Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@01:22:56 GMT

باغات آذربایجان غربی پیر و کم بهره هستند

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۳۷۳۲

باغات آذربایجان غربی پیر و کم بهره هستند

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: نهال های جدید پرورشی مدرن باید جایگزین باغات قدیمی و سنتی شود.

کرامتی امروز ۱۹ دی ماه در حاشیه بازدید استاندار از واحدهای صنعتی استان افزود: باتوجه به قدیمی و پیر بودن باغات استان و کم بهره بوده آنها باید نهال های جدید و مدرن جایگزین باغات سنتی استان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اکثر باغات استان بذری هستند، تصریح کرد: به دلیل بذری بودن اکثر باغات بیشتر شاخ و برگ هستند و باردهی ندارند که این در آینده مشکل آفرین خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: تنها مرکز پژوهش کشت بافت گیاهی در استان با تولید انواع پایه رویشی و نهال درختان میوه سردسیری با پایه رویشی و انواع رز با روش بیو تکنولوژی کشت بافت فعالیت دارد که هدف آن تولید نسل جدید پایه و نهال سالم و اصیل کشت بافتی است.

کرامتی اظهار کرد: ارقام تولیدی جدید بهره وری ۷۰درصد و کاهش مصرف آب به ۴۰درصد را دارند.

وی یاد آور شد: اگر تسهیلات به موقع پرداخت شود می توان باغات درجه ۳ استان راحذف و نهال های جدید با پایه رویشی را جایگزین آنها کرد.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: در  ۲۰۰۰ هکتار از باغات درجه ۳ استان فرایند مطالعاتی انجام شده تا در جهت اهداف ستاد احیا دریاچه ارومیه فرایند جایگزینی انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پایه رویشی درياچه اروميه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۳۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در شبانه روز گذشته این خبرهابیشترین تعداد بازدید را درمیان خبرهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی به خود اختصاص داده اند.     قاتلان مرد ۳۵ ساله در ارومیه دستگیر شدند ضرب الاجل یک هفته‌ای فرماندار میاندآب برای جمع آوری سد معبر دستگیری قاتل در کمتر یک ساعت در خوی افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی اضافه شد

دیگر خبرها

  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه
  • حکمرانی هوشمند بر پایه بهره وری و اثربخشی در شمیرانات اجرا می شود
  • کلنگ زنی 327 واحد مسکونی کارکنان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • تاکید رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برافزایش مشارکت مردم درصیانت از اراضی
  • بررسی روند توسعه سامانه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در چایپاره
  • فروش ویژه 3 نهال گردو چندلر، فرنور و پکان 12 تنی با مجوز جهاد کشاورزی از کرج
  • مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود