Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خبرگزاری آریا- بر اساس آمارهای رسمی، آمریکا همچنان با بیش از 60.9 میلیون مبتلا و بیش از 859 هزار قربانی در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا،مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-19» در جهان تاکنون به 306 میلیون و 81 هزار و 46 نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و 502 هزار و 716 نفر بر اثر این بیماری تأیید شده است و 258 میلیون و 999 هزار و 244 نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هند نیز با آمار بیش از 35.5 میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-19 در برزیل هم از 22.4 میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از 619 هزار و هند با بیش از 483 هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -19 را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.
  روسیه نیز با گذشتن از آمار 315 هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. با این حال انگلیس با ثبت رسمی بیش از 14.3 میلیون بیمار کرونایی، رکورد مجموع مبتلایان به این بیماری را در قاره سبز دارد.
همچنین ایران با مجموع شش میلیون و 204 هزار و 925 ابتلا و 131 هزار و 847 مورد فوت ناشی از بیماری کووید-19 در رتبه دوازدهم در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.
بر اساس آمار فوق در حال حاضر در 19 کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، فرانسه، روسیه، ترکیه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، آرژانتین، ایران، کلمبیا، اندونزی، لهستان، مکزیک، اوکراین، آفریقای جنوبی و هلند نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.
 روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-19 که تاکنون در 222 کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

کشف یک سویه جدید دلتا اُمیکرون در قبرس 
پژوهشگران در قبرس سویه‌ جدیدی از کروناویروس کشف کرده‌اند که ترکیبی از سویه‌های دلتا و اُمیکرون است.
به گزارش سی‌ان‌بی‌سی لئونیدیس کاستریکیس، استاد علوم زیستی در دانشگاه قبرس این سویه را «دلتاکرون» نامیده است، زیرا در یک ژنوم دلتا دارای جهش‌های ژنتیکی مشابه اُمیکرون است.
تابه‌حال، کاستریکیس و همکارانش 25 مورد عفونت با این سویه جدید را یافته‌اند که دارای 10 جهش از جهش‌های سویه اُمیکرون است. 11 مورد از عفونت با این سویه جدید در افراد بستری‌شده در بیمارستان و 14 مورد آن مربوط به افراد بی‌علامت در جمعیت عمومی بوده است.
این پژوهشگران می‌گویند هنوز خیلی زود است که گفت آیا موارد بیشتری از عفونت این سویه وجود دارد یا نه و چه اثری بر شیوع کرونا خواهد گذاشت.
کاستریکیس در مصاحبه‌ای گفت: «در آینده معلوم خواهد شد آیا این سویه بیماری‌زاتر یا واگیرتر هست یا بر سویه‌های دیگر غلبه خواهد کرد یا نه.» این پژوهشگر می‌گوید به نظر او اُمیکرون بر دلتاکرون هم غلبه خواهد کرد.
این پژوهشگران یافته‌هایشان را این هفته برای GISAID، یک پایگاه‌ داده‌های بین‌المللی پیگیری‌کننده ویروس‌های کرونا، فرستاده‌اند.
شناسایی این سویه جدید در هنگامی اعلام می‌شود که سویه اُمیکرون همچنان در سراسر جهان در حال انتشار سریع است و باعث افزایش موارد کووید-19 شده است. آمریکا این هفته میانگین هفت‌روزه 600000 مورد جدید عفونت روزانه جدید را گزارش کرد که 72 درصد افزایش نسبت به هفته پیش نشان می‌دهد و رکورد جدیدی در پاندمی است.

آمار فوتی های کرونا در انگلیس از 150 هزار تن  گذشت
با افزایش موارد ابتلا به کووید19 ناشی از شیوع سویه اُمیکرون در انگلیس، روز گذشته (شنبه) تعداد مرگ و میرهای ناشی از عوارض ابتلا به این بیماری در این کشور از 150 هزار تن فراتر رفت.
 روز گذشته حدود 313 مورد مرگ ظرف 28 روز پس از مثبت شدن تست کووید19 در این بیماران گزارش شد که تعداد کل فوتی های کرونایی را در این کشور به 150 هزار و 75 تن رساند.
بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در بیانیه ای گفت: ویروس کرونا تلفات وحشتناکی را در کشور ما برجای گذاشته است و تعداد مرگ و میرهای ثبت شده ناشی از عوارض ابتلا به این بیماری به بیش از 150 هزار تن رسیده است.
انگلیس در هفته‌های اخیر شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید19 ناشی از شیوع سویه امیکرون بوده است با این حال میزان مرگ و میرهای ناشی از عوارض ابتلا به کووید19 در موج فعلی شیوع این بیماری کمتر از موج‌های قبلی این بیماری بوده است
دولت انگلیس در حال حاضر روی تزریق دُز یادآور واکسن کرونا به افراد تمرکز کرده که بر اساس آمارهای رسمی، بیش از 60 درصد از جمعیت این کشور، دز یادآور این واکسن را دریافت کرده اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس گزارش ها در طول هفت روز گذشته، حدود 1.227 میلیون نفر در انگلیس به کووید19 مبتلا شده اند که این آمار 11 درصد بیشتر از هفته قبل از آن است.

