Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@20:07:48 GMT

سامانه بارشی جدید در راه خوزستان است

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۲۵۰۳

سامانه بارشی جدید در راه خوزستان است

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: ورود سامانه بارشی از اواسط وقت دوشنبه تا اواخر وقت سه شنبه رگبارباران، همراه با رعد وبرق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه ای و بارش برف را به دنبال دارد.

بر اساس این هشدار، مناطق اثر این سامانه، مناطق شمالی و شرقی و شهرستان مرکز استان اندیکا، ایذه، باغملک، اهواز، باوی، بهبهان، حسینیه، حمیدیه، دزپارت، رامهرمز، رامشیر، شوشتر، دزفول، کشاورزی اهواز، کارون، گتوند، لالی، مسجد سلیمان، هفتکل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته نیز یک سامانه بارشی بر خوزستان حاکم بود و بیشتر نقاط استان شاهد بارندگی‌ قابل ملاحظه بودند.

پدیده غالب جوی از اوایل هفته مه گرفتگی است به گونه ای که شعاع دید در ماهشهر به ۵۰ متر در روز شنبه کاهش یافت.

برچسب‌ها بارندگی خوزستان اهواز سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی خوزستان اهواز بارندگی خوزستان اهواز سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۲۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ورود چندین سامانه بارشی تا حدودی کسری بارش اردبیل جبران شد

ایسنا/اردبیل مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: علیرغم اینکه استان اردبیل یکی از کم بارش‌ترین و گرم‌ترین پاییزهای خود را طی ۵۰ سال گذشته سپری کرد، با آغاز فصل زمستان و ورود چندین سامانه بارشی تا حدودی کسری بارش استان جبران شد.

مجید کوهی ۷ فروردین گفت: علیرغم اینکه استان اردبیل یکی از کم بارش‌ترین و گرم‌ترین پاییزهای خود را طی ۵۰ سال گذشته سپری کرد، با آغاز فصل زمستان و ورود چندین سامانه بارشی تا حدودی کسری بارش استان جبران شد و متوسط بارش استان از ۳۱ درصد کاهش در انتهای فصل پاییز، به پنج درصد کاهش در ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ رسید.

وی اضافه کرد: بر این اساس متوسط بارش استان در فصل زمستان ۱۴۰۲ برابر با ۹۷ میلی‌متر بوده است که نسبت به مدت مشابه طی سال‌های گذشته (نرمال) افزایش ۲۵ درصدی داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل خاطرنشان کرد: طی فصل زمستان ۱۴۰۲ به غیر از شهرستان نیر که حدود ۱۴ درصد کاهش بارش داشته است، بقیه شهرستان‌های استان زمستان پربارشی را تجربه کردند که بیشترین افزایش بارش در شهرستان خلخال ۵۴ درصد ، بیله‌سوار ۴۳ درصد و پارس‌آباد ۳۷ درصد بوده است.

کوهی یادآورشد: در این مدت بیشترین بارش تجمعی به میزان ۱۵۷ میلی متر در شهرستان خلخال و کمترین نیز با ۶۵ میلی متر در اصلاندوز دریافت شد.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان اردبیل، میزان بارش شهرستان اردبیل نیز در این مدت ۷۳ میلی‌متر بوده که افزایش ۶ درصدی نسبت به بلندمدت داشته است.

وی با بیان اینکه بررسی بارش استان از آغاز فصل آبی (اول مهر ) تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ حاکی از کاهش پنج درصدی بارش‌های استان بوده است، گفت: بارش‌های استان امسال ۱۵۶ میلی متر ثبت شد و این در حالی است که متوسط بارش‌های استان در دوره بلند مدت ۱۶۴ میلی متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: طی این مدت بیشترین افزایش بارش در شهرستان خلخال و بیله‌سوار بوده که به ترتیب ۱۶ و ۱۴ درصد افزایش بارش داشته‌اند.

کوهی ادامه داد: در شهرستان‌های انگوت و پارس‌آباد نیز میزان بارش‌ها در حدود سه درصد افزایش داشته است در بقیه شهرستان‌های استان با کاهش بارش مواجه بودیم که شدت این کاهش بارش در مناطق مرکزی استان شدیدتر بوده و در نیر به ۳۷، نمین ۲۸، اردبیل ۲۱ و فیروزآباد ۱۹ درصد رسید.

وی همچنین در خصوص تغییرات دمایی استان گفت: متوسط دمای استان از اول مهر تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۷.۱ درجه سلسیوس بوده است، که نسبت به مدت مشابه در دوره بلندمدت یا نرمال افزایش ۲.۶ درجه‌ای را نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: طی مدت فوق بیشترین افزایش دمایی در شهرستان سرعین با ۳.۳ درجه و کمترین افزایش نیز با ۱.۸ درجه در پارس‌آباد بوده است. متوسط دمای شهرستان اردبیل نیز طی مدت فوق ۵.۲ درجه سلسیوس بوده است که نسبت به بلندمدت ۲.۶ درجه سلسیوس افزایش داشته است.

کوهی گفت: طی فصل زمستان نیز متوسط دمای استان ۶.۵ درجه سلسیوس ثبت شده است که افزایش ۱.۶ درجه‌ای را نسبت به بلندمدت نشان می‌دهد.

وی همچنین در خصوص پیش‌بینی بارش‌های فصل بهار استان افزود: نقشه‌های پیش‌بینی فصلی سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که میانگین بارش کشور از نیمه فروردین تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ در محدوده نرمال خواهد بود که البته انتظار می‌رود میزان بارش‌ها در نواحی شمال غرب و سواحل خزر بیش از نرمال باشد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: بارش‌ها از نیمه اردیبهشت تا نیمه خردادماه در سراسر کشور و از جمله استان اردبیل در محدوده نرمال پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی هواشناسی از سامانه جدید بارشی برای بوشهر
  • فعالیت سامانه بارشی از امشب در خراسان شمالی
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۸ و ۹ فروردین ۱۴۰۲ / نفوذ سامانه بارشی در برخی استان‌ها
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۱/۰۸؛ هشدار نفوذ سامانه بارشی به ایران
  • با ورود چندین سامانه بارشی تا حدودی کسری بارش اردبیل جبران شد
  • سامانه جدید بارشی چهارشنبه به خراسان شمالی می‌رسد
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در ۷ استان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۷ و ۸ فروردین ۱۴۰۲ / فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۸ و ۹ فروردین ۱۴۰۲ / فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها
  • نفوذ سامانه بارشی به استان اردبیل از عصر امروز