Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@00:26:38 GMT

افتتاح آزمایشگاه ذخیره انرژی در دانشگاه تهران

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۳۷۱۹

افتتاح آزمایشگاه ذخیره انرژی در دانشگاه تهران

آزمایشگاه ذخیره انرژی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشکدگان فنی دانشگاه تهران که با همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک این دانشکده و شرکت قطعه‌سازی کروز تاسیس شده است، رسما افتتاح شد و آغاز به کار کرد.

 به گزارش ایسنا، دکتر مجید نیلی‌احمدآبادی، رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در مراسم افتتاح آزمایشگاه ذخیره انرژی دانشکدگان فنی دانشگاه تهران، با ارائه گزارشی از شکل‌گیری تفاهم با بخش خصوصی و شرکت کروز، ضمن اشاره به سابقه رشد دانشگاه‌ها در دنیا از «دانشگاه آموزش‌محور» به «دانشگاه کارآفرین»، نیروی انسانی میان‌ رشته‌ای با توانمندی بالا را مهمترین نقطه قوت دانشگاه برای صنعت برشمرد و تاکید کرد که این قبیل همکاری‌ها می‌تواند به کم‌رنگ شدن مرز دانشگاه و صنعت کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیلی، روش «هم‌سرمایه‌گذاری» که سرمایه‌گذاری مشترک میان دانشگاه و صنعت است را بسیار مهم دانست و گفت: این قبیل تجربیات در دنیا جواب داده و بستری پایدار و کارآمد برای همکاری صنعت و دانشگاه است؛ چون صنعت، فقط سرمایه‌گذاری هوشمند دارد و این مدل، مدل خوبی برای تولید و رشد است که دانشگاه هم باید به آن روی بیاورد تا کارها سامان بگیرد.

به نقل از روابط عمومی دانشکدگان فنی، در این نشست دکتر ناصر سلطانی، رئیس دانشکدگان فنی دانشگاه تهران نیز با اشاره به سابقه همکاری دانشکدگان فنی و صنعت و ارائه گزارشی در این زمینه، رشد دانشگاه و توسعه آن در همه بخش‌ها را مهمترین شاخص دهه‌های قبل برشمرد و گفت: دانشگاه امروز با دانشگاه چهل سال قبل، به لحاظ کمّی و کیفی قابل مقایسه نیست. زمانی نه چندان دور، محدودیت‌ها بسیار بیشتر و دانشگاه بسیار کوچک‌تر بود، اما امروز با وجود رشد کمّی دانشگاه، کیفیت بسیار بیشتر شده و دانشگاه به سمت تعالی بیشتر پیش می‌رود.

رئیس دانشکدگان فنی دانشگاه تهران، آزمایشگاه ذخیره‌سازی انرژی را موضوع آینده دنیا دانست و یادآور شد: بنابراین باید به این مهم و نیز بحث مهم محیط زیست توجه بیشتری در صنعت و دانشگاه بشود و باید توجه شود که هرجا دانشگاه و صنعت به هم رسیده‌اند، اتفاق خوبی افتاده است و این همکاری، نمونه‌ای از کارهایی است که سال‌هاست صورت گرفته و همواره رو به بهبود بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه تهران دانشکدگان فنی دانشگاه تهران آزمایشگاه ذخیره سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۳۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در دانشگاه ملی سنگاپور

یکی از دانشگاه‌های سنگاپور مرکزی را راه‌اندازی کرده که هدف آن انجام تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی در جهت رفاه عمومی است.

به گزارش ایسنا به نقل از زِد نت، مرکز «هوش مصنوعی جدید» که در دانشگاه ملی سنگاپور آغاز به کار کرده، به دنبال پیشبرد تحقیقات، توسعه و همچنین کاربرد فناوری‌های هوش مصنوعی برای مزایای اجتماعی در زمینه‌هایی از جمله مراقبت‌های بهداشتی، پایداری شهری، آموزش و تولید خواهد بود. هدف این مرکز تقویت ظرفیت‌های هوش مصنوعی در سنگاپور، گردآوری کارشناسان در دانشکده‌های زیر مجموعه دانشگاه ملی و همچنین سازمان‌های دولتی و شرکای صنعتی است.

این فرایند به دانشگاه ملی سنگاپور این فرصت را می‌دهد تا نسبت به چالش‌های دنیای واقعی در جهت هدایت تحقیقات و توسعه فناوری‌ها درک بهتری داشته باشد. بنا به اعلام این دانشگاه، دو شرکت IBM و Google Cloud به عنوان شرکای اولیه در این طرح وارد شده‌اند و گفته می‌شود مذاکره با سایر سازمان‌های محلی و بین‌المللی درباره همکاری بالقوه ادامه دارد. این مرکز که از ابتدای هفته جاری کارش را شروع کرده، نزدیک به ۸ میلیون دلار کمک‌های خارجی دریافت کرده و در این میان خود دانشگاه ملی سنگاپور نیز متعهد شده تا ۲۰ میلیون دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کند.

این بودجه به سه حوزه کلیدی اختصاص خواهد یافت که عبارتند از: تحقیقات بنیادی هوش مصنوعی، سیاست‌ها و پیامدهای اجتماعی هوش مصنوعی و برنامه‌های کاربردی خاص در دنیای واقعی. در این طرح، متخصصان هوش مصنوعی بر روی رشته‌های مختلفی همچون علوم انسانی، زیست‌شناسی، شیمی و مواد با یکدیگر همکاری می‌کنند تا از این راه برنامه‌های کاربردی را توسعه دهند. به عنوان نمونه، یکی از فعالیت‌های پیش‌روی این گروه استفاده از هوش مصنوعی در جهت افزایش کارایی عملیاتی و ایمنی بخش لجستیک و تولید است.

در کنار این موارد، این مرکز تحقیقاتی را در مورد چارچوب‌های اجرای هوش مصنوعی انجام خواهد داد که تضمین می‌کند توسعه و اجرای هوش مصنوعی با ارزش های اجتماعی، دستورالعمل‌های اخلاقی و قوانین مطابقت دارد. در همین راستا، لیو بین، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه ملی سنگاپور گفت: تاثیر هوش مصنوعی بر زندگی، جامعه و اقتصاد ما به نحوه توسعه، استقرار و مدیریت این فناوری‌ها بستگی دارد.

این برنامه‌ها در کشوری انجام می‌شود که بیشتر کسب و کارها انتظار دارند بخش زیادی از بودجه فناوری اطلاعات خود را بر روی هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های نوظهور قرار دهند. موید این مطلب نظرسنجی است که مرکز خدمات فناوری colt انجام داد؛ بر این اساس، از هر سه سازمان در سنگاپور، یک سازمان به دنبال این است که در سال جاری بر روی هوش مصنوعی و فناوری‌های نوظهور سرمایه‌گذاری کند. در این نظرسنجی، ۷۰ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که انتظار افزایش حداقل ۱۰ درصدی بودجه فناوری اطلاعات را دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ناترازی‌های مالی، منشا اصلی ناترازی برق در کشور
  • منشاء ناترازی برق در کشور ناترازی‌های مالی است
  • افتتاح مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در دانشگاه ملی سنگاپور
  • حل ناترازی ها مهمترین اولویت انرژی کشور در ۱۴۰۳
  • رونمایی از پویش «با انرژی»
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ 2 بهمن
  • گام نخست باشگاه هسته‌ای بریکس با حضور ایران
  • اجرای موفق سیاست «درهای باز، نوآوری باز» در سازمان انرژی اتمی
  • انگلیس بازدارندگی هسته ای را تقویت می کند
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو