Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@10:37:44 GMT

فارس جزو استان های برتر مدیریت کرونا است

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۳۱۶۴

فارس جزو استان های برتر مدیریت کرونا است

به گزارش خبرنگار مهر، سید وحید حسینی صبح یکشنبه در نشست خبری بیان کرد: طی دوسال گذشته اقدامات متعددی توسط مدافعان سلامت در حوزه پیشگیری و درمان بیماری کرونا صورت گرفت که این موضوع عاملی شد تا فارس جزو استان‌هایی در کشور باشد که وضعیت مناسبی در موضوع بیماری کرونا دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: استان فارس دارای جایگاه مناسبی در حوزه واکسیناسیون است و فارس جزو سه استان‌های برتر کشور در این حوزه نیز هست این در حالی است که بنا به آمارهای موجود ٩٣ درصد دوز اول و ٨۵ درصد دوز دوم و ١۵ درصد دوز سوم در استان فارس تزریق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وضعیت کرونا در استان فارس دارای وضعیت نزولی است ولی تمامی بیمارستان‌های استان فارس آمادگی لازم را برای مواجهه با سویه های احتمالی دارند لازم به ذکر است که استان دارای وضعیت مناسبی است ولی این وضعیت شکننده است.

به گفته این مقام مسئول سرایت پذیری امیکرون بسیار زیاد است ولی عوارض آن نسبت به سایر سویه های کرونا کمتر است.

حسینی تاکید کرد: در برخی از کشورهای دنیا نظیر چین و کوبا واکسیناسیون افراد کمتر از ١٢ سال انجام شده اما هنوز ستاد ملی کرونا مجوز لازم را برای تزریق واکسن کرونا نداده است این احتمال وجود دارد که کودکان در معرض خطر طی هفته‌های آینده مورد واکسیناسیون قرار بگیرند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه ١١ هزار کادر درمان طی دو سال گذشته به کرونا مبتلا شده‌اند افزود: واکسن استارازنکا به علت اهدایی بودن در کشور دچار کمبود است اما این امیدواری وجود دارد که طی هفته‌های آینده مشکل کمبود واکسن استارازنکا نیز برطرف شود.

عباس رضائیان زاده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این جلسه بیان کرد: تغذیه کرونا و واکسیناسیون شعار ملی هفته تغذیه است و براساس تحقیقات صورت گرفته تغذیه یکی از مهم‌ترین عامل برای ابتلاء به بیماری‌های مزمن است.

رضائیان زاده ادامه داد: موضوع چاقی یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که در جهان رایج بوده و عاملی برای سایر بیماری‌های واگیر و غیر واگیر است این در حالی است که سو تغذیه نیز یکی دیگر از مشکلات موجود در جوامع است.

به گفته این مقام مسئول کودکان دارای دو درصد اضافه وزن، نوجوانان دارای ١٧ درصد، جوانان ٣٣ درصد، میانسالان ۵٧ درصد و سالمندان ١١ درصد دارای چاقی اند این در حالی است که ٨ درصد کودکان دارای سو تغذیه، ٣ درصد از نوجوانان، ۶ درصد جوانان، ١ درصد میانسالان و ١١ درصد از سالمندان دارای سو تغذیه اند.

مهرداد شریفی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این جلسه بیان کرد: یک میلیون و ٧۶٣ هزار نفر طی شش ماه اول امسال به اورژانس‌های بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: نزدیک به ٣٠٠ هزار نفر از مراجعه کنندگان در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند این در حالی است که بیشتر خدمات درمانی ارائه شده تحت شعاع خدمات درمانی کرونا قرار گرفته است.

کد خبر 5395618

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز بیماری کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز ویروس کرونا سیدوحید حسینی ویروس کرونا قاسم سلیمانی بوشهر دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه عکس استانها شهید گمنام ایام فاطمیه کرمانشاه خسارات سیلاب تشییع و خاک سپاری شهید گمنام تشییع شهدا آمار کرونا سیلاب دانشگاه علوم پزشکی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۳۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۷ میلیون مسافر نوروزی از اماکن گردشگری فارس 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۲۸۷ هزار و ۶۸۴ نفر بازدید کننده در صدر آماربازدید‌ها قرار دارد و پس از آن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۱۹۶ هزار و ۴۲۳ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۵۱ هزار و ۱۹۹ نفر در رتبه‌های بعدی بازدید‌های مسافران نوروزی قرار دارند.
ثابت اقلیدی افزود: تا هشتم فروردین بیش از ۳۵ هزار نفر از مجموعه فرهنگی حافظ دیدن کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل،  ۱۹ درصد افزایش داشته است همچنین دیروز ۳۴ هزار نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید دیدن کردند که این رقم نسبت به بازدید سال گذشته با ۸۴ درصد افزایش همراه بوده است.
او همچنین گفت: بازدید دیروز مسافران نوروزی از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی نیز به ۲۱ هزار و ۴۴۹ نفر رسید که نسبت به سال گذشته در چنین روزی با ۱۴ درصد افزایش همراه بوده است.
وی همچنین در خصوص آمار‌های اقامت و اسکان مسافران نوروزی در بازه زمانی مذکور اشاره کرد و گفت: در این مدت،  تعداد کل اقامت‌ها در استان فارس  به یک میلیون و ۵۸۱ هزار و ۶۷ نفر شب رسیده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه سخنانش افزود: تعداد تردد جاده‌ای در فارس  هم ۱۳ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۶۷ مورد ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • استفاده از دوربین‌های حرارتی جان چند مسافر نوروزی در شیراز را نجات داد
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • ثبت ۶۲ هزار و ۱۵۷ تردد در محور شیراز- مرودشت
  • آمار می‌گوید: هالند بهترین مهاجم لیگ برتر نیست!
  • ثبت ۶۲ هزار و ۱۵۷ تردد در محور‌ شیراز- مرودشت
  • بیشترین تردد خودرو‌ها در بوشهر از استان‌های فارس و تهران
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • بازدید بیش از ۷ میلیون مسافر نوروزی از اماکن گردشگری فارس 
  • آبگیری سد تاخیری _تغذیه‌ای تنگ خمار فسا
  • آبگیری سد تاخیری _تغذیه‌ای تنگ خمار فسا در سامانه بارشی اخیر