Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: در سال جاری سرقت از بانک و سرقت‌های مسلحانه در استان صفر بوده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سنندج، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری کردستان، رضا اعظمی پیش‌از ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای پیشیگیری از جرم که با موضوع پیشگیری از سرقت در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: در سال‌های اخیر به دلیل مسائل و مشکلات اقتصادی، جرائمی مانند سرقت و خشونت رشد زیادی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه استان کردستان در بحث سرقت و به ویژه سرقت‌های خشن نسبت به سایر استان‌ها وضعیت بهتری دارد، افزود: در سال جاری سرقت از بانک و سرقت‌های مسلحانه در استان صفر بوده که باید اقدامات پیشگیرانه را در راستای کاهش و پیشگیری از رشد آن به کار برد.   

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان یکی از راه‌های پیشگیرانه در این زمینه را بحث اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم دانست و تصریح کرد: باید آگاهی‌های مردم را در خصوص مواردی که باید رعایت کنند تا احتمال سرقت کاهش یابد و همچنین شگردهای سارقین، افزایش داد.

وی گفت: سرقت اموال عمومی و دولتی از جمله سرقت کابل های برق، دریچه های فاضلاب، قطعات پل‌های عابر پیاده و حتی بریدن درختان پارک‌ها اخیرا افزایش یافته که باید در این زمینه ها اقدامات پیشگیرانه و زودبازده انجام داد.

اعظمی با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی برای اصناف در خصوص پیشگیری از سرقت، تاکید کرد: امیدواریم اصناف همکاری لازم را در این زمینه بعمل آورند.

سارق پس از سرقت برای تحویل تلفن‌ همراه مژدگانی می‌خواست!بهترین سیستم ضد سرقت برای کدام ماشین ایرانی است؟ بررسی امنیت برترین خودرو های ایرانی

سرهنگ صیدی، رئیس اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان کردستان نیز در این نشست با تأکید بر نقش آموزش در کاهش و پیشگیری از جرم، بیان کرد: در خصوص سرقت نیز برای ادارات و به ویژه اصناف باید جلسات آموزشی برگزار شود.

در پایان، شرکت‌های خدمات رسان ازجمله شرکت برق و شرکت مخابرات استان به تشریح مشکلات و اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری از سرقت تجهیزات، پرداختند.

انتهای پیام/486/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادگستری کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۲۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرلند در پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی شرکت می‌کند

ایرلند قصد دارد به طور رسمی از پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، ایرلند روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد شرکت در پرونده نسلی‌کشی علیه رژیم صهیونیستی را دارد.
وزیر خارجه ایرلند در این رابطه گفت که دادگاه جهانی باید در زمینه نسل‌کشی بودن یا نبودن اقدامات رژیم صهیونیستی تصمیم‌گیری کند اما می‌خواهد بگوید که اتفاقات کنونی در غزه بیانگر نقض حقوق بشر است.
آفریقای جنوبی اخیرا رسما در درخواستی رسمی از دیوان بین‌المللی دادگستری، خواستار اقدامات جدید علیه رژیم صهیونیستی شد.
دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه ۶ بهمن رای خود را در خصوص «اقدامات اضطراری و موقت» برای تعلیق فعالیت‌های نظامی رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کرد. این دادگاه در این حکم صلاحیت خود را برای رسیدگی به این پرونده تأیید کرد و از رژیم صهیونیستی خواست برای جلوگیری از نسل‌کشی اقدام کند.
آفریقای جنوبی با این اتهام که رژیم صهیونیستی در جریان عملیات نظامی خود در نوار غزه، کنوانسیون منع نسل‌کشی مورخ ۱۹۴۸ را نقض کرده است، روز ۲۹ دسامبر شکایتی را علیه تل‌آویو در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرد و طی ۲ جلسه به آن رسیدگی شد.
رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، طی یورش‌های زمینی و هوایی متعدد خود به اراضی اشغالی فلسطین به‌ویژه سراسر غزه، جان بیش از ۳۰ هزار فلسطینی را گرفته است. اکثر قربانیان این حملات، زنان و کودکان هستند. در همین حال خبری از ورود کاروان‌های حامل کمک به غزه نیست و تعداد محدودی کامیون که وارد غزه می‌شود، هدف حملات صهیونیست‌ها قرار می‌گیرد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک دستگاه خودرو سرقتی در بیجار کشف شد
  • ایرلند در پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی شرکت می‌کند
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم در دادگستری آذربایجان غربی 
  • همراهی مردم با پلیس برای پیشگیری از سرقت
  • تلاش پلیس برای خدمات رسانی در ایام تعطیلات
  • عاملان سرقت مسلحانه در شاهین شهر دستگیر شدند
  • اشتغال ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در استان کردستان
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و اعتراف به ۲۰ فقره سرقت 
  • فراجا با برقراری امنیت زمینه تحقق شعار را فراهم می‌کند
  • تشکیل پرونده برای ۱۲ مظنون به فرار مالیاتی درخراسان رضوی