Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد هادی ایمانیه، روز شنبه در دیدار با رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس با اشاره به لزوم توجه به ایمن سازی ساختمان‎ها گفت: در زمان وقوع حوادثی مانند سیل، زلزله و آتش‌سوزی اهمیت این موضوع بیش از پیش مشخص می‌شود و لذا سازمان نظام مهندسی ساختمان باید بدون هیچگونه چشم پوشی موضوع ایمن سازی ساختمان‌ها را مد نظر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمانیه با بیان اینکه البته این مساله برکات و نقاط قوت پروژه مسکن مهر را زیر سوال نمی‌برد اما بعضا درصد ناچیزی از اشتباهات می‌تواند نقاط قوت پروژه‌های اثرگذار را تحت الشعاع قرار دهد افزود: اعضای نظام مهندسی ساختمان استان راهکارهای عملیاتی برای افزایش ایمنی، تقویت و نگهداری ساختمان‌های که در گذشته ساخته شده است را نیز ارائه دهند.

وی ادامه داد: رعایت نکردن قوانین از سوی برخی مراجع در زمان صدور پروانه از دیگر مواردی است که نظام مهندسی نسبت به آن انتقاد دارد که یکی از دلایل این موضوع نیز نحوه اداره شهرداری‌ها و تامین درآمد از محل تراکم فروشی است.

او بیان کرد: بنابراین سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس می‌تواند با ارائه راهکارهایی، شیوه های تخصصی برای مدیریت کلان شهرهای کشور ارائه دهد.
استاندار فارس، سیاست‌گذاری کلان بدون تعارض منافع در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان را مهم توصیف کرد و گفت: این رویکرد، استان فارس را به الگویی برای کشور در تمام ابعاد مهندسی تبدیل می‌کند که شایسته چنین جایگاهی نیز هست.

وی، با اشاره به ساخت و سازهای انجام شده در حاشیه کلانشهر شیراز گفت: ساماندهی ساخت و سازهای انجام شده در این مناطق و جلوگیری انجام ساخت و سازهای جدید که موجب کاهش مهاجرت به مناطق حاشیه‌ای می‌شود باید به طور همزمان مد نظر قرار گیرد.

استاندار فارس همچنین از اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی فارس خواست در ساخت و سازها به معماری ایرانی و اسلامی توجه ویژه داشته باشند.


دیدار استاندار فارس با حداد عادل

استاندار فارس همچنین در دیدار با غلامعلی حداد عادل در شیراز گفت: برخی تصمیمات مدیریتی می‌تواند گره‌های جامعه را باز کرد.

ایمانیه افزود: دلسوزی، دغدغه و پیگیری مدیران می‌تواند برخی مشکلات استان فارس را بدون اعتبارات دولتی رفع کند.

وی، مهمترین مشکل استان فارس را خشکسالی و کمبود آب ناشی از کمبود بارش‌ها طی دهه گذشته دانست و افزود: آب پشت برخی از سدهای استان کاهش زیادی داشته و عدم احداث کانال های انتقال آب موجب هدر رفت حجم زیادی از آب‌ها شده است.

او افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی استان با ظرفیت ۵۰ درصد و کمتر فعالیت دارند که یکی از مشکلات مهم در این زمینه، دست به دست شدن زمین‌های شهرک های صنعتی است که موجب گران شدن زمین و ناتوانی تولیدکنندگان واقعی از ورود به صحنه شده است.

ایمانیه، فارس را از نظر تعداد و تنوع معادن در سطح کشور کم نظیر دانست و افزود: حقوق استان در زمینه معادن پرداخت نشده و اگر بتوانیم بخشی از منافع بهره برداری از معادن فارس را به استان بازگردانیم بخشی از طرح های راکد و نیمه فعال استان فعال خواهند شد.

برچسب‌ها طرح اقدام ملی مسکن شیراز استانداری فارس محمدهادی ایمانیه مسکن فارس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن شیراز استانداری فارس طرح اقدام ملی مسکن شیراز استانداری فارس مسکن فارس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور سازمان نظام مهندسی ساختمان استاندار فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۶۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر ظرفیت بالایی در جذب مشارکت‌های مردمی دارد

استاندار فارس با حضور در ستاد جمعیت هلال احمر از طرح های اجرایی این جمعیت که در نوروز ۱۴۰۳ انجام می شود بازدید کرد و خدمات این جمعیت در سطح فارس را مطلوب و مفید ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس، محمد هادی ایمانیه در هفتمین روز از فروردین ماه جاری با حضور در ستاد این جمعیت از طرح‌های امداد و نجات و ایمنی و سلامت نوروزی که در ۱۶۰ نقطه از استان اجرا می‌شود بازدید و طی تماس ویدئو کنفرانسی با ریاست جمعیت هلال احمر کل کشور ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و سال جدید، خدمات این جمعیت در سطح فارس را مطلوب و مفید ارزیابی کرد.

وی با اشاره به شعار سال جدید که از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی انتخاب شده است، افزود: جمعیت هلال احمر با برخورداری از ظرفیت بالای داوطلبی می‌تواند نقش مهمی را در راستای تحقق شعار سال که همان جهش تولید با مشارکت مردم است ایفا کند.

نماینده عالی دولت در استان فارس فعالیت بیش از ۲۰۴ هزار عضو داوطلب در جمعیت هلال احمر استان فارس را ارزشمند برشمرد و کسب موفقیت مختلف این جمعیت در اجرای مأموریت‌ها را مرهون این مشارکت دانست.

ایمانیه در بخش دیگری از سخنان خود به استخدام ۲۰۰ نفر نیروی جوان متخصص و رشد ۸۰ درصدی سیستم ارتباطات رادیویی طی سال ۱۴۰۲ در هلال احمر فارس پرداخت و تصریح کرد: جذب نیروی جوان در هلال احمر فارس یکی از مظاهر امید آفرینی است و تحقق رشد ۸۰ درصدی سیستم ارتباطات رادیویی این جمعیت نسبت به سال گذشته یک موفقیت است.

موفقیت هلال احمر فارس در اجرای ۱۶ طرح مولد سازی و توسعه زیرساخت‌های این جمعیت از درآمد حاصل از این طرح و حمایت استانداری از طرح مسکن کارکنان با رویکرد مولد سازی یکی دیگر از محورهای مورد اشاره استاندار فارس در این نشست بود.

استاندار فارس در پایان از خدمات کارکنان، امدادگران، جوانان و داوطلبان هلال احمر در طرح ملی خدمات یکپارچه نوروزی ۱۴۰۳ تقدیر و اولین مدرسه نمادرس (نخستین مدرسه انسان دوستی در متاورس) را در این جمعیت افتتاح کرد.

به گزارش ایمنا، بازدید از ایستگاه‌های پایش سلامت مسافرین نوروزی، طرح ملی بهبود رفتارهای ترافیکی، غرفه‌های نماز، فرهنگی، آموزشی و دوست دار کودک هلال احمر، تیم‌های امدادی واکنش سریع، تیم تخصصی بانوان، تیم‌های امدادی موتوری و دوچرخه‌ای، سگ‌های تجسس و همچنین توزیع یک هزار و ۱۱۸ بسته غذایی جهت نیازمندان طرح هلال رحمت همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) از دیگر برنامه‌های استاندار فارس در این بازدید بود.

کد خبر 739457

دیگر خبرها

  • خبرنگاران کارنامه اعمال مسئولان را گزارش کنند
  • انتصاب رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از پروژه‌های عمرانی مرند
  • عفو بین‌الملل «نسل‌کشی» در غزه را تائید کرد
  • حذف فرآیند دونقشه‌ای به نفع شهروندان
  • رتبه دوم قم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • برنامه های بخش مسکن و شهرسازی در ۱۴۰۳ تشریح شد
  • تورم استان قم در ماه‌های آخر سال گذشته کاهش چشمگیری داشته‌است
  • حذف فرآیند دونقشه‌ای به نفع شهروندان است
  • هلال احمر ظرفیت بالایی در جذب مشارکت‌های مردمی دارد