Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سرهنگ محمدباقر سلیمی در تشریح آمار جانباختگان تصادفات در ۹ ماهه سال جاری گفت: برابر تحلیل آمار جانباختگان ناشی از حوادث رانندگی در ۹ ماه سال جاری، ۷۸٪ از جان‌باختگان مربوط به موتورسیکلت سواران و عابر پیاده بوده که ۳۶٪ درصد آن مربوط به موتورسیکلت سواران و ۴۲٪ از جانباختگان به عابرین پیاده تعلق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: کمترین جانباختگان موتورسیکلت سوار مربوط به استان های کهگیلویه و بویراحمد ،ایلام ،البرز ،سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بوده و بیشترین جانباختگان‌ موتورسیکلت سوار مربوط به ۵ استان تهران بزرگ، فارس، اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان هستند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور پیرامون علل جانباختگان موتورسواران در تصادفات اظهار داشت: برابر تحلیل‌های سازمان پزشکی قانونی ۷۵٪ موتورسیکلت سواران در اثر ضربات به قسمت سر و جمجمه و خونریزی های شدید مغزی جان خود را از دست داده اند. بنابراین استفاده از کلاه ایمنی در پیشگیری از مرگ و میر نقش مستقیم دارد.

وی گفت: نقش کلاه ایمنی به عنوان یک ابزار ساده ولی محافظت کننده ، بسیار تعیین کننده است و از عموم هموطنان خانواده ها و افرادی که از موتور سیکلت استفاده می کنند تقاضا می کنیم از کلاه ایمنی استفاده مستمر داشته باشند.

سرهنگ سلیمی دومین عامل جان باختگان موتورسواران در تصادفات را ناشی از تردد در معابر بزرگراهی ، تونل های شهری و تردد در زمان هایی که سطح معابر ناشی از بارندگی لرزنده هستند، برشمرد.

وی گفت: توصیه پلیس این است که با توجه به افزایش احتمال بروز تصادفات شدید، بین موتورسیکلت و دیگر وسایل نقلیه موضوع عدم تردد در معابر بزرگراهی و تونل های شهری و عدم تردد در شرایط نامساعد جوی و لغزنده بودن معابر مد نظر این کاربران قرار گیرد.

 رئیس پلیس ترافیک شهری در ادامه بیان داشت: ۸۵ ٪جانباختگان موتورسیکلت افراد مذکور و ۱۵٪ باقیمانده شامل ترک نشین هستند؛ همچنین گروه سنی جانباختگان را بین ۱۴ تا ۴۴ سال تشکیل می دهد.

سرهنگ سلیمی یکی دیگر از عللی که باعث جان باختن موتورسیکلت سواران است را استفاده جمعی از آن دانست و افزود: موتورسیکلت برابر طراحی استاندارد و مقررات که در آیین نامه راهنمایی و رانندگی پیش‌بینی شده، ظرفیت آن یک نفر است ولیکن در پاره‌ای اوقات این وسیله مورد استفاده جمعی خانوادگی حتی تا ۵ الی ۷ نفر هم قرار می‌گیرد که متاسفانه در همین سال جاری دو تصادف جمعی موتورسیکلت هر کدام با ۵ نفر سرنشین بودیم، که در حادثه اول هر پنج نفره که اعضای یک خانواده بودند جان خود را از دست دادند، و در حادثه دوم نیز ۳ نفر فوت و دو نفر به شدت مجروح شدند.

وی گفت: از رانندگان عزیز انتظار داریم، در مناطق مسکونی برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی با سرعت مطمئنه حرکت نموده، و توجه کافی و لازم به جلو داشته باشند و از صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی خودداری کنند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سرهنگ سلیمی پلیس راهور تصادفات تصادف موتور سیکلت رئیس پلیس ترافیک شهری عابران پیاده جانباختگان تصادفات موتورسیکلت موتورسیکلت سواران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۱۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجشنبه‌ای خلوت در پایتخت

سرهنگ علی اصغر شریفی در گفت . گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با رصد مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ماه نشان از معابر و بزرگراه‌هایی خلوت در سطح شهر تهران و احتمال تصادفات بخاطر افزایش سرعت‌ها توسط برخی از رانندگان دارد.

او  گفت: برخی رانندگان با استفاده از خلوتی معابر اقدام به سرعت و سبقت‌های غیر مجاز می‌نمایند که علاوه بر به خطر انداختن جان خود به دیگر رانندگان و شهروندان آسیب می‌رسانند.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: برخی رانندگان ممکن است با دیدن خلوتی معابر شهر تهران، قصد سرعت و سبقت جهت زودتر رسیدن و یا قصد انجام حرکات نمایشی و لایی کشی دارند که به این دسته از رانندگان توصیه می گردد فریب خلوتی معابر را نخورند چرا که همیشه حادثه در کمین است و سرعت‌های بالا همیشه خطر ساز و خطر آفرین می‌باشند پس با رعایت قانون، همواره با سرعت مقرره در سطح معابر خلوت صبحگاهی تردد نمایید. 

او همچنین گفت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در تمامی تقاطع‌ها و معابر و میادین شهر تهران بمنظور کنترل سرعت‌ها و سبقت‌ها حضور دارند چرا که برخی رانندگان با دیدن خلوتی معابر برخی رانندگان ممکن است سرعت خودروی خود را بالا برده و باعث حادثه و تصادفات دلخراش شوند. 

سرهنگ شریفی افزود: رانندگان در صورت خلوتی معابر از عجله و شتاب خودداری کرده و با سرعت مطمئنه و حتی کمتر از آن تردد نمایند و این احتیاط همان سرعتی است که اگر حادثه‌ای مقابل راننده روی داد و اگر خودرو و مانعی مقابل پیش آمد راننده بتواند خودروی خودرا به موقع متوقف و از برخورد پرهیز نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • درخواست شهروندان تهرانی برای ترمیم روکش آسفالت برخی از معابر در منطقه ۳ + تصاویر
  • تبدیل بلوار نوبهار شهر کرمانشاه به پیاده راه
  • پنجشنبه‌ای خلوت در پایتخت
  • معابر پرتردد کرمانشاه ساماندهی می‌شود
  • خط‌کشی محوری معابر منطقه۸ تهران
  • سهم بالای عابران پیاده در تصادفات فوتی سال گذشته تهران
  • ۴۱ درصد تصادفات فوتی سال گذشته تهران مربوط به عابران پیاده بود
  • ۴۱ درصد تصادفات منجر به فوت عابرین پیاده می‌شود
  • سهم ۴۱ درصدی عابران پیاده در تصادفات منجر به فوت
  • معابر تهران خلوت و روان است