تلفات ارتش آمریکا از خودکشی دو برابر تلفات کروناست
داده‌های پنتاگون نشان می‌دهد، بیش از 150 عضو ارتش آمریکا در سه ماهه سوم سال 2021 بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند که بالاتر از رقم سربازان کشته‌شده بر اثر ابتلا به کرونا در ارتش آمریکا از ابتدای پاندمی تاکنون است.
به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز، بر اساس داده‌هایی که پنتاگون منتشر کرد، در سه ماهه سوم سال 2021، 163 عضو ارتش آمریکا دست به خودکشی زده‌اند که این رقم شامل 70 نفر سرباز مشغول به خدمت فعال، 56 نیروی ذخیره و 37 نیروی گارد ملی می‌شود.
طبق این ارقام کلیت خودکشی در میان نیروهای مشغول به خدمت فعال در ارتش آمریکا در سه ماهه سوم 2021 در مقایسه با سه ماهه دوم آن سال کاهش یافته، اما میزان خودکشی در میان اعضای ذخیره و گارد ملی در این سه ماهه نسبت به سه ماهه قبل از آن افزایش نشان داده است.
از سوی دیگر تعداد نیروهای فوتی ارتش آمریکا بر اثر خودکشی در بازه ژوئیه تا سپتامبر سال گذشته میلادی دو برابر تعداد نیروهای فوتی بر اثر ابتلا به کروناویروس در ارتش ایالات متحده در کل مدت همه‌گیری است.
تا تاریخ هشتم ژانویه، 86 عضو ارتش آمریکا بر اثر ابتلا به کروناویروس جان باخته‌اند.
طبق اعلام پنتاگون، تا ماه سپتامبر مجموع تلفات ابتلا به کروناویروس در ارتش آمریکا 43 تن بود و بخشی از دلیل دو برابر شدن این رقم در فاصله سپتامبر تا ژانویه تشدید ابتلا به سویه دلتای کروناویروس بوده است.
در سال 2021 مجموعا 476 عضو ارتش آمریکا مرتکب خودکشی شده‌اند. داده‌های پنتاگون نشان می‌دهد در سال 2020، 701 عضو ارتش آمریکا مرتکب خودکشی شده‌اند.
در ماه دسامبر ارتش آمریکا برخورد انضباطی را با آن دسته از اعضای این ارتش که از حکم دولت فدرال به الزامی شدن تزریق واکسن کروناویروس تبعیت نکرده باشند، آغاز کرد. آمارها نشان می‌دهد که بیش از 200 تن از تفنگداران دریایی آمریکا از بابت خودداری از تزریق این واکسن از ارتش اخراج شده‌اند.
به نوشته فاکس نیوز، پنتاگون به درخواست برای اظهارنظر در خصوص گزارش این رسانه پاسخ نداد.
در تابستان گذشته یک گزارش تحقیقاتی نتیجه گرفت که تعداد 30177 تن از پرسنل مشغول به خدمت فعال و همین طور کهنه‌سرباز ارتش آمریکا که در جنگ‌های پس از 11 سپتامبر به راه افتاده از سوی آمریکا شرکت داشته‌اند، بر اثر خودکشی جان باخته‌اند که دست‌کم چهار برابر بیشتر از 7057 عضو این ارتش که در این مدت در درگیری کشته شده‌اند، است. این آمار در گزارش انتشار یافته از سوی "پروژه هزینه جنگ" (یک پروژه پژوهشی مشترک بین دانشگاه براون و دانشگاه بوستون) در تابستان امسال انتشار پیدا کرد.
در این گزارش نوشته شد: تا زمانی که دولت و جامعه آمریکا دست به تغییرات چشمگیر در مدیریت ما در قبال بحران سلامت روان در میان نظامیان و کهنه‌سربازان ما نزند، نرخ خودکشی در این ارتش روند افزایشی خود را ادامه خواهد داد. این یک هزینه جنگ است که ما نمی‌توانیم بپذیریم.

کشف جدید محققان برای پیشگیری از ویروس کرونا
 پژوهشگران "دانشگاه دوک" در بررسی جدیدی نشان داده‌اند که شاید با تنظیم ph بدن به واسطه یک اسپری مخصوص بینی و گلو بتوان به پیشگیری از ابتلا به کووید-19 کمک کرد.
"دیوید نیدهام"(David Needham)، استاد مهندسی مکانیک و علم مواد "دانشگاه دوک"(Duke University) نشان داده است که افزایش جزئی ph محلول ممکن است همان چیزی باشد که برای تبدیل کردن یک داروی مهارکننده متابولیک به یک اسپری پیشگیری‌کننده کووید-19 مخصوص بینی و گلو لازم است.
داروی موسوم به "نیکلوزاماید"(Niclosamide) از سال 1958 برای درمان عفونت انگلی گلو در انسان، حیوانات خانگی و حیوانات مزرعه به کار رفته است. این دارو که به صورت قرص خوراکی عرضه می‌شود، انگل‌ها را با مهار کردن مسیر متابولیک حیاتی و قطع کردن منبع انرژی آنها از بین می‌برد.پژوهشگران در سال‌های اخیر، قابلیت نیکلوزاماید را برای درمان طیف وسیع‌تری از بیماری‌ها مانند بسیاری از انواع سرطان، بیماری‌های متابولیک، روماتیسم مفصلی و اسکلروز سیستمیک آزمایش کرده‌اند. همچنین، بررسی‌های آزمایشگاهی جدید روی سلول‌ها نشان داده است که این دارو، یک داروی ضد ویروسی قوی است که با هدف قرار دادن منبع انرژی سلول میزبان که ویروس برای تکثیر خود از آن استفاده می‌کند، توانایی ویروس را در ایجاد بیماری از بین می‌برد.
نیکلوزاماید در درجه نخست بر میتوکندری‌های سلول میزبان تاثیر می‌گذارد که مانند باتری‌های تولیدکننده انرژی سلول هستند. این دارو از تولید مولکول اصلی انرژی خود یعنی "آدنوزین تری‌فسفات"(ATP) توسط سلول جلوگیری می کند. ویروس بدون منبع انرژی سلول آلوده، در تکثیر نسخه‌های زنده خود برای ایجاد عفونت‌های بیشتر دچار مشکل می‌شود. این اثرات، برگشت‌پذیر هستند و به مرگ سلول منجر نمی‌شوند.  
نیدهام گفت: نیکلوزاماید، کلید انرژی سلول را خاموش می‌کند و اساسا ویروس را در حالت قفل قرار می‌دهد. هنگامی که این دارو همراه با واکسن‌ها، ماسک‌ها و سایر اقدامات توصیه‌شده برای پیشگیری از کووید-19 استفاده می‌شود، می‌تواند یک راهبرد کمکی باشد. این پیشرفت می‌تواند به ارائه اسپری‌های ایمن و مؤثر بینی و گلو کمک کند که امکان محافظت بیشتر را فراهم می‌سازند.

غربالگری گسترده کرونا در چین به دنبال افزایش آمار مبتلایان
رسانه های چین گزارش دادند که به دنبال شناسایی موارد جدید ابتلا به کووید-19، تست گسترده کووید-19 در شهر تیانجین آغاز شده و به 14 میلیون شهروند آن نیز توصیه شده که در خانه بمانند.
به گزارش ایسنا، با شناسایی موارد جدید ابتلا به کووید-19 از جمله دو مورد ابتلا به سویه اُمیکرون، مقامات شهر تیانجین امروز (یکشنبه) به 14 میلیون شهروند توصیه کردند که در خانه بمانند. همچنین برای مهار شیوع بیماری آزمایش گسترده کووید انجام میشود.
به گفته کمیسیون ملی بهداشت چین، پس از گزارش شناسایی بیش از 20 مورد ابتلا به کووید-19 در تیانجین طی چند روز گذشته که بیشتر آنها از خارج کشور وارد شده بودند، این شهر به عنوان یک منطقه نگران کننده توصیف شد.
به گزارش فرانس 24، غربالگری گسترده کووید-19 در این شهر از اوایل امروز آغاز و به ساکنان توصیه شده در خانه یا نزدیک آن بمانند تا برای انجام تست تشخیصی در دسترس باشند. با این حال، تاکنون هیچ دستوری در مورد اعمال محدودیتهای بیشتر صادر نشده است.

نشانه‌های جدیدی که می‌تواند حاکی از ابتلا به اُمیکرون باشد
 بر اساس گزارش‌های ارائه شده توسط مبتلایان به اُمیکرون مشخص شده که علائم سویه اُمیکرون با سه علامت کووید اولیه متفاوت است.
به نقل از هلث نیوز، سرویس سلامت همگانی بریتانیا(NHS) همچنان درجه حرارت بالا، سرفه مداوم جدید و از دست دادن یا تغییر حس بویایی یا چشایی را به عنوان سه علامت هشدار دهنده اصلی عفونت کروناویروس ذکر می‌کند اما با توجه به گزارش‌های متعدد در مورد ابتلا به اُمیکرون به نظر می‌رسد علائم این سویه بیش از دیگر سویه‌ها شبیه سرماخوردگی باشد.
آبریزش بینی، سردرد، گلودرد و عطسه از شایع‌ترین عوارض گزارش شده است اما 2 علامت جدید این سویه مربوط به گلو و سر نیست.
داده‌های جدید از برنامه مطالعاتی زویی کووید(ZOE) 2 نشانه جدید عفونت اُمیکرون را شناسایی کرده که بدن را به روشی متفاوت از سایر علائم رایج تحت تاثیر قرار می‌دهد.
تیم اسپکتور، پروفسور اپیدمیولوژی ژنتیک در کینگز کالج لندن ،در این خصوص توضیح داد: افراد زیادی در مراحل اولیه عفونت احساس تهوع را گزارش کرده‌اند.
وی گفت: این علامت بین کسانی که 2 مرتبه واکسینه‌ شده و دوز تقویت‌کننده دریافت کرده‌اند، رایج اما تاثیرات این سویه همچنان خفیف است.
یکی دیگر از علائم نوظهور میان افراد مبتلا به  اُمیکرون کمردرد است.
داده‌های مربوط به این سویه در بریتانیا، ایالات متحده و آفریقای جنوبی، مکانی که جهش برای اولین بار شناسایی شد، نشان می‌دهد که کمردرد یکی از علائم هشداردهنده اولیه عفونت با اُمیکرون است. کمردرد ممکن است سپس به دردهای عضلانی در سراسر بدن تبدیل شود و بسیاری از افراد درد بدن را به‌ عنوان یک علامت رایج گزارش کنند.
برنامه مطالعه زویی کووید علائمی مثل آبریزش بینی، سردرد، عطسه، سرفه‌های مداوم و گلودرد را به‌ عنوان علائم اصلی عفونت به اُمیکرون فهرست کرده و علائم دیگر نیز می‌تواند شامل تعریق شبانه، خستگی، بدن درد و تهوع باشد.
پروفسور اسپکتور هشدار داد مردم باید از علائم نوظهور اُمیکرون آگاه باشند زیرا اکثر افراد در ابتلا به آن علائمی مانند سویه‌های قبلی ویروس کرونا تب یا از دست دادن حس چشایی یا بویایی نخواهند داشت.
وی گفت: بسیاری از علائم ابتلا به اُمیکرون شبیه سرماخوردگی یا برخی بیماری‌های ویروسی دیگر است. بدون داشتن هیچیک از علائم اولیه که قبلا گزارش شده، باز هم مردم باید از مواردی که در حال حاضر گزارش می‌شود، آگاه باشند. 

پایان کرونا در سال 2022
برخی روزنامه‌های خارجی نوید داده‌اند که سال جدید میلادی می‌تواند امیدوار کننده و سال پایان کرونا باشد.
روزنامه های انگلیسی نویدی تازه از کرونا می دهند. دیلی میل هم با آن ها می‌نویسد: خبرهای خوب از سال 2022 می آید. سال 2022 می تواند  سالی باشد که با آن، همه گیری کرونا، پایان بگیرد. دکتر رقیب علی پزشک متخصص بیماری های همه گیر در انگلیس می گوید، کاهش بستری شدگان، داروهای تازه و واکسن های پراثر، از دلایل این امیدواری در پایان بخشی به همه گیری ویروس کرونا است. پژوهشگران می گویند، نرخ مرگ و میر حاصل از ابتلای به کرونا بیش از هشتاد درصد، کاهش نشان را می دهد. این نوید با وجود سویه های تازه کووید 19 داده می شود.

مقررات منع تردد در هند با افزایش موارد ابتلا به کووید
هند در حال آماده شدن برای مواجهه با موج سوم کروناویروس است چرا که در بزرگترین شهرهای آن همچون دهلی و بمبئی افزایش موارد ابتلا گزارش شده است.
 هند 58 هزار و 97 مورد ابتلا به کووید-19 را گزارش کرد، یعنی افزایش شش برابری آمار مبتلایان طی یک هفته که به گفته کارشناسان، سویه اُمیکرون در روند افزایشی آمار نقش دارد. نزدیک به یک سوم موارد ابتلا مربوط به دهلی و بمبئی بوده است.
مقامات هر دو شهر، مقررات منع آمد و شد و سایر محدودیت‌ها را برای جلوگیری از گسترش ویروس بازگردانده‌اند.
رئیس کارگروه واکسن هند گفته است که موج سوم همه‌گیری در کشور آغاز شده و به نظر می‌رسد که این موج تحت تاثیر سویه اُمیکرون است.
مقامات محلی دهلی اظهار کرده اند که 81 درصد نمونه های کووید در این شهر مربوط به سویه اُمیکرون است. همچنین موسسه علوم پزشکی هند (AIMS) در دهلی، مرخصی زمستانی پزشکان را لغو کرده است.
به گزارش شبکه خبری بی بی سی، همچنین مقامات بمبئی اعلام کردند اگر موارد روزانه ابتلا از مرز 20 هزار نفر عبور کند، اعمال قرنطینه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این شهر روز سه شنبه 10 هزار و 860 مورد جدید را ثبت کرد که نسبت به روز گذشته 34.37 درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین اومیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۴۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی گسترده حزب الله/ ۲۰۰ هزار صهیونیست به پناهگاه رفتند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که صدای آژیر خطر در سراسر شمال فلسطین اشغالی شنیده می‌شود.

این رسانه‌ها گزارش دادند که صدای آژیر خطر در کریوت نیز به صدا درآمده است که از دسامبر گذشته تاکنون شنیده نشده بود.

منابع صهیونیست از شنیده شدن صدای آژیر خطر در خلیج حیفا و فعال شدن سامانه هوایی رژیم صهیونیستی بر فراز شهر عکا در اراضی اشغالی خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به شنیده شدن صدای انفجارهایی در کریوت پس از به صدا درآمدن آزیر اشاره کردند.

منابع صهیونیست از اصابت موشک‌هایی به مناطق جدید در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

خبرنگار المیادین اعلام کرد که هدف نظامی در یکی از شهرک‌های ساحل رژیم صهیونیستی با پهپاد انتحاری هدف قرار گرفته است. بر اساس این گزارش هدف نظامی در عمق ساحل رژیم صهونیستی با پهپاد انتحاری شلیک شده از لبنان هدف قرار گرفته است. این هدف برای اولین بار مورد اصابت قرار گرفته است.

خبرنگار المیادین از حمله سنگین پهپادی از لبنان به شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

منابع عبری لحظاتی قبل اعلام کردند که ۲۰۰ هزار صهیونیست در شمال به پناهگاه رفته‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند: می‌توان دود برخاسته در شمال حیفا به دنبال شنیده شدن صدای انفجار را مشاهده کرد.

حزب الله یک هدف را به طور مستقیم در نزدیک حیفا مورد اصابت قرار داده است.

کد خبر 6086632

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی گسترده حزب الله
  • حمله پهپادی گسترده حزب الله/ ۲۰۰ هزار صهیونیست به پناهگاه رفتند
  • (ویدیو) آتش‌سوزی گسترده در شهرک شکوهیه قم
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آتش سوزی گسترده در منطقه دفن زباله
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی‌شود
  • ویرانی گسترده در اردوگاه نورشمس پس از تجاوز سه روزه صهیونیست‌ها
  • زلنسکی: از کمک‌ها برای پایان‌عادلانه جنگ استفاده می‌کنیم