Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق معتمدیان در جلسه تسهیل و روان سازی صادرات سیب استان، با اشاره به تشکیل کمیته دائمی سیب درختی در حوزه معاونت امور اقتصادی استانداری اظهار کرد: مهمترین وظیفه این کمیته، تدوین سند جامع بهره برداری مناسب از محصول سیب استان از تولید، فرآوری، بازاریابی و تجاری سازی است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: ۸۵۰ هزار تن از سیب تولیدی استان از ابتدای سال جاری تاکنون به شکل‌های مختلف جذب واحدهای صنایع تبدیلی، بازارهای داخلی و به کشورهای مختلف صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن محصول سیب در آذربایجان غربی تولید شده است و با تدابیر انجام شده در استان از این میزان تولید، ۳۵۰ هزار تن به صورت سیب درجه ۳ و صنعتی توسط کارخانجات صنایع تبدیلی خریداری و جذب شده است.

استاندار آذربایجان غربی، ادامه داد: ۵۰۰ هزار تن از سیب تولید استان نیز تاکنون به شکل‌های مختلف جذب بازارهای داخلی و به کشورهای مختلف صادر شده است.

وی با اشاره به افزایش میزان صادرات سیب استان در ۹ ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: امسال میزان صادرات سیب استان با حدود ۷ برابر رشد نسبت به سال گذشته، به ۱۹۵ هزار تن به ارزش ۵۳ میلیون دلار رسیده است و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل فقط ۲۳ هزار تن سیب به ارزش ۷ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده بود و این نشان دهنده عزم جدی استان برای رفع موانع موجود برای صادرات این محصول استراتژیک است.

معتمدیان همچنین با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای صادرات ۵۰۰ هزار تن سیب موجود در ۴۰۰ سردخانه استان تا پایان سال جاری، افزود: با حضور مدیران وزارت جهاد کشاورزی و صمت در آذربایجان غربی و رایزنی‌های انجام شده، بخشی از سیب موجود در سردخانه‌های استان به عنوان میوه شب عید خریداری خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از روند صادرات سیب استان به عنوان یکی از محصولات مهم و استراتژیک ادامه داد: با استفاده از سیستم حمل و نقل هوایی و حمایت دولت از این سیستم روند صادرات سیب استان به کشورهای مختلف دنیا تسریع و شتاب می‌یابد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به وجود برخی مشکلات از جمله مشکلات موجود در قرنطینه و افزایش تعرفه‌های گمرکی در روند صادرات به کشور افغانستان نیز گفت: این مسئله را از طریق نماینده عالی دولت در امور افغانستان در حال رایزنی و پیگیری هستیم.

معتمدیان همچنین از دعوت سفیر هندوستان برای حضور و بازدید از زیرساخت‌های آذربایجان غربی برای افزایش مناسبات اقتصادی، تجاری و افزایش ظرفیت‌های صادراتی استان به کشور هندوستان خبر داد و افزود: این کشور می‌تواند به عنوان یکی از بازارهای صادراتی سیب استان تبدیل شود.

کد خبر 5395161

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی سیب درختی قاسم سلیمانی ویروس کرونا دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی بوشهر خطبه های نماز جمعه عکس استانها شهید گمنام ایام فاطمیه خسارات سیلاب کرمانشاه سیلاب تشییع شهدا تشییع و خاک سپاری شهید گمنام آمار کرونا صادرات سیب استان آذربایجان غربی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۷۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدجعفر عظمائی افزود: ۴۹ فقره پروانه بهره‌برداری معدن (بهره‌برداری از معدن جدید) با میزان سرمایه‌گذاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۰۰ نفر در سال گذشته صادر شده که درمقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۳ درصدی داشته است.

وی گفت: پارسال ۲۹ فقره گواهی کشف معدن با مساحت حدود ۱۶۲ کیلومتر مربع صادر شده است که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳برابر در مساحت افزایش یافته که این موضوع نیز افزایش علاقه مندی برای توسعه فعالیت‌های معدنی در استان را نشان می‌دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به احیا و فعال سازی ۳۰ معدن در سال ۱۴۰۲ افزود: پارسال حدود ۲.۳ همت حقوق دولتی معادن در این استان وصول شد.

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • بهره برداری از مرکز جامع سلامت معلم کلایه
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • وزیر نفت: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • اوجی: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد