Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از دستگیری 97 نفر در حوزه جرائم مرتبط با میراث‌فرهنگی استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: در 9 ماه گذشته تعداد 18 دستگاه فلزیاب در سطح استان کشف و ضبط شد.

به‌ گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ رحمان فرمانی اظهار کرد: در راستای اجرای مأموریت‌های ذاتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، این افراد به جرم‌های حفاری غیرمجاز، خریدوفروش و استفاده از فلزیاب و همچنین تخریب، ساخت‌وساز غیرمجاز دستگیر و برای تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان با همکاری نیروی انتظامی تعداد 7 دستگاه فلزیاب را در ارتباط با حمل و نگهداری و 11 دستگاه را در ارتباط با خریدوفروش فلزیاب در سطح استان کشف و ضبط کردند.

وی اضافه کرد: نیروهای یگان حفاظت با همکاری دوستداران میراث‌فرهنگی و در عملیات‌هایی مجزا تعداد 23 مورد حفاری غیرمجاز در مناطق ثبتی و غیر ثبتی سطح استان را در 9 ماه گذشته کشف کردند.

فرمانی در ادامه از کشف و ضبط 25 قلم شیء تاریخی توسط یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان گلستان در 9 ماهه گذشته خبر داد.

وی تأکید کرد: حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی وظیفه‌ای همگانی است، ازاین‌رو باید تمام آحاد مردم در پیشگیری از هرگونه آسیب مرتبط با این مواریث ارزشمند، همراه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان باشند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان بابیان این‌که تعامل مستمر مردمی با یگان حفاظت عاملی مؤثر در ارتقای امنیت مواریث تاریخی است، تصریح کرد: «نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت بر بافت‌ها و بناهای تاریخی سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد؛ ازاین‌رو از همه مردم استان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را اطلاع دهند.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا گردشگری نیروی انتظامی کشف و ضبط استان گلستان گلستان اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی استان استان گلستان یگان حفاظت سطح استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۱۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، امیر کرم زاده دراین‌باره گفت: هم‌زمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهوری و هیئت دولت به استان سمنان و با حضور نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به درخواست‌های مردمی در این حوزه رسیدگی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان افزود: میثم آسوپا، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر به مدت سه روز در محل این اداره کل واقع در سمنان، شهرک غرب، بلوار فجر، بلوارنصر مستقر و پاسخگوی درخواست‌های مردم خواهد بود.

امیر کرم زاده گفت: شهروندان می‌توانند در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ برای ارائه و ثبت درخواست‌ها، انتقادات، پیشنهادها و شکایات خود در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به محل مذکور مراجعه کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896207

دیگر خبرها

  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • دستگیری ۴۷ فرد مرتبط با تخلفات میراث‌فرهنگی در البرز
  • برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری
  • ۳.۵ میلیارد نفر امکان سفر بدون روادید به ایران را دارند
  • ارتقای مهارت بیش از ۶ هزار صنعتگر صنایع دستی