Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بودجه اشتغالزایی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد. - اخبار استانها -

خلیل بهروزی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، درباره اقدامات مجلس جهت اشتغالزایی برای مددجویان نهادهای حمایتی اظهار داشت: مجلس در حوزه اشتغالزایی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد که از توانمندی لازم برای انجام کار برخوردار هستند، اهتمام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بودجه‌ای که امسال جهت اشتغالزایی برای این افراد در نظر گرفته می‌شود نسبت به سال‌های گذشته افزایش دارد که البته این مورد در حال حاضر در کمیسیون تلفیق بودجه در حال بررسی است.

وی درباره علت تأخیر در رسیدگی به طرح اصلاح قانون نظام صنفی گفت: لوایح فوریتی در مجلس وجود دارد که نسبت به طرح مذکور اولویت بیشتری دارد از طرفی اکنون موضوع لایحه بودجه 1401 به عنوان سند تحولی و توسعه کشور در مجلس مطرح بوده و اولویت دارد.

رئیس‌کل دادگستری گیلان: برخی مدیران به وظایف خود در حوزه منابع طبیعی عمل نمی‌کنندتندباد هفته‌ گذشته 150 میلیارد تومان خسارت در غرب استان گیلان برجای گذاشتوضعیت استان گیلان در حوزه آسیب‌های اجتماعی نگران‌کننده است

بهروزی‌فر افزود: از طرفی مقام معظم رهبری برای حل مشکلات بیمه‌ای اصناف تأکیداتی به سازمان تأمین اجتماعی داشتند که سازمان این اصناف را که بعضاً به دلیل زیان‌های وارده از کرونا ترک شغل نیز داشتند از روز آغاز شیوع ویروس کرونا مشمول بیمه کند.

وی با اشاره به اینکه طرح این موضوع از سوی سازمان تأمین اجتماعی به مجلس ارائه شد گفت: دلیل تأخیر در روند حل مشکل بیمه‌ای اصناف کامل نشدن طرح مذکور توسط تأمین اجتماعی بود و اکنون مجلس پس از ارائه طرح با فوریت آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس درباره نظارت مجلس بر کاهش آسیب‌های اجتماعی ابراز داشت: یکی از وظایف مهم مجلس بعد نظارتی آن است و در ذیل قوانینی که مصوب می‌شود جرم‌انگاری‌هایی را برای عدم اجرای قانون در نظر می‌گیریم.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اثرات این جرم‌انگاری‌ها خاطرنشان کرد: این جرم‌انگاری ذیل قوانین سبب می‌شود مسئولان و مدیران دستگاه‌ها نتوانند قوانین را به طرق مختلف تفسیر کرده و ملزم به رعایت آن می‌شوند.

بهروزی‌فر با بیان اینکه در این دوره از مجلس نقش نظارتی نمایندگان به مراتب بیشتر از ادوار گذشته است اذعان داشت: تمام اهتمام‌ ما بر این است که با مسئولانی که قصد استنکاف از اجرای قانون را دارند براساس جرم‌انگاری که قانون پیش‌بینی کرده برخورد کنیم.

انتهای پیام/614/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس جرم انگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۸۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی‌بابایی در توضیح جلسه امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ برای بررسی جداول تفصیلی، گفت: در این جلسه جداول تفصیلی لایحه بودجه ۱۴۰۳ مورد بررسی قرار گرفت و چند مورد از مغایرت‌های لایحه با قانون مصوب مجلس در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌هایی در کمیسیون تلفیق بودجه، گفت: ۱۲ کمیته در کمیسیون تلفیق برای بررسی نیازهای بودجه دستگاه‌های دولتی تشکیل شد. این کمیته‌ها با محوریت هیأت رئیسه تلفیق، نماینده سازمان برنامه و بودجه و اعضای کمیسیون‌های تخصصی به بررسی جداول، اشکالات و اصلاحات موجود در آن می‌پردازند. بعد از آن گزارش کمیته‌ها به کمیسیون ارائه شده تا کمیسیون گزارش نهایی برای بررسی به صحن مجلس را تهیه کند.

حاجی‌بابایی درباره زمان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در صحن مجلس، گفت: تلاش کمیسیون تلفیق بر این است که تا پایان هفته آینده گزارش مصوبات خود در بخش دوم لایحه بودجه را ارائه کند تا در دستور صحن قرار گیرد.

کد خبر 6081072 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی
  • واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی اردبیل
  • افزایش تسهیلات بنیاد مسکن برای مددجویان خراسان شمالی
  • راه‌اندازی ۱۲ واحد گلخانه در مهرستان