Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@10:53:17 GMT

احتمال بروز پیک کرونا در خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۹۵۰۴

احتمال بروز پیک کرونا در خوزستان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛  محمدحسین سرمست در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی یک مورد ابتلا به اُمیکرون در خوزستان در روزهای گذشته اظهار کرد: تاکنون مورد جدیدی از ابتلا به اُمیکرون شناسایی نشده است.

وی با تاکید بر لزوم دریافت به موقع دوز دوم و سوم واکسن افزود: دریافت یک دوز واکسن مانند این است که هیچ واکسنی دریافت نشده است بنابراین شهروندان برای افزایش ایمنی خود حتما در موعد زمانی مقرر نسبت به دریافت دوزهای دوم و سوم اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریافت سه دوز واکسن تا ۹۰ درصد هم ایمنی ایجاد می‌کند بنابراین این افراد در صورت ابتلا به بیماری، به نوع خفیف مبتلا می‌شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در فصل زمستان به دلیل سردی هوا و بسته بودن درب‌ها، در صورتی که یک بیمار در محیطی قرار بگیرد، همه را آلوده می‌کند بنابراین امیدواریم مردم بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

سرمست با بیان اینکه شیوع اُمیکرون طوفانی است، نسبت به احتمال بروز پیک بیماری در خوزستان هشدار داد و گفت: با توجه به اینکه سویه اُمیکرون در اکثر استان‌ها مشاهده شده است، در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی قطعا خوزستان نیز در مرز پیک بیماری قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: شناسایی یک مورد ابتلا به اُمیکرون به معنی وجود تنها یک مورد بیماری نیست زیرا تنها از یک درصد موارد مثبت تست شناسایی اُمیکرون گرفته می‌شود بنابراین باید موارد اُمیکرون را بیش از این بدانیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: هر سرماخوردگی عادی باید اُمیکرون لحاظ شود مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

سرمست گفت: در صورت وقوع  پیک، آمادگی لازم برای مقابله با آن در همه حوزه‌ها وجود دارد.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خوزستان ویروس کرونا واکسن کرونا ابتلا به کرونا ویروس اومیکرون ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۹۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بیماری ترانه علیدوستی؛ ابتلا به یک سندروم خاص؟!

اخباری مبنی بر بیماری ترانه علیدوستی در روز‌های گذشته منتشر شده که موجب نگرانی جامعه سینمایی و مخاطبان شده است. بطور معمول در این مواقع واکنش‌های احساسی و معمولا تلخی منتشر می‌شود که عمده آن‌ها هم تحت تاثیر فضای مجازی و تحلیل‌ها و تفاسیر منابع نامعتبری است که اطلاع‌رسانی دقیق در دستور کار آن‌ها نیست.

به گزارش سینما اعتماد، ترانه علیدوستی حدود ۶ ماه پس از آزادی خود از زندان دچار بیماری به نام سندرم (Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms) با نام اختصاری (DRESS) شده است که یک نوع واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی دارو‌ها است.

این وضعیت زمانی ایجاد می‌شود که «سیستم ایمنی» واکنش بیش از حدی به برخی دارو‌ها نشان می‌دهد. در نتیجه این امر باعث ایجاد علائم متعددی مانند تب، ناهنجاری‌های خونی و التهاب اعضاء در سراسر بدن می‌شود.

بنا بر گزارش‌های رسیده به سینما اعتماد، خوشبختانه ترانه علیدوستی به موقع متوجه وجود این سندروم شده و درمان‌ها و مراقبت‌های لازم را از ماه‌ها قبل در سکوت انجام داده و پس از پی گرفتن چندین روش درمانی و دارویی، در نهایت توانسته این سندرم را کنترل کند و به شرایط نرمال نزدیک شود و این درمان‌ها به صورت دوره‌ای و برای رسیدن به سلامتی کامل ادامه دارد.

ضمن اینکه حضور چند روزه این بازیگر در بیمارستان کسری تهران که موجب نگرانی‌ها هم شده بود، در ادامه همین مراقبت‌ها بوده که البته به دلیل کاهش اکسیژن خون چند روزی به طول انجامیده و ترانه علیدوستی در حال حاضر شرایط خوبی دارد.

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • جزئیات بیماری ترانه علیدوستی؛ ابتلا به یک سندروم خاص؟!
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • علائم ابتلا به پارکینسون در جوانان چیست؟ / بروز نشانه‌های بیماری در پی مصرف بعضی داروها
  • کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟
  • عوامل بروز یبوست در نوزادان چیست چگونه درمان می‌شود؟