Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@02:36:34 GMT

اقدامات مثبت دولت برای بخش آب در لایحه بودجه

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۴۹۴۹

اقدامات مثبت دولت برای بخش آب در لایحه بودجه

معاونت مطالعات زیر بنایی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی بخش آب در لایحه بودجه سال آینده کشور پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، در چکیده این گزارش آمده: فصول مربوط به بخش آب در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، مشابه سایر بودجه های سنواتی، فصل منابع آب (از امور اقتصادی) و فصل آب و فاضلاب (از امور مسکن، عمران شهری و روستایی) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش تصریح شده: مجموع اعتبارات فصول مذکور در لایحه معادل ۱۳۶.۲۷۵.۳۲۰ میلیون ریال است. در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای فصل منابع آب و فصل آب و فاضلاب نسبت به رقم مصوب قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به ترتیب حدود ۱/۰ درصد کاهش و ۲۱/۷ درصد رشد داشته اند.

در ادامه این گزارش آمده: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبارات مربوط به برنامه های تأمین آب و عرضه آب رشد داشته و اعتبارات سایر برنامه های ذیل فصل منابع آب، ازجمله برنامه مهندسی رودخانه ها و سواحل و برنامه بهبود بهره برداری و حفاظت از منابع آب کاهش داشته است.

در گزارش مرکز پژوهش های مجلس تاکید شده: همچنین در فصل آب و فاضلاب، برنامه ارائه خدمات آب شهری و روستایی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ رشد چشمگیری داشته است. از نکات مهم و قابل توجه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مرتبط با بخش آب می توان به گام مثبت و قابل تأیید در جهت برقراری حق النظاره منابع آب زیرزمینی که از سال گذشته در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ لحاظ شده بود، لزوم توجه به اثربخشی طرح های آبیاری تحت فشار و نوین در صرفه جویی واقعی آب، لزوم توجه به چالش های مختلف مربوط به تکمیل و اتمام طرح های توسعه منابع آب در حوضه های آبریز رودخانه های مرزی و مشترک و لزوم توجه به تأمین آب شرب شهرهای دارای تنش اشاره کرد.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

 

منبع: دانا

کلیدواژه: لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ منابع آب بخش آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۴۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

داوود منظور عصر پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی دامغان در سالن جلسات دانشگاه دامغان در قالب برنامه‌های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، افزود: طبق آمارها طی سه سال گذشته رشد تولید در کشور رقم خورد، اما کشور می‌تواند جهش داشته باشد که رشدی فراتر از معمول محقق شود و این جهش، بدون شک حاصل فعالیت و مشارکت مردم است.

وی به رشد تولید در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌های اقتصادی، سال ۱۴۰۲ ایران به رشد بالای ۶ درصد رسید که این امر با تلاش مضاعف فعالان اقتصادی، تبدیل تهدیدها به فرصت، فاصله‌گیری از خام‌فروشی و در سایه روحیه تعاملی شکل گرفت.

منظور اضافه کرد: برای جهش تولید باید از ظرفیت منطقه ای و بین‌المللی استفاده شود، به شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر توجه داشت و سهم دانش را در تولید افزایش داد و از تولید منبع‌محور به تولید دانش‌پایه حرکت کرد.

وی گفت: فعالان عرصه تولید بهترین مشاوران دولت در تحقق اهداف اقتصادی هستند که با تعامل متقابل آنها رونق اقتصادی شکل می‌گیرد.

به گفته این مسوول، فعالان عرصه تولید بهترین مشاوران دولت در تحقق اهداف اقتصادی هستند که نقش دولت و فعالان اقتصادی به واقع مکمل یکدیگر است و با این تعامل، یک مشارکت عمومی و خصوصی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: نتیجه این رویکرد همکارانه با وجود تمام فشارهای دشمن، تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود، جهش و شکوفایی اقتصادی است.

منظور اظهار داشت: تولید کلید حل مسائل کشور است و فعالان اقتصادی در خط مقدم جنگ اقتصادی و ترکیبی هستند که این امر نشان می‌دهد کلید حل مشکلات به دست تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: تولید وقتی سرعت و جهش می‌گیرد که گره از پای تولید باز شود و این امر با پشتیبانی و برنامه‌ریزی درست شکل می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بودجه ۱۴۰۳ چه زمانی نهایی می‌شود؟
  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ می‌شود
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ خواهد شد
  • آیا وزیر آموزش و پرورش استیضاح می شود؟
  • کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها
  • وزن یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