Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@11:16:01 GMT

میزان اقساط نهضت ملی مسکن اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۰۹۶۸

میزان اقساط نهضت ملی مسکن اعلام شد

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی مبلغ اقساط خرید واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن را از دو و نیم میلیون به بالا اعلام کرد.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی برنامه؛ محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با برنامه «فرامتن» شبکه افق در خصوص موضوع نهضت ملی مسکن گفت: با برنامه ریزی انجام شده در دولت جدید تأمین زمین، ارائه تسهیلاتی مانند تخفیف در مالیات ساختمان، انشعابات و مصالح ساختمانی توسط دولت انجام می‌شود و ساخت مسکن توسط اشخاص صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این حوزه، وظیفه دولت تأمین تسهیلاتی است که توسط نظام بانکی انجام می‌شود و طرف دیگر آورده خود اشخاص است که بایستی فاصله قیمت تمام شده تا میزان تسهیلات را در چند مرحله تکمیل کنند.

محمودزاده اضافه کرد: در پروژه تأمین نهضت ملی مسکن، سقف تسهیلات نسبت به سال‌های گذشته چند برابر افزایش داشته است، به نحوی که بیش از ۵۰ تا ۵۵ درصد قیمت تمام شده یک واحد مسکونی از طریق تسهیلات تأمین می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: میزان تسهیلات پیش بینی شده در سال جاری قریب به ۲ هزار هزار میلیارد تومان است که نظام بانکی در بخش‌های مختلف این منابع مالی را پرداخت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تمام بانک‌ها حدود ۲۰ درصد قیمت مسکن را تسهیلات می‌دهند، خاطر نشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده سهمیه همه بانک‌ها مشخص شده و در حال حاضر مرحله ثبت نام و معرفی متقاضیان را آغاز کردیم.

محمودزاده در «فرامتن» شبکه افق در رابطه با اقساط خرید این واحد‌های مسکونی گفت: باز پرداخت تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد محاسبه می‌شود و در قانون جهش تولید، صندوق ملی مسکن پیش بینی شده است که براساس دهک‌های جامعه ما به التفاوت بین ۱۸ درصد را محاسبه و توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: صندوق ملی مسکن، مبلغ قابل توجهی را برای دهک های اول تا ششم جامعه طراحی کرده است که براساس آن اقساط پایین‌ترین دهک از مبلغ ۲ و نیم میلیون آغاز و هر چقدر مبلغ تسهیلات بالاتر باشد، اقساط نیز افزایش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شبکه افق سیما وزارت راه و شهرسازی برنامه فرامتن نهضت ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۰۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گره عجیب نهضت ملی مسکن

  بعد از این‌که دولت سیزدهم سرکار آمد، پروژه ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال را در قالب نهضت ملی مسکن در دست گرفت اما زمان زیادی نیاز نبود تا مشخص شود ساخت این تعداد مسکن کار ساده‌ای نیست. حالا با گذشت حدود سه سال از استقرار دولت، مشکلات مسکن آن‌قدر زیاد و قیمت‌ها به قدری بالا رفته که نه دولت و نه پیمانکار و نه متقاضی، هیچ‌کدام نمی‌دانند پایان کار به چه صورت خواهد بود. با گذری به استان‌ها، گرفتاری‌های این طرح به‌وضوح قابل رویت است و اهالی آذربایجان شرقی‌می‌گویند، نهضت ملی مسکن که قرار بود در عرض چهار سال بخش زیادی از مشکلات این حوزه را رفع کند، حالا خودش به گره کوری تبدیل شده که با دندان هم باز نمی‌شود. مسکن یکی از نیازهای ضروری افراد در زندگی بوده و تأمین آن از مهم‌ترین دغدغه‌های اقتصادی و اجتماعی دولت‌ها به شمار می‌رود و با روی کار آمدن هر دولت، طرح‌ها و برنامه‌های زیادی در این خصوص ارائه می‌شود. بر همین اساس دولت سیزدهم در راستای تحقق بخشیدن به شعار ساخت چهار میلیون مسکن با هدف کاهش قیمت مسکن، افزایش تولید صنایع ساختمانی،کم شدن نرخ بیکاری وحمایت وتأمین مسکن برای قشرهای ضعیف جامعه،طرح نهضت ملی مسکن را اجرایی کرد امامتأسفانه بعد ازگذشت حدود سه سال هنوز در بسیاری از استان‌ها این طرح به‌درستی اجرا نشده و متقاضیان هنوز نمی‌دانند در کجای بازی قرار دارند.هرچندمسئولان پیوسته از شرایط خوب ساخت و سازها وبعضا افتتاح پروژه‌ها در نقاط مختلف کشور حرف می‌زنند اما درعمل هنوز نمی‌توان استانی رایافت که کارهارابه‌درستی وکامل پیش‌برده باشد. 
     
متقاضیان، خسته و بی‌پول‌تر از همیشه
در آذربایجان شرقی کارها نصفه و نیمه پیش می‌رود و در طرح‌های نهضت ملی مسکن مردم بلاتکلیف مانده‌اند. آذر سال گذشته بود که خبر گروه‌بندی متقاضیان مرحله اول طرح نهضت ملی مسکن آذرشهر منتشر شد. در خبری که در وزارت راه و شهرسازی منتشر شد، آمده بود: طرح نهضت ملی مسکن آذرشهر قبلا با اختصاص زمین‌های موجود راه و شهرسازی در شهرک بهاران شروع شده بود که از چندی قبل با طی مراحل اداری و قانونی با اختصاص زمین از محل لوله‌سازی آذرشهر سرعت گرفت. با انجام گروه‌بندی و قرعه‌کشی که در روزهای آتی با حضور سرگروه‌ها و دستگاه‌های اداری ناظر انجام خواهد شد، ادامه طرح در زمین‌های اختصاصی لوله‌سازی عملیاتی خواهد شد. اختصاص زمین برای سایر متقاضیان نیز در دستور کار قرار گرفته و در حال طی مراحل اداری و قانونی است. قابل ذکر است که با توجه به تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر صورت گرفته برای اختصاص زمین مناسب، زمین‌های تحویلی به متقاضیان محترم طرح نهضتی ملی مسکن شهر آذرشهر به لحاظ موقعیت در بهترین نقطه واقع شده و به لحاظ ریالی از ارزش منطقه‌ای خوبی برخوردار است. حالا پنج ماه از زمان انتشار این اتفاق مهم سپری شده اما باز هم خبری از مسکن ملی آذرشهر نیست‌؛ نه‌فقط زمینی با موقعیت مناسب بلکه زمین معمولی هم تحویل داده نشده است.متقاضیان در این منطقه می‌گویند: چند سال از ایجاد پروژه مسکن ملی سپری شده اما همچنان خبری از زمین‌های این پروژه در آذرشهر نیست. اگر ما تمکن مالی داشتیم هیچ‌وقت در مسکن ملی ثبت‌نام نمی‌کردیم، گرانی است و وضعیت مسکن اسفناک پس ما هم مجبوریم از این طریق صاحبخانه شویم. با این روند تحویل زمین‌ها و گرانی مصالح فکر می‌کنم آرزوی خانه‌دار شدن را با خود به گور ببریم.آذرشهر ۳۰۰۰ متقاضی واجد شرایط مسکن ملی دارد که در دو ماه اخیر فقط برای ۳۰۰ نفر زمین تعیین شده و بقیه در بلاتکلیفی به سر می‌برند. در همین رابطه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی می‌گوید: آذرشهر از شهرهای مهم استان است. در سنوات گذشته به‌دلیل محدودیت زمین واجد شرایط برای احداث مناسب مسکن ملی با مشکل جدی مواجه بودیم، بنابراین اولین بحث تأمین زمین بود. خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده دو پروژه در حال پیگیری است‌؛ سایت پنج هکتاری لوله‌سازی که تمام شده و در حال آماده‌سازی است و ۴۵۰ تا ۵۰۰ نفر را در برمی‌گیرد و یک سایت ۱۵۲هکتاری شهرک مسکونی آذرشهر که به شورای عالی شهرداری انتقال داده شده و ظرف چند ماه آینده مصوبه ابلاغ و کار آماده‌سازی منطقه آغاز می‌شود. احمد موسوی با بیان این‌که از مجموع ۳۰۰۰ متقاضی واجد شرایط مسکن ملی در این شهرستان، فقط به ۳۰۰ متقاضی زمین واگذار شده و این روند به هیچ‌وجه قابل قبول نیست، ادامه می‌دهد: طراحی سایت پنج هکتاری لوله‌سازی پایان یافته و عملیات اجرایی واحدهای مسکونی در این سایت توسط گروه‌های ساخت به ‌زودی آغاز می‌شود. 

دیگر خبرها

  • گره عجیب نهضت ملی مسکن
  • واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • حرکت به سمت مشارکت معنادار و عمیق مردم در ساخت مسکن
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • مراسم قرعه کشی متقاضیان مسکن ملی در اسدآباد برگزار شد
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور