Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره نقاشی کودکان و نوجوانان برای اولین بار در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود و کودکان می‌توانند نقاشی‌های خود را با موضوع «شهر من، شهر زندگی» به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

این جشنواره در دو سال گذشته در سطح ملی برگزار شد و امسال نیز در سطح بین‌المللی با هدف ارزیابی نگاه کودکان به شهر و تقویت حس تعلق و هویت شهری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اجرایی برگزاری جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان افزود: جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان دو سال گذشته با عنوان «کمانک» برگزار شد که سال گذشته با ارسال ۷۰۰ اثر به دبیرخانه و داوری ۳۰۰ اثر، آثار راه یافته به مرحله نهایی در کتابی منتشر شد.

زهرا کاظمی با اشاره به اینکه آثار در گروه‌های ۴ تا ۶ سال، ۷ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال مورد داوری قرار می‌گیرد، تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره دستیابی به نگاه کودکان به شهر است تا از دریچه نگاه کودکان بتوانیم هویت شهری را مورد بررسی قرار دهیم.

تقویت حس تعلق و هویت شهری از دوران کودکی

وی با تاکید بر تقویت حس تعلق و هویت شهری از دوران کودکی، بیان کرد: نقاشی بهترین ابزار برای بیان احساسات کودکان است و از این طریق می‌توان اهمیت شهر را در کودکان و نوجوانان نهادینه کرد.

مدیر اجرایی برگزاری جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان با بیان اینکه کودکان کشورهای همسایه و شهرهای خواهرخوانده در این دوره از جشنواره نقاشی کودکان و نوجوان شرکت خواهند کرد، ادامه داد: این جشنواره در نیمه دوم دی‌ماه اعلام می‌شود و از اول بهمن‌ماه، کودکان و نوجوانان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند که جزئیات آن از طریق سایت جشنواره اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هر کودک و نوجوانی مجاز به ارسال یک اثر است، ادامه داد: طبق جدول زمان‌بندی شده جشنواره نقاشی کودکان و نوجوانان، آثار در نیمه اول اسفندماه داوری می‌شود و نتایج داوری تا پایان سال اطلاع رسانی می‌شود.

پوپک؛ نماد جشنواره امسال

کاظمی با اشاره به اینکه «پوپک»، نماد امسال جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان است، تصریح کرد: «پوپک» نام دیگر هدهد یا شانه‌به‌سر است و در ادبیات، داستان‌ها و تاریخ جهان به ویژه در ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و کودکان با همذات‌پنداری با این پرنده می‌توانند احساس تعلق به خانه و کاشانه خود را در نقاشی بروز دهند.

کد خبر 5394953

منبع: مهر

کلیدواژه: نقاشی نمایشگاه نقاشی مسابقه نقاشی قاسم سلیمانی دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی ویروس کرونا بوشهر عکس استانها خطبه های نماز جمعه شهید گمنام ایام فاطمیه خسارات سیلاب سیلاب کرمانشاه تشییع شهدا تشییع و خاک سپاری شهید گمنام آمار کرونا جشنواره بین المللی نقاشی نقاشی کودکان و نوجوانان هویت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۵۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد

به گزارش خبرگزاری مهر، موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از نظر محتوا و معماری ساختمان، در سازمان میراث فرهنگی ثبت ملی شد.

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مراکز قدیمی این مجموعه است که بخش‌های تونل زمان، سرداب، رمپ، اتاق کُره، راهرو، سالن نمایش و… را شامل می‌شود.

این مجموعه به دلیل روش منحصر به فرد در ارایه آموزش تاریخ و محتوای فرهنگی و هنری در اقدامی مستمر، از نظر محتوایی موفق به ثبت ملی در سازمان میراث فرهنگی شده است. همچنین این موزه به عنوان اولین بنا از مجموعه ساختمان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان تهران به دلیل سازه و معماری خاصی که دارد از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ثبت ملی بنا نیز دریافت کرده است.

بنای موزه تاریخ نزدیک به ۶ دهه قدمت دارد اما به عنوان اولین موزه کودکان و نوجوانان، فعالیت خود را از سال ۱۳۶۰ آغاز کرده است.

موزه تاریخ کانون بر اساس شیوه مخاطب و آموزش محور با ارایه محتوای تاریخ ایرانی اسلامی به کودکان و نوجوانان، نقش مؤثری در آموزش و یادگیری ماندگار مخاطبان خود دارد. این موزه میزبان دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها، پژوهشگران، مربیان و مخاطبان فعال حوزه کودک و نوجوان و علاقه‌مندان برای بازدید و شرکت در برنامه‌های آموزشی است.

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در میدان شهدا، خیابان پیروزی، خیابان شهید اسپندی (افروز)، نبش کوچه نگران‌پور، پلاک ۷ قرار دارد.

کد خبر 6084545 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • برگزاری پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق»
  • فعالیت های کانون مرزهای یادگیری را گسترش می دهد
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد
  • شهرکرد میزبان نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان
  • موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد
  • راهیابی دختران تایبادی به مرحله کشوری جشنواره سرود آفرینش
  • برنامه «سخن روح افزا» برای کودکان و نوجوانان استان بوشهر اجرا شد
  • حضور ۳ فیلم کانون در جشنواره بین‌المللی کودکان لکنوی هند
  • هت‌تریک فیلم‌های ایرانی در جشنواره بین‌المللی هند