Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@11:01:14 GMT

جشنواره بین‌المللی نقاشی با «پوپک» می‌آید

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۴۸۴۹

جشنواره بین‌المللی نقاشی با «پوپک» می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره نقاشی کودکان و نوجوانان برای اولین بار در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود و کودکان می‌توانند نقاشی‌های خود را با موضوع «شهر من، شهر زندگی» به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

این جشنواره در دو سال گذشته در سطح ملی برگزار شد و امسال نیز در سطح بین‌المللی با هدف ارزیابی نگاه کودکان به شهر و تقویت حس تعلق و هویت شهری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اجرایی برگزاری جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان افزود: جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان دو سال گذشته با عنوان «کمانک» برگزار شد که سال گذشته با ارسال ۷۰۰ اثر به دبیرخانه و داوری ۳۰۰ اثر، آثار راه یافته به مرحله نهایی در کتابی منتشر شد.

زهرا کاظمی با اشاره به اینکه آثار در گروه‌های ۴ تا ۶ سال، ۷ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال مورد داوری قرار می‌گیرد، تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره دستیابی به نگاه کودکان به شهر است تا از دریچه نگاه کودکان بتوانیم هویت شهری را مورد بررسی قرار دهیم.

تقویت حس تعلق و هویت شهری از دوران کودکی

وی با تاکید بر تقویت حس تعلق و هویت شهری از دوران کودکی، بیان کرد: نقاشی بهترین ابزار برای بیان احساسات کودکان است و از این طریق می‌توان اهمیت شهر را در کودکان و نوجوانان نهادینه کرد.

مدیر اجرایی برگزاری جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان با بیان اینکه کودکان کشورهای همسایه و شهرهای خواهرخوانده در این دوره از جشنواره نقاشی کودکان و نوجوان شرکت خواهند کرد، ادامه داد: این جشنواره در نیمه دوم دی‌ماه اعلام می‌شود و از اول بهمن‌ماه، کودکان و نوجوانان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند که جزئیات آن از طریق سایت جشنواره اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هر کودک و نوجوانی مجاز به ارسال یک اثر است، ادامه داد: طبق جدول زمان‌بندی شده جشنواره نقاشی کودکان و نوجوانان، آثار در نیمه اول اسفندماه داوری می‌شود و نتایج داوری تا پایان سال اطلاع رسانی می‌شود.

پوپک؛ نماد جشنواره امسال

کاظمی با اشاره به اینکه «پوپک»، نماد امسال جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان است، تصریح کرد: «پوپک» نام دیگر هدهد یا شانه‌به‌سر است و در ادبیات، داستان‌ها و تاریخ جهان به ویژه در ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و کودکان با همذات‌پنداری با این پرنده می‌توانند احساس تعلق به خانه و کاشانه خود را در نقاشی بروز دهند.

کد خبر 5394953

منبع: مهر

کلیدواژه: نقاشی نمایشگاه نقاشی مسابقه نقاشی قاسم سلیمانی دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی ویروس کرونا بوشهر عکس استانها خطبه های نماز جمعه شهید گمنام ایام فاطمیه خسارات سیلاب کرمانشاه سیلاب تشییع شهدا تشییع و خاک سپاری شهید گمنام شهید سلیمانی جشنواره بین المللی نقاشی نقاشی کودکان و نوجوانان هویت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۴۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست شورای اجتماعی استان کرمانشاه با حضور معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و مدیران استان؛ مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی از مهم‌ترین نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی توصیف کرد و گفت : کودکان و نوجوانان بخش بسیار مهم و آینده ساز جامعه محسوب می‌شوند و در این حوزه، کانون پرورش فکری باید بسیار فعال و اثرگذار ظاهر شود.

وی خاطرنشان کرد: هر استانی نیاز‌ها و اقتضائات خاص خود را دارد که در برنامه‌ریزی‌های ملی باید در نظر گرفته شود و کرمانشاه هم باید با توجه به اقلیم جغرافیایی و فرهنگی و عوامل داخلی و خارجی اثرگذار، برای آن برنامه ریزی شود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: پرداختن به کار‌های عمیق فرهنگی و پرهیز از مناسبت زدگی یک ویژگی مثبت می‌تواند باشد ولی این توقع وجود دارد که کانون پرورش فکری در مناسبت‌های عظیمی مانند اربعین و بازی دراز که هرساله هزاران کودک و نوجوان را در استان کرمانشاه گرد هم می‌آورد، با برنامه‌های ویژه و بزرگ خود حضوری فعال و اثرگذار داشته باشد.

صحرایی افزود: باید بستر‌های فرهنگی را فراهم کرد تا کودکان و نوجوانان کرمانشاهی با جریان‌های عظیم تمدنی و هویت ساز اربعین و بازی دراز پیوندی همیشگی و ناگسستنی پیدا کنند.

وی اضافه کرد: آمار‌هایی که در نشست امروز در حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی ارائه شد باید مبنای تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌های دستگاه‌های مختلف قرار گیرد و با برنامه‌ریزی‌های مناسب به دنبال تغییرات مثبت و ملموسی در این حوزه‌ها باشیم.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: دستگاه‌های عضو باید با هماهنگی با دبیر خانه شورای اجتماعی استان، متناسب با وظایف و تکالیف قانونی خود به این حوزه بپردازند.

وی بیکاری را یکی از معضلات شهرستان‌های استان کرمانشاه دانست و گفت: مجموعه‌های بزرگی در شهرستان‌هایی مانند هرسین در مراحل نهایی بهره برداری قرار دارند.

صحرایی تاکید کرد: مسئولان شهرستان‌ها باید با برگزاری دوره‌های مهارت آموزی امکان به کارگیری جوانان جویای کار در این مجموعه‌ها را فراهم آورند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان
  • اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی
  • افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • شوق زندگی با تسهیل فرزند خواندگی
  • بازوی حامی باش، راهکار جدید اپلیکیشن بله برای حمایت از کودکان
  • محک میزبان «سرزمین جدید»
  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی
  • ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت