Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، با اشاره به لزوم آگاهی‌بخشی عمومی از توفیقات به‌دست آمده در مهار بیماری گفت: لازم است با بهره گیری از ظرفیت استادان و صاحب نظران دانشگاه ها و حوزه های علمیه، تیم‌های پژوهشی برای بررسی و احصای راه‌های نشاط‌ افزایی در جامعه در دوران پساکرونا تشکیل شود.

اسدالله عباسی در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، با قدردانی از مردم ولایتمدار و انقلابی استان برای حضور پرشور در مراسم دومین سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و نیز تشییع پیکر شهدای گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: مردم، به شایستگی و درستی، از این مراسم استقبال و ادای دین کردند و وظیفه داریم راه نورانی شهدا را ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از سپاه، بسیج و همه دست اندرکاران برگزاری نهضت خدمت مومنانه و توزیع ۷۲ هزار بسته معیشیتی در استان قدردانی کرد.

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا گیلان در ادامه سخنانش اهتمام مسئولان مربوطه برای ارائه پوشش بیمه درمان تکمیلی در بیمارستان‌ها را ستود و استمرار هماهنگی و انسجام برای مدیریت بیماری در راستای جلوگیری از وارد آمدن هزینه های گزاف به مردم و بیماران را مورد تاکید قرار داد.

وی استفاده مداوم از ماسک، رعایت جدی توصیه های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی را موضوعاتی عنوان کرد که پیوسته باید مورد توجه باشد و گفت: در فضاهای عمومی، ناوگان حمل و نقل و نیز مکان های برگزاری مراسم، تهویه مناسب وجود داشته باشد ضمن آنکه متولیان امر، نسبت به ارائه تذکر مبنی بر مراعات پروتکل ها، دقت نظر داشته باشند.

عباسی، با اشاره به اهتمام دولت برای تامین واکسن مورد نیاز مردم، بر ضرورت مشارکت آحاد جامعه به تزریق دز سوم واکسن در جهت مهار سویه جدید امیکرون تاکید کرد و از صداوسیما و نیز رسانه ها خواست در خصوص ترغیب و تشویق مردم به انجام این مهم و تبیین اهمیت آن، فعالیت های مناسبت انجام دهند.

استاندار گیلان همچنین بر مثبت‌سازی نگرش‌ها درخصوص عملکرد نظام اسلامی و دولت در مدیریت بیماری با استفاده از ظرفیت روابط عمومی دستگاه ها و نیز انجام مطالعات و پژوهش های لازم در بررسی و احصاء راه‌های نشاط افزایی در جامعه در دوران پساکرونا با بهره گیری از استادان و صاحب نظران دانشگاه ها و حوزه های علمیه به دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد.

وی اضافه کرد: اطلاع رسانی تلاش های صورت گرفته و آگاهی رسانی به مردم از توفیقات در مهار بیماری، منجر به اعتمادافزایی عمومی می شود و همه دستگاه ها برای انجام این مهم وظیفه دارند.

استمرار کنترل جدی مرزهای استان، تمهید مقدمات لازم برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و برقراری کلاس های حضوری پس از اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و نیز جدیت در تکمیل اجرای کامل طرح نسخه نویسی الکترونیکی از دیگر مواردی بود که دکتر عباسی در این جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان بر آنها تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا در ایران کرونای ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۴۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت دوران میانسالی

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس بررسی جدیدی که در پلاس وان (PLOS One) منتشر شده است، کار کردن شب دیروقت و برنامه‌های کاری نامعقول در جوانی ممکن است به افزایش خطر ابتلا به افسردگی و ضعف سلامت در دوره میانسالی منجر شود.

«ون جویی هان»، استاد دانشگاه نیویورک و نویسنده این مطالعه، پس از سه دهه بررسی برنامه کاری و الگوی خواب ۷۰۰۰ آمریکایی، متوجه شد که فقط یک‌چهارم افراد شرکت‌کننده طی روز و در ساعات منظم کار می‌کردند.

از افراد شرکت‌کننده در مطالعه از سن ۲۲ تا ۵۰ سالگی مصاحبه گرفته شد و سه‌چهارم جامعه نمونه پژوهش کارگران آمریکایی متولد دهه ۱۹۶۰ بودند. برخلاف کارگرانی که روزکار بودند، کارگرانی که وقتی جوان‌تر بودند شیفت کاری شب یا چرخشی داشتند در نهایت گزارش دادند با مشکل خواب دست‌وپنجه نرم می‌کردند و بیشتر احتمال داشت در سن ۵۰ سالگی دچار بیماری و افسردگی شوند.

هان پس از دهه‌ها ساعات کاری طولانی و ذهنیت فرهنگ سخت‌کوشی، وقتی ۴۰ ساله بود پزشک به او گفت سن بیولوژیکی‌اش ۶۰ ساله است. این مسئله سبب شد تا تحقیق کند آیا ساعات کار طولانی می‌تواند اثر بلندمدت بر سلامت داشته باشد.

هان در مصاحبه‌ای به ان‌پی‌آر (NPR) گفت: کار دارد ما را بیمار و بیچاره می‌کند. کار قرار است به ما امکان جمع‌آوری منابع بدهد. اما برای بسیاری از افراد، کارشان به آنها اجازه چنین کاری را نمی‌دهد. آنها در واقعا به مرور زمان رنجورتر و نزارتر می‌شوند.

هان ابراز امیدواری کرد مطالعه او منابعی فراهم کند تا به افراد کمک کند وقتی به‌ دلیل کار از لحاظ جسمی خسته و از لحاظ احساسی تحلیل رفته‌اند، زندگی شاد و سالمی داشته باشند.

هان متذکر شد: می‌توانیم بگوییم که آنها داوطلبانه می‌خواهند ساعات طولانی کار کنند، اما در واقعیت، مسئله ساعات طولانی کار کردن داوطلبانه نیست. آنها احساس می‌کنند که فرهنگ کار از آنها می‌خواهد که ساعات طولانی کار کنند، وگرنه ممکن است از زندگی و اجتماع جا بمانند.

یافته‌های مطالعات او نشان داد آن دسته از کارگران آمریکایی که استراحت مناسب را فدای کار کرده بودند از لحاظ آماری بیشتر احتمال داشت به افسردگی یا مشکلات سلامت دچار شوند.

او گفت: وقتی کار به یک عاملِ استرس‌زای روزمره تبدیل می‌شود، پیامدهایش برای سلامت از آن نوعی است که می‌توانید انتظار داشته باشید ۳۰ سال بعد ببینید.

به گزارش ایندیپندنت، این مطالعه ممکن است ارتباط شب‌کاری و شیفت‌های چرخشی با کم‌خوابی و ضعف سلامت را نشان دهد، اما نتوانسته است شواهد محکمی بیابد که یک عامل مستقیم دیگری است. با وجود این، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا متذکر شده است که خواب ناکافی می‌تواند به افزایش احتمال بیماری‌های مزمن از جمله دیابت، بیماری قلبی و چاقی منجر شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت دوران میانسالی
  • رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • رشد بیماری های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی