک خواهد بود.

وی ادامه داد: باید از واحدهای تولیدی حمایت کنیم و سازوکاری تعریف کنیم که با حذف ارز ترجیحی به این واحدهای تولیدی آسیبی نرسد که در این خصوص در شهرستان به زودی با واحدهای تولیدی و بانک‌ها جلسه‌ای برگزار می‌کنیم.

سرپرست فرمانداری نهاوند تاکید کرد: بحث شناسایی انبارها در شهرستان و موجودی آن‌ها باید در دستور کار کارگروه تنظیم بازار قرار بگیرد زیرا موجودی و کالاهای انبارهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین شده باید با همین قیمت به دست مصرف کننده‌ها برسد.

سلگی اضافه کرد: هم‌چنین باید نظارت و کنترل بیشتری بر روی توزیع کالاها در شهرستان صورت بگیرد و رفتار مصرف‌کننده ها نیز باید رصد شود زیرا کوچیکترین شایعه پراکنی در خصوص افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی ممکن است باعث هجوم بردن مردم برای خرید آن کالاها شده و شهرستان با کمبود اقلام اساسی مواجهه شود.

وی با اشاره به حذف واسطه‌ها برای جلوگیری از بالا رفتن قیمت‌ها، تاکید کرد: برای کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار باید علاوه بر اعضای ستاد تنظیم بازار شهرستان از نیروهای بسیج نیز استفاده حداکثری کنیم و به این نیروها آموزش‌های لازم ارائه شود.

سرپرست فرمانداری نهاوند در خاتمه بیان داشت: برای اجرایی شدن مصوبات کارگروه تنظیم بازار شهرستان باید برنامه‌های عملیاتی از قبل آماده باشند و برای اقداماتی که تاکنون انجام داده‌ایم آسیب‌شناسی صورت بگیرد و راهکارهایی برای آسیب‌ها ارائه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرمانداري ارز ترجیحی حذف ارز ترجیحی استانی شهرستانها واحد تولیدی واحدهای تولیدی حذف ارز ترجیحی تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۴۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای تولیدی در مازندران اولویت است

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم عزیززاده گرجی صبح سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران با یاد و خاطره سرداران و ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران، انجام عملیات تاریخی، قاطع و تعیین کننده وعده صادق را تبریک گفت.

وی افزود: در کارنامه سید محمود حسینی مردم داری و ایجاد شرایط برای میدان داری و مردم داری به خوبی قابل تشخیص وجود دارد و وحدت و همدلی ایجاد شده برای رفع موانع و کاستی‌های استان نیز به چشم می‌آید.

وی ادامه داد: احیای و فعال سازی واحدهای تولیدی، توسعه ارتباط با کشورهای همسایه، توجه به بخش خصوصی برای ارتقای شاخص‌های اقتصادی، مهار تورم و رشد تولید و رفع موانع فراروی گردشگری بخشی از دغدغه‌های استاندار مازندران بوده است.

عزیززاده گرجی از تلاش‌ها و زحمات استاندار قبلی مازندران تقدیر کرد و گفت: ظرفیت استاندار جدید و فرصت تحولی موجود در فضای استان و استفاده از نیروهای نخبه می‌تواند استان مازندران را به تعالی سوق دهد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران شرط موفقیت را همدلی و اتحاد بین بخش‌های مختلف دانست.

در این مراسم قرار است یوسف نوری به عنوان استاندار جدید مازندران معرفی شود.

کد خبر 6086258

دیگر خبرها

  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • احیای واحدهای تولیدی در مازندران اولویت است
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان