Web Analytics Made Easy - Statcounter

1-تسلا 2-آمازون 3-مایکروسافت 4-پی پل 5-ویزا 6-استار باکس 7-کوکاکولا 8-  ویکی پدیا 9-Twitch

اقتصاد آنلاین- شیرکو سهرابی؛ شاید مهم‌ترین کاربرد یا رسالت ایجاد بیت‌کوین، استفاده از آن به عنوان وسیله پرداخت باشد. اما بازار رمزارزها به دلیل محدودیت‌ شدید دولت‌ها، هنوز در این زمینه کاملا توسعه پیدا نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود شرکت‌های بزرگ دنیا به تدریج به این  فناوری روی آورده‌اند.

در ادامه گزارش 10 شرکت بزرگ دنیا که بیت‌کوین را به عنوان وسیله پرداخت پذیرفته‌اند معرفی می‌شود.

1-تسلا

شرکت پرآوازه تسلا با تولید ماشین‌های برقی و محبوبیت ایلان ماسک مدیرعامل این شرکت، بین فعالان رمزارز بسیار شناخته شده است.  هدف و رسالت این شرکت تولید ماشین‌های برقی است تا اثرات زیست محیطی آن کاهش یابد. هرچند ایلان ماسک اوایل سال 2021، بیت‌کوین را به عنوان وسیله پرداخت این شرکت پذیرفته بود، ولی به دلیل اثرات منفی زیست محیطی بیت‌کوین، فعلا این تصمیم معلق مانده است.

2-آمازون

آمازون بزرگ‌ترین شرکت تجارت الکترونیک و خرده فروشی جهان است. هرچند این شرکت خبر از پرداخت به وسیله رمزارزها را داده ولی هنوز رسما این کار را شروع نکرده است. اما در مقابل بعضی کارت هدیه و کوپن‌های این شرکت به افراد داده می‌شود و در مقابل از آنها رمزارز دریافت می‌شود که به نوعی پیشرفت در زمینه پذیرش رمزارز به عنوان وسیله پرداخت جهانی است.

3-مایکروسافت

پذیرش بیت‌کوین به عنوان وسیله پرداخت از سمت این شرکت خوشنام سبب شد که جهانیان با دید مثبت‌تری به قضیه نگاه کنند. مایکروسافت از اولین شرکت‌هایی است که بیت‌کوین را به عنوان وسیله پرداخت پذیرفته است. کاربران در این وب‌سایت برای مثال حساب کاربری اسکایپ خود را با بیت‌کوین شارژ می‌کنند.

4-پی پل

شرکت خدمات پرداخت پی پل (PayPal ) بعد از کلی اخبار ضد و نقیض سرانجام رسما پذیرش بیت‌کوین را در سال 2021 آغاز کرد. ناگفته نماند این شرکت علاوه بر بیت‌کوین، از اتریوم، لایت‌کوین و بیت‌کوین‌کش در پرداخت‌های خود استفاده می‌کند. این شرکت در حال حاضر در دو کشور آمریکا و بریتانیا قادر به انجام این کار است.

5-ویزا

شرکت غول پرداخت ویزا نیز برای بهبود و افزایش سرعت خدمات دهی خود قصد دارد رمزارزها را به صورت گسترده قبول کند و به عنوان وسیله پرداخت از آنها استفاده کند. در حال حاضر رمزارز استیبل کوین، یو اس دی سی (USDC)، توسط این شرکت استفاده می‌شود.

6-استار باکس

شرکت استار باکس یکی از مشهورترین شرکت‌های نوشیدنی قهوه در سطح جهانی بوده که متعلق به کشور آمریکا است. این برند معروف در حال حاضر تسلط زیادی بر بازار این حوزه دارد. اخیرا طرفداران و مشتریان این شرکت از طریق وب سایت استار باکس می توانند با پرداخت بیت‌کوین نوