Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@00:14:04 GMT

کارت واکسن، مجوز فعالیت تمامی اصناف

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۸۶۵۷

کارت واکسن، مجوز فعالیت تمامی اصناف

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش و تفتان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه کارت واکسن، مجوز فعالیت تمامی اصناف است گفت: در استمرار اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های بیماری کووید۱۹، نظارت بر رعایت دستورالعملهای پیشگیری از کرونا با دقت توسط بازرسان و کارشناسان بهداشتی دنبال می شود لیکن تحقق بهتر اصل صیانت از سلامت عمومی، تقویت همکاری کلیه ادارات و سازمانهای مرتبط اعم از اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، بسیج اصناف، اتحادیه های صنفی، کسبه و بازاریان و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..را می طلبد.

دکتر رضا کرد در حاشیه نشست با بسیج اصناف و تمامی اتحادیه های صنفی و تولیدی و پخش مواد غذایی در گفت وگو با ایسنا بیان کرد:سویه جدید اُمیکرون با سرعت سرایت‌پذیری بالا در حال حاضر در سطح دنیا در حال افزایش و شیوع است و ۴۶۷مورد از این بیماری در کشور و مواردی نیز در استان شناسایی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه اصناف و بازاریان قشر عظیمی از جمعیت شهرستان را تشکیل می دهند و نیز ارتباطات گسترده و روزانه این عزیزان با شهروندان پایبندی آنان به آموزش و اطلاع رسانی و رعایت پروتکلهای بهداشتی در مدیریت بیماری کرونا بسیار ضروری و کمک کننده است.

دکتر کرد اظهار داشت: حضور و نقش آفرینی پررنگ کلیه اقشار شهرستان در امر واکسیناسیون در مقطعی از زمان استقبال خوب شهروندان جهت انجام واکسیناسیون را در پی داشت و کاهش آمار مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از کرونا گواهی ملموس بر اهمیت واکسیناسیون در مدیریت بیماری و حفظ و صیانت از سلامت مردم می باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه همراهی خوب شهروندان با واکسیناسیون کرونا شرایط آبی و پایدار را فراهم نمود به طوریکه در مدت ۲ماه فوتی ناشی از کرونا نداشتیم اما با شیوع بالای اومیکرون و در سایه عادی انگاری مردم در انجام و تکمیل سه نوبت واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی این شرایط بسیار شکننده است و در صورت عدم مداخله جدی اقشار مختلف جامعه به ویژه اتحادیه های صنفی، کسبه و بازاریان و شیوع مجدد بیماری مجددا طرح هوشمند ملی محدودیت ها بر مشاغل مختلف اعمال خواهد شد.

دکتر کرد گفت: بدون شک افراد واکسینه نشده میزبانان اولیه ویروس اُمیکرون و عامل انتقال به اعضای خانواده خواهند بود و با توجه عدم انجام واکسیناسیون و نبود آنتی بادی حاصل از واکسن بر علیه بیماری در بدن این افراد در برابر این ویروس بسیار آسیب پذیر هستند.

وی گفت: همه شهروندان و به ویژه اصناف در صیانت و حفظ سلامت جامعه مسئولیت دارند و لازم است با تبلیغ واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ترغیب افراد واکسن نزده به تزریق واکسن، مسئولیت‌پذیری خود را به نمایش بگذارند.

مدیر بهداشت خاش افزود: شواهد حاکی از آن است که ارائه خدمات در برخی از اصناف باعث ایجاد تجمعات می‌شود. در این صنوف مدیران، دست‌اندرکاران و اتحادیه های صنفی و شهروندان باید در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسئولیت‌پذیر باشند.

وی اظهار داشت: برای دریافت نوبت سوم تزریق واکسن کرونا ، افرادی که از تزریق واکسن نوبت دوم آنها ۳ ماه گذشته است نسبت به تزریق واکسن سوم می توانند اقدام کنند.

دکتر کرد افزود: مراتب تزریق دو دُز واکسن صاحبان مشاغل، کارفرمایان، کارکنان، مشتریان مربوط و نیز قرار نداشتن آنان در دوره قرنطینه و درمان بیماری کرونا مورد توجه بوده و اخذ QR کد از سامانه و نصب آن در مدخل ورودی کلیه واحدها و فعالیتهای صنفی میسر است و خدمت گیرندگانی که تزریق واکسن آنها در سامانه ثبت نشده و یا در وضعیت قرنطینه و تحت درمان باشند، نمی‌توانند در محل فعالیت‌های صنفی حضور داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اتحادیه های صنفی تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد

 مسعود عدل طلب در نشست هم‌اندیشی و تبیین آیین‌نامه اجرایی نظام صنفی کشاورزی که در سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برگزار شد، افزود: نظام صنفی کشاورزی با سابقه ۱۵ ساله در حال حاضر در تمامی شهرستان ها و استان های کشور مستقر است اما با تغییر ساختار در حال تبدیل شدن به اتاق اصناف کشاورزی است.

وی ادامه داد: در ساختار جدید افراد و واحدهای صنفی کشاورزی در هر شهرستان بر اساس دارا بودن حد نصاب تعداد اعضا، در قالب هفت اتحادیه صنفی کشاورزی و در هفت زمینه موضوعی زراعت، باغداری و درختکاری مثمر و غیر مثمر، دامپروری، دامداری، تولیدات دامی، زنبورعسل و کرم ابریشم، طیور و ماکیان، آبزی پروری و صیادی، جنگل داری و بیابان زدایی، خدمات و صنایع تبدیلی کشاورزی تشکیل می شوند.

دبیر هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران افزود: در این راستا از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۴۱۷ اتاق صنفی و ۱۱۰ اتاق اصناف در کشور تشکیل شده و همچنان این روند در استان های کشور از جمله سیستان و بلوچستان با قوت ادامه دارد.
وی تاکید کرد: اتاق اصناف کشاورزی نهادی مهم متشکل از اعضای هیات مدیره اتحادیه های صنفی کشاورزی است که ضمن نظارت بر کار اتحادیه های صنفی موضوعی و تخصصی، باید تمامی امور نظام صنفی کشاورزی را مدیریت کند.
عدل طلب افزود: در ساختار جدید، افراد و واحدهای صنفی کشاورزی در هر شهرستان با رعایت حد نصاب لازم تعداد اعضا در هفت زمینه موضوعی بخش کشاورزی در قالب هفت اتحادیه صنفی کشاورزی سازماندهی می شوند. اعضای هیات مدیره این اتحادیه ها، اتاق اصناف کشاورزی شهرستان و نمایندگان منتخب هیات رئیسه اتاق شهرستان‌ها، اتاق اصناف کشاورزی ایران را تشکیل خواهند داد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در ساختار جدید، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان رییس کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان مرکز استان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان به عنوان رییس کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان دارای وظایف هستند.

دبیر هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران اشاره به تشکیل اتاق اصناف کشاورزی مرکز استان، گفت: این اتاق نیز علاوه بر انجام وظایف شهرستان خود، وظایفی از جمله برقراری هماهنگی بین اتاق های اصناف شهرستان های استان و برگزاری انتخابات تعیین نماینده یا نمایندگان استان در اتاق اصناف ایران را برعهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم