Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر تحریم های ضدایرانی ضرری برای ما ندارد، چرا در وین مذاکره می کنیم؟

روزنامه کیهان نوشت: وقتی می‌گوییم تحریم‌ها فرسوده و منسوخ شده، آیا منظورمان این است که تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران هیچ تأثیری در امور کشور ندارد؟ پاسخ منفی است. اقدام آمریکا در تحریم مردم ایران، اقدامی جنایتکارانه و غیرقانونی و غیرانسانی است و این اقدام بر کشور تأثیر دارد؛ اما به گفته کارشناسان و صاحب‌نظران، تحریم‌ها در بیشترین حالت حداکثر ٢٠ تا ٣٠ درصد تأثیرگذار است. حالا یک سؤال دیگر ذهن را درگیر می‌کند و آن اینکه؛ اگر حکایت آمریکا و تحریم‌های ضدایرانی، همان حکایت مرد لاف‌زن است، پس مذاکرات وین حول تحریم‌ها چرا انجام می‌شود و چرا ما در پی لغو کامل تحریم‌ها هستیم؟در پاسخ باید گفت که آمریکا از تحریم به‌عنوان ابزاری نامشروع در جهت سلطه‌گری، غارت و زورگویی علیه دیگر دولت‌ها و ملت‌ها استفاده می‌کند؛ هر چند ابزار تحریم، فرسوده و مستهلک شده است، ما به‌ دلیل آنکه اصل و اساس این اقدام را غیرمشروع و غیرانسانی و غیرقانونی می‌دانیم، از «مذاکره» به‌عنوان یک روش برای کنار رفتن آن بهره می‌بریم.

نماینده مجلس : ۱۰ میلیون خانوار زیر خط فقر داریم

روح‌الله ایزدخواه نماینده تهران در مجلس: لایحه بودجه ۱۴۰۱ با رویکرد عدالت اجتماعی نوشته نشده است و دوستان با همان نگاه تامین هزینه‌های دولت، نگاه پولی و جبران کسری بودجه و به صورت تعجب برانگیزی هم با نگاه رشدمحور بودجه را نوشته‌اند؛ یعنی رویکرد نظری بودجه محل ایراد است.من معتقدم این بودجه باید با یک رویکرد عدالت‌محور نوشته شود، مطلقاً فشار به اقشار ضعیف نیاید، هزینه‌های سبد خانوار ضعیف را افزایش ندهد و خط فقر را گسترش ندهد. ما الان ۱۰ میلیون خانوار زیر خط فقر داریم و مطمئنیم با اجرای حذف ارز ترجیحی به این تعداد افزوده خواهد شد./ ایلنا

جزییات ماجرای لو رفتن سوالات امتحان نهایی دانش‌ آموزان

خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش: تا زمان ارسال رمز، بازگشایی و تکثیر سوالات، دسترسی به سوالات امکان پذیر نیست.تعداد انگشت شماری از دانش آموزان با استفاده از تلفن همراه که غیر قانونی با خود به جلسه امتحان می‌برند، تصویر سوالات را در فضای مجازی منتشر می‌کنند. این اقدام به معنای لو رفتن سوالات امتحانات نیست، زیرا این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که دانش آموزان در جلسه امتحان حضور دارند. با توجه به نشانه گذاری روی برگه‌های سوالات، دانش آموزانی که عامل انتشار تصویر سوالات در کانال‌های مجازی بودند، شناسایی و طبق مقررات با آنها برخورد خواهد شد./باشگاه خبرنگاران

حسین مرعشی: بعضی از هم پیمانان ما در سوریه از شهادت سردار سلیمانی استقبال می‌کردند؛ می‌توانند به ترامپ خط داده باشند!

دبیرکل حزب کارگزاران: ما با برخی هم پیمانان خود در سوریه در اواخر حضور سردار سلیمانی به اختلاف رسیده بودیم.سردار سلیمانی در آخرین دیدارمان مطالبی را بیان کرد که هنوز هم نقل آن را به لحاظ سیاسی جایز نمی دانم.هم پیمانان ما که بعدها در جنگ سوریه رقیب ما شده بودند می توانند به ترامپ خط داده باشند.سردار سلیمانی گفت، «اردوغان مخالف مصالحه در سوریه است.»/ جماران

رییس سازمان زندان‌ها: در سال‌های گذشته جمعیت زندانیان به‌شکل صعودی غیرمتعارفی درحال رشد بود

غلامعلی محمدی، رییس سازمان زندان‌ها:در سال‌های گذشته، جمعیت زندان‌ها با نرخ صعودی غیرمتعارفی درحال رشد بود و اقدامات کنونی سبب شد که حداقل جلوی نرخ رشد صعودی گرفته شود اما در شرایط فعلی باز هم وضعیت کیفری زندان‌های ما با شرایط نامناسبی مواجه است، چون تعداد زندانیان مستقر با ظرفیت اسمی زندان‌ها تطابق و سازگاری ندارد.

امیرآبادی: پنچ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده کشور آزاد شد

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: طی چند ماه اخیر فروش منابع نفتی افزایش یافته و درآمدهای نفتی ما بیشتر شده است، حدود پنج میلیارد دلار از منابع بلوکه شده، آزاد شده که بخش عمده‌ای از آن وارد کشور و مابقی نیز تبدیل به خط اعتباری شده است.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی احمد امیرآبادی فراهانی، این نماینده همچنین با تاکید بر ارتباطات خوب ایران با عراق اظهار داشت: با پاکستان نیز ارتباطات مالی به‌ خوبی پیش رفته و تبدیل به مبادله‌ها تهاتری شده است، این مسائل موجب می‌شود تا در موضوع روابط خارجی و تنگناهای اقتصادی گشایش‌هایی به وجود بیاید. وی افزود: دولت در کنار مذاکره‌های وین، در حال گفت‌وگو و رایزنی با کشورهای همسایه نیز است و اقدام‌های بسیار سازنده‌ای در این خصوص انجام شده از جمله اینکه با عربستان گفت‌وگوهایی آغاز شده و در سطح خوبی قرار دارد. همچنین به زودی امیر قطر به ایران سفر می‌کند و از سوی دیگر رئیس جمهور قرارداد گازی را با ترکمنستان منعقد کرده که بسیار مهم است زیرا وزیر نفت در دولت قبل موجب قطع ارتباط و بروز مشکل‌هایی میان دو کشور شده بود.

واکنش عبدالرضا داوری به اظهارات علم‌الهدی درباره حقوق کارگران و چلوکباب

پس از این که امام جمعه مشهد گفت که با یک سوم حقوق روزانه کارگر می‌تواند یک پرس چلوکباب بخورد، مشاور سابق احمدی‌نژاد در توئیتی جنجالی واکنش نشان داد.سید احمد علم‌الهدی در انتقاد به برخی اظهارنظرها درباره قیمت دلار گفته است: برخی می‌گویند یک روزی آمریکا مملکت ما را گرفته بود و دلار هم هفت تومان بود؛ آمریکا را بیرون کردیم و امروز دلار به ۲۰ و چند هزار تومان رسیده است. آن روز که دلار هفت تومان بود، یک کارگر با یک سوم مزد روزانه خود، برای ناهار چیزی بیشتر از نان‌، پنیر و انگور نمی‌توانست بخورد. در حالی که امروز یک کارگر با یک‌ سوم مزد روزانه خود برای ناهار حداقل یک چلوکباب می‌تواند بخورد.این اظهارات موجب شده که عبدالرضا داوری، مشاور سابق احمدی‌نژاد در توئیتر خود قیمت چلوکباب و حقوق کارگر را مقایسه کند.

«در سال ۱۳۵۷:
حداقل حقوق روزانه کارگران: ۲۱۰ ریال
قیمت چلوکباب کوبیده: ۵۰ ریال
در سال ۱۴۰۰:
حداقل حقوق روزانه کارگران: ۸۹۰ هزار ریال
قیمت چلوکباب کوبیده: ۶۱۰ هزار ریال
یک کارگر در سال ۱۳۵۷ با حداقل حقوقش چهار پرس و در سال ۱۴۰۰ یک پرس چلوکباب کوبیده میخرید.»

داوری در این توئیت با محاسبه قیمت‌ها، اظهارات علم‌الهدی را اینطور زیر سوال برده که الان با یک سوم حقوق کارگر نمی‌توان چلوکباب خرید، اما برعکس در سال ۵۷ کارگر با حداقل حقوق یک روز می‌توانست چهار پرس چلوکباب بخرد.

توییت علی مطهری درباره سوال های بی پاسخ حادثه هواپیمای اوکراینی

علی مطهری در توییتر نوشت: درباره سقوط هواپیمای اوکراینی سوالات متعددی مطرح است؛ از جمله اینکه چرا اجازه پرواز داده شد و چرا از کاربر غیرماهر در سامانه دفاع هوایی استفاده شد؟ اما وقتی اتفاق افتاد، نحوه رفتار ما مهم است. همسر خلبان اوکراینی گفته بود، حتی یک نامه عذرخواهی از طرف دولت ایران برای من نیامد!

کیهان: قتل ترامپ و پمپئو ماموریت الهی است

پس از اظهارات رئیس جمهور و چند تن از مقامات نظامی ایران مبنی بر اقدام جمهوری اسلامی برای «قصاص» عاملان ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، روزنامه کیهان ضمن تایید قریب الوقوع بودن انتقام گرفتن از ترامپ و پمپئو، این اقدام را «ماموریت الهی» دانست.کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت: «گفت: مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا طی نامه‌ای به بایدن از او خواسته است تهدید ایران به انتقام خون سردار سلیمانی را جدی بگیرد و سطح و میزان محافظت از او و ترامپ را افزایش دهد.

گفتم: افزایش تعداد محافظان پمپئو و ترامپ خواسته ایران نیز هست!

گفت: ما چرا باید خواستار افزایش حفاظت از این تروریست‌های وحشی باشیم؟!

گفتم: برای اینکه به قول سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس، انتقام از این جرثومه‌های فساد را از درون خانه‌های خودشان و از طریق افراد کنار دست خودشان انجام می‌دهیم.

گفت: حیوونکی‌ها حالا دیگر باید از سایه خودشان هم وحشت داشته باشند. لازم نیست قاتل آنها از ایران رفته باشد. همه نیروهای مقاومت که در تمامی نقاط جهان حضور دارند می‌توانند مجری این ماموریت الهی باشند.

گفتم: یارو یکدفعه متوجه شد که ملک‌الموت به سراغش آمده، برای اینکه رد گم کند شیشه شیر کودکی را به دهان گذاشت که یعنی طفل شیرخوار است! و ملک‌الموت گفت؛ شیرتو بخور می خوام ببرمت دَدَر!»

عضو کمیسیون امنیت ملی: سفرهای استانی، حلقه مشاوران رئیس‌جمهور را شکسته است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، سفرهای استانی رییس جمهور را مثبت ارزیابی کرد و خواستار استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در این سفرها شد. جلیل رحیمی جهان آبادی درباره آثار سفرهای استانی رئیس جمهور اظهار کرد: در هر دولتی، رییس جمهور در حلقه مشاوران، کارشناسان و متخصصان حوزه‌های اقتصادی و صنعتی قرار دارد و در هر تغییری که در هر دولتی رخ می‌دهد، فقط جای کارشناسان و متخصصان تغییر می‌کند.وی افزود: در سفرهای استانی این حلقه شکسته می‌شود و رئیس جمهور و وزرا مستقیم با مدیران محلی، مردم، نخبگان و طیف‌های مختلف ارتباط برقرار کرده و مسائل و مشکلات را در بازدیدهای میدانی لمس کرده و راهکارهایی که مردم و مدیران محلی و گروه‌های مرجع و مسوولان محلی دارند، به اطلاع رئیس جمهور و وزرا می‌رسانند و این موضوع در تصمیم‌گیری‌های کلان بسیار موثر است.

«نادر طالب‌زاده» در سی‌سی‌یو بستری شد

نادر طالب‌زاده مجری و کارگردان سینما و تلویزیون در پی تشدید بیماری به بخش سی‌سی‌یو منتقل شد.محمدرضا شهبازی مجری مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره فیلم «عمار»، این خبر را شامگاه ۱۸ دی ماه در خلال این مراسم بیان کرد.او از حضار خواست تا برای سلامتی او دعا کنند و ابراز امیدواری کرد تا پایان این دوره از جشنواره خبر سلامتی این هنرمند مخابره شود.

پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به درخواست اسحاق جهانگیری

سخنگوی شورای نگهبان درباره درخواست برخی نامزدهای ریاست جمهوری درباره دلایل رد صلاحیت و امکان اصلاح قانون توضیح داد.هادی طحان نظیف در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، در پاسخ به سوالی درباره درخواست برخی نامزدهای ریاست جمهوری درباره دلایل رد صلاحیت و امکان اصلاح قانون، گفت: ما همیشه از اصلاح قانون انتخابات استقبال کردیم و در یک ماه گذشته چند عضو شورای نگهبان این موضوع را گفتند، طبیعتاً اگر قانون تغییر کند ما پایبند هستیم.

گفتنی است، اخیرا، اسحاق جهانگیری، اسحاق جهانگیری در مراسم پنجمین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، با اشاره به رد صلاحیتیش در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: سال ۹۶ در انتخابات ثبت نام کردم و تأیید صلاحیت شدم و سال ۱۴۰۰ همین شورای نگهبان، من را رد صلاحیت کرد. قبل از جلسه سران قوا با یکی از مسئولین امنیتی کشور جلسه داشتم و گفتم از نظر اقتصادی، اخلاقی و توان مدیریتی پرونده من روشن است و هیچ دغدغه‌ای ندارم؛ در این جلسه هم هیچ کس نخواهد فهمید که چنین اتفاقی برای من افتاده و با قدرت کار‌های خود را دنبال می‌کنم، ولی این کار‌ها به ضرر کشور و شورای نگهبان است. همان موقع مصاحبه کردم و گفتم هر دلیلی که به شما داده اند را شما منتشر کنید و هنوز بر همان نظر هستم.

عقب‌نشینی مذاکره کننده روس؛ اولیانوف تولد ظریف را تبریک گفت

نماینده ارشد روسیه در مذاکرات وین که توئیتی توهین آمیز علیه وزیر خارجه سابق کشورمان، منتشر و سپس آن را حذف کرد، بود، در توئیتی جدید تولد ظریف را تبریک گفت و نوشت: من در تعدادی از جلسات با حضور او شرکت داشتم و احساس توام با احترامی برای او قائل هستم.

میخاییل اولیانوف در توئیتر نوشت: به آقای ظریف بابت تولدشان تبریک می گویم. من در تعدادی از جلسات با حضور او شرکت داشتم و احساس توام با احترامی برای او قائل هستم. ما نمونه های بی شمار از همکاری ایران و روسیه در بحث برجام را فراموش نخواهیم کرد.

بکتاش آبتین درگذشت

ناصر زرافشانی ضمن تایید خبر درگذشت بکتاش آبتین نویسنده و فیلمساز گفت: در حال حاضر در بیمارستان و مشغول انجام تشریفات اداری برای صدور گواهی فوت هستیم. بکتاش آبتین متولد ۱۳۵۳، شاعر و فیلمساز از پنجم مهر ۱۳۹۹ در زندان اوین در حال گذراندن محکومیت شش ساله خود بود. وی در زندان دو بار مبتلا به کرونا شد.

حمله روزنامه دولت به نمایندگان مجلس: می‌خواهند از دولت سهم خواهی کنند

روزنامه ایران، روزنامه رسمی دولت با اشاره به انتقاد‌های نمایندگان از حذف ارز ۴ هزارو ۲۰۰ تومانی نوشت: حال که دولت مسئولیت انجام این کار سخت را -که دولت قبل و مجلس تن به آن ندادند- بر عهده گرفته است، هجمه رسانه‌ای و بدون پشتوانه کارشناسی روشن، نشان از بی‌مسئولیتی در قبال مسائل سرنوشت‌ساز اقتصادی است؛ چه آنکه اگر این هجمه‌ها از تریبون نمایندگی مردم برخیزد، دوچندان ناصواب خواهد بود. آنچه مشخص و همواره مورد تأکید بوده، هماهنگی قوای سه‌گانه در اراده، تصمیم و عمل برای کاهش مشکلات و بازسازی اقتصادی کشور است. همچنین نه تنها باب نقد بسته نیست بلکه دولت همواره محتاج نقد و ارائه نقطه‌نظرات کارشناسان است، اما بیان بی‌پروای سخنانی از تریبون‌های رسمی که پشتوانه کارشناسی آن مورد تردید است و همچنین اراده سهم‌خواهی از دولتی که مسئولیت حل مشکلات اقتصادی ویران کننده و تلنبار شده را برعهده گرفته، به نوعی نپذیرفتن نقش خود در رفع مشکلات مردم است.

وزیر خارجه طالبان عازم تهران شد

سخنگوی وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که یک هیات بلندپایه در رأس وزیر خارجه طالبان برای دیدار با مقامات ایران عازم تهران شد. عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که یک هیات عالی‌رتبه به سرپرستی «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان عازم تهران شده است. بلخی گفت که هیات طالبان در این سفر درباره مسائل سیاسی، اقتصادی، ترانزیتی و مهاجرین افغان رایزنی‌هایی خواهد کرد. سخنگوی وزارت خارجه طالبان اظهار داشت، پیش از این سفر نشست تدارکاتی در محل وزارت خارجه افغانستان برگزار شد و پس از بررسی‌ها، موضوعات مهم در دستور کار قرار گرفت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیام 19دی مذاکرات وین سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس بحران در قزاقستان بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز بکتاش آبتین قیام 19دی مذاکرات وین سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس بحران در قزاقستان اسحاق جهانگیری سردار سلیمانی سفرهای استانی شورای نگهبان خارجه طالبان وزارت خارجه رئیس جمهور حداقل حقوق وزیر خارجه رد صلاحیت زندان ها تحریم ها خط فقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۷۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جنتی: دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

به گزارش«نماینده»، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ شورای نگهبان از عملیات وعده صادق رزمندگان اسلام قدردانی کرد و گفت: حمله شایسته چند روز گذشته فرزندان شجاع ملت مسلمان ایران که بر اساس اصل دفاع مشروع و منطبق بر موازین بین‌المللی در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی صورت گرفت، جلوه‌ پرفروغ دیگری از عزت و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.

وی افزود: این اقدام موجب خوشحالی و دلگرمی آزادگان جهان و به ویژه مردم غزه شد. همچنین این اقدام دقیق، سنجیده و قاطعانه، مطالبه عموم مردم عزیز ایران بود و به همین دلیل با استقبال و همراهی چشمگیر مردم مواجه شد.

دبیر شورای نگهبان اظهار کرد: واقعیت این است که در تاریخ انقلاب اسلامی همواره حضور مردم، زمینه‌ساز موفقیت بوده است. تاکید مقام معظم رهبری در شعار سال مبنی بر مشارکت مردم برای جهش تولید نیز برآمده از باور عمیق ایشان به نقش مردم است.

آیت‌الله جنتی ابراز امیدواری کرد که این رژیم غیرقانونی کودک‌کُش فهمیده باشد دوران بی‌پاسخ ماندن جنایاتش سرآمده و هر حرکت نابجایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید.

وی در خصوص حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز گفت: همه کسانی که چشمان خود را به روی جنایات غیرانسانی آن بسته‌اند بدانند که بر اساس سنت الهی، نابودی این رژیم ظالم حتمی است.

آیت‌الله جنتی در همین رابطه تاکید کرد: آن‌ها که تمام موازین و قواعد بین‌المللی را پای جنایات رژیم صهیونیستی قربانی کرده‌اند، حاصلی جز سرافکندگی و خواری به دست نخواهند آورد.

دیگر خبرها

  • «محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد
  • تصاویری از صحبت های درگوشی خاتمی و سیدحسن خمینی در یک مراسم /اسحاق جهانگیری هم بود
  • دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان
  • دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان
  • بازدید سخنگوی دولت از هجدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سرآمده است
  • آیت‌الله جنتی: دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • همه دلایلی که دولت را پای میز مذاکره مزدی برگرداند!