Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز آمار اعلام کرد در تابستان امسال تعداد ۱۲۴۹۳ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران، پیش‌‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته ۱۳ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۹.۶ درصد کاهش داشته است.‏ - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرکزی آمار ایران تایج طرح گرد‌آوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور طی تابستان 1400 را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان توسط شهرداری تهران 9.6 درصد و در شهرداری‌های کل کشور 31.9 درصد نسبت به تابستان 99 کاهش یافته است.

بررسی نتایج طرح "گرد‌آوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور" در فصل تابستان سال 1400 نشان می‌دهد:

الف- شهر تهران

در تابستان امسال تعداد 12493 واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران، پیش‌‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته 13 درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته 9.6 درصد کاهش داشته است.‏ متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان 7.8 واحد بوده است.

مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان‌ صادرشده از سوی شهرداری‌ تهران در تابستان 1400 بالغ ‌بر 2486 هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته 19.3 درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته 2.5 درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره‌ مورد بررسی 1553 مترمربع بوده است.

مجموع مساحت زمین در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران در حدود ٦١٢ هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته 34.4 درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته 5.7 درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زمین در پروانه­‌های احداث ساختمان 382 مترمربع بوده است.

ب- کل نقاط شهری کشور

در تابستان سال 1400، تعداد 93578 واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته 9.5 درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته 31.9 درصد کاهش داشته است.‏ متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه‌ی احداث ساختمان 3.2 واحد بوده است‌.

متوسط مساحت زیربنا در این پروانه‌ها 621 مترمربع بوده است.

مجموع مساحت زمین در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان در حدود ١٧٤٧٢ هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته ٥٢,٨درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٨.٥ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زمین در پروانه­‌های احداث ساختمان ٥٨٩ مترمربع بوده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز آمار مرکز آمار نسبت به فصل مشابه سال گذشته درصد و نسبت به فصل مشابه سال نسبت به فصل گذشته احداث ساختمان مترمربع بوده واحد مسکونی متوسط مساحت درصد افزایش بینی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۴۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۴ درصدی بارش های اردبیل طی سال‌های اخیر

مجید کوهی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تا قبل از وقوع بارش های اخیر متوسط بارش استان کاهش حدود ۱۱ درصدی نسبت به دوره بلندمدت داشت که خوشبختانه بارش های اخیر علاوه بر جبرای کسری بارش سبب رشد سه درصدی بارش های استان نسبت به دوره بلندمدت شد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تاثیر مثبت این سامانه های بارشی در شهرستان اردبیل بوده که سبب بهبود ۲۲ درصدی بارش در این شهرستان شد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل متوسط بارش استان از اول مهر سال گذشته تا ۲۴ فروردین سال جاری را ۱۹۸ میلی متر عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه طی دوره بلندمدت افزایش حدود سه درصدی و نسبت به مدت مشابه طی سال گذشته افزایش ۵۵ درصدی داشته است.

کوهی تصریح کرد: در حال حاضر متوسط بارش در شهرستان های سرعین، پارس آباد، گرمی، خلخال، مشگین شهر، انگوت و بیله سوار به ترتیب ۸ تا ۱۸ درصد بالای نرمال بوده و در شهرستان های نیر، نمین کوثر، اصلاندوز و اردبیل با کاهش حدود ۳۴ تا ۳ درصدی بارش روبرو هستیم.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بیشترین کاهش در شهرستان نیر با ۳۴ درصد است و میزان کاهش بارش در شهرستان اردبیل در حدود ۳ درصد گزارش شده است.

کد خبر 6077865

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی
  • افزایش ۹۰ درصدی امدادرسانی به حوادث در ایلام
  • فعلا خبری از بارش‌های چشمگیر در کرمانشاه نیست/ رشد ۱۶ درصدی بارش‌ها
  • رشد ۴۳ درصدی تولید مرغ در استان البرز
  • افزایش ۳۸ درصدی بهای خدمات مدیریت پسماند‌های ساختمانی در تهران
  • افزایش ۱۴ درصدی بارش های اردبیل طی سال‌های اخیر
  • افزایش ۳۸ درصدی بهای خدمات مدیریت پسماندهای ساختمانی در تهران
  • افزایش عوارض خروج از کشور/ ۵۲۰ هزار تومان برای هر نفر در سفر اول، افزایش ۱۰۰ درصدی برای سفر سوم به بعد!
  • افزایش ۳۰ درصدی عوارض خروج از کشور
  • افزایش ۳۰ درصدی عوارض خروج از کشور/ ۵۲۰ هزار تومان برای هر نفر