Web Analytics Made Easy - Statcounter

داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که تعداد ناقلان بدون علامت گونه اومیکرون بیشتر از گونه‌های دیگر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با افزایش تعداد مبتلایان به گونه اومیکرون ویروس کرونا در سراسر دنیا، محققان بیش از پیش بر رویکردی مناسب جهت پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ و انتقال آن به دیگران تاکید دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد که ناقلان بدون علامت در این زمینه نقش مهمی را بر عهده دارند و خطر انتقال بیماری و شیوع گسترده آن را افزایش می‌دهند. با پدیدار شدن گونه‌های جدید ویروس کرونا پیش بینی‌های احتمالی در زمینه انتقال ویروس صحت پیدا نمی‌کنند.

ناقلان بدون علامت بیماری کووید -۱۹ چه افرادی هستند؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که ناقلان بدون علامت افرادی هستند که به ویروس کرونا آلوده شده‌اند اما علائم خاصی را تجربه نمی‌کنند. متخصصان معتقدند افرادی که به ویروس کرونا آلوده می‌شوند، چه افرادی که علائم بیماری را تجربه می‌کنند و چه بیمارانی که دچار علائم خاصی نمی‌شوند، به عنوان ناقل بیماری در نظر گرفته می‌شوند. به همین دلیل لازم است همه افرادی که از طریق تست کرونا مشخص می‌شود که دچار بیماری کووید -۱۹ شده‌اند، خود را ایزوله کنند. حتی افرادی که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند اما درگیر علائم بیماری نشده‌اند نیز باید در منزل بمانند و با دیگران در ارتباط نباشند. به گفته محققان، اغلب بزرگسالان سالم ناقلان بدون علامت بیماری کووید -۱۹ هستند و بیماری آن‌ها تا زمانی که تست کرونا انجام ندهند مشخص نمی‌شود.

نقش ناقلان بدون علامت در افزایش شیوع گونه اومیکرون چیست؟

از آنجایی که ناقلان بدون علامت ویروس کرونا را همانند دیگر بیماران به افراد سالم منتقل می‌کنند، عدم بررسی این موضوع باعث افزایش تعداد افراد بستری شده در بیمارستان‌ها و مرگ و میر آن‌ها می‌شود. همانطور که مشخص است گونه اومیکرون ویروس کرونا با سرعت برق در حال گسترش یافتن است، گزارشات ارائه شده نشان می‌دهد که ۷۰ درصد افراد مبتلا به گونه اومیکرون علائم بیماری کووید -۱۹ را تجربه نمی‌کنند، به همین دلیل سرعت انتقال آن به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

تعداد ناقلان بدون علامت گونه اومیکرون بیشتر از گونه‌های دیگر است؟

داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که تعداد ناقلان بدون علامت گونه اومیکرون بیشتر از گونه‌های دیگر است. برای نمونه، گزارش‌های ارائه شده از شهر بمبئی نشان می‌دهد که ۹۰ درصد مبتلایان جدید به بیماری کووید -۱۹ تا سوم ژانویه کرونای بدون علامت را تجربه کردند.

کد خبر 547461

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا پیشگیری از کرونا کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ تشخیص کووید ۱۹ مبتلایان به کووید ۱۹ اومیکرون جهش جدید کرونا کرونا و اومیکرون کرونا و جهش اومیکرون اومیکرون شدت بیماری کرونا با اومیکرون اومیکرون چیست شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ناقلان بدون علامت نشان می دهد گونه اومیکرون بیماری کووید ویروس کرونا ارائه شده شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۴۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم و عوارض بیماری کاوازاکی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چه زمانی برای رفع کمبود آهن باید مکمل مصرف کنیم؟ (فیلم) سنگ کلیه؛ علائم و نشانه‌ها (فیلم) سکته قلبی و نشانه‌های آن (فیلم)

دیگر خبرها

  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • علائم و عوارض بیماری کاوازاکی (فیلم)
  • ببینید | علائم و عوارض بیماری کاوازاکی
  • علائم و عوارض بیماری کاوازاکی + فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • بی حسی در اندام بدن که باید آن ها را جدی بگیرید
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • بیماری زنگ زرد در مزارع گندمان مشاهده نشد