Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@15:49:36 GMT

دلایل کاهش ۱۱ درصدی قیمت بیت‌کوین

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۴۷۴۶

بیت‌کوین در طول هفته گذشته و پس از آنکه یکی پس از دیگری سطوح حمایتی‌اش را از دست می‌داد، روز جمعه در کانال ۴۱ هزار دلار به ثبات رسید. این یعنی در یک هفته گذشته، بیت‌کوین تقریبا ۱۱ درصد با کاهش قیمت مواجه شده است. ناطقان: احسان عاشوری - یک کارشناس حوزه ارزهای دیجیتالی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها با کمترین قیمت بیت‌کوین در سه ماهه اخیر مواجه شدند، گفت: تحلیل‌گران در رابطه با تاثیر سیاست فدرال رزرو آمریکا مبنی بر انقباض اقتصادی و افزایش نرخ بهره که باعث طولانی‌شدن روند نزولی بازارهای سهام و رمزارزها شده است، اختلاف‌نظر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به هر حال از زمان جلسه ماهانه فدرال رزرو در هفته گذشته، بازار رمزارزها با یک روند نزولی مواجه شده است. در این شرایط قیمت بیت‌کوین به پایین‌ترین قیمت خود از ۷ مهرماه تاکنون رسید.

وی ادامه داد: این حرکت نزولی از روز چهارشنبه و پس از جلسه فدرال رزرو درباره افزایش نرخ بهره همراه با کنترل ترازنامه شدت یافت. همچنین در روز پنجشنبه قیمت سهام شرکت‌های حوزه تکنولوژی نیز با کاهش همراه بود. برخی تحلیل‌گران، پس از فشار فروش روز چهارشنبه، صحبت از ثبات در بازار رمزارزها می‌کنند. بعد از لیکوئید شدن تقریبا ۸۰۰ میلیون دلار در طول ریزش قیمت اخیر، فشار فروش احتمالا در کوتاه‌مدت با کاهش مواجه شود و بازار وارد یک ثبات نسبی شود.

این کارشناس حوزه ارزهای دیجیتالی خاطرنشان کرد: نکته مهمی که در هفته گذشته قابل توجه بود، جریان ورودی و خروجی بیت‌کوین و اتریوم در صرافی‌هاست. این جریان در طول یک سال گذشته یک روند کاهشی داشت، اما هفته گذشته این روند تغییر کرد و بیت‌کوین بسیار زیادی به صرافی‌ها وارد شد. این اتفاق یک نشانه کاهشی یا اصطلاحا خرسی تلقی می‌شود.

به گفته او جریان‌های ورودی به صرافی‌ها از تمایل سرمایه‌گذاران به فروش خبر می‌دهد، درحالیکه جریان خروجی ثابت می‌تواند نشان‌دهنده احساسان مثبت بازار باشد، چون باعث کاهش عرضه در بازار می‌شود و افزایش قیمت را به همراه دارد. اما در شرایط موجود، افزایش جریان ورودی به صرافی‌ها، نشان‌دهنده تغییر روند کنونی نیست و احتمالا منجر به فشار فروش بلندمدت شود.

عاشوری با بیان اینکه مایکل ون‌دپوپ یکی از معروف‌ترین تحلیل‌گران بازار رمزارزها نگاهی عمیق‌تر به بیت‌کوین انداخته و قیمت بیت‌کوین را از ماه اردیبهشت تاکنون مورد بررسی قرار داده است، تشریح کرد: وی معتقد است برای اینکه بیت‌کوین بتواند به روند صعودی برگردد، باید با افزایش حجم خرید به بالای سطح ۴۶ هزار دلار برسد. در صوت موفق نبودن قیمت در مسیر برگشت به بالای ۴۶ هزار دلار، احتمال زیاد بازار رمزارزها یک دوره اصلاح طولانی‌مدت را تجربه کند. در این شرایط احتمال کاهش قیمت بیت‌کوین حتی به محدوده ۳۰ هزار دلار هم وجود دارد.

در حال حاضر ارزش بازار رمزارزها تقریبا ۲ تریلیون دلار و سهم بازار بیت‌کوین ۴۰ درصد است. منبع: ایسنا برچسب ها: کاهش قیمت ، بیت کوین ، بازار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کاهش قیمت بیت کوین بازار بازار رمزارزها قیمت بیت کوین هفته گذشته هزار دلار صرافی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۴۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

بازار امروز شاهد ریزش عمده قیمت‌ها نسبت به روز گذشته است.

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۷۴ (دو هزار و سیصد و هفتاد و چهار) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۳۸ درصدی داشته است.

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۷۹۲،۹۰۰ (سه میلیون و هفتصد و نود و دو هزار و نهصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۷۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۶۹ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۶،۴۳۵،۰۰۰ (شانزده میلیون و چهارصد و سی و پنج هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار مبادله‌ای

قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۳،۵۶۷ (چهل و سه هزار و پانصد و شصت و هفت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، بدون تغییر است.

آخرین نرخ یورو مبادله‌ای

یورو مبادله ای، امروز به ۴۶،۳۶۹ (چهل و شش هزار و سیصد و شصت و نه) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۱۳ درصدی داشته است.

قیمت پوند امروز

پوند امروز با کاهش ۰.۱۳ درصدی، از ۸۲،۳۵۰ (هشتاد و دو هزار و سیصد و پنجاه) تومان به ۸۲،۲۵۰ (هشتاد و دو هزار و دویست و پنجاه) تومان رسید.

قیمت درهم امارات مبادله‌ای امروز

همچنین درهم امارات مبادله‌ای بدون تغییر نسبت به روز قبل، ۱۱،۸۶۳ (یازده هزار و هشتصد و شصت و سه) تومان معامله شد.

آخرین نرخ لیر ترکیه

لیر ترکیه، امروز به ۲،۰۳۰ (دو هزار و سی) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۲۴ درصدی داشته است.

قیمت دلار کانادا امروز

دلار کانادا امروز بدون تغییر به ۴۷،۹۵۰ (چهل و هفت هزار و نهصد و پنجاه) تومان رسید.

آخرین نرخ دلار استرالیا

همچنین دلار استرالیا بدون تغییر نسبت به روز قبل، ۴۲،۵۰۰ (چهل و دو هزار و پانصد) تومان معامله شد.

قیمت دینار عراق امروز

دینار عراق در بازار داخلی هم ۵۰ (پنجاه) تومان قیمت خورد.

قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به ۴۴،۵۰۰،۰۰۰ (چهل و چهار میلیون و پانصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۲۳ درصدی داشته است.

قیمت نیم سکه امروز

نیم سکه، امروز به ۲۶،۰۰۰،۰۰۰ (بیست و شش میلیون) تومان رسید که نسبت به روز قبل، بدون تغییر است.

آخرین نرخ ربع سکه

همچنین ربع سکه بدون تغییر نسبت به روز قبل، ۱۶،۰۰۰،۰۰۰ (شانزده میلیون) تومان معامله شد.

قیمت سکه گرمی امروز

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۷،۲۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون و دویست هزار) تومان قیمت خورد.

منبع: دنیای اقتصاد

دیگر خبرها

  • قیمت بیت کوین تا این کانال سقوط کرد
  • سقوط قیمت بیت کوین تا زیر ۶۰ هزار دلار
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد؟
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين
  • قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، بزودی سقوط می‌کند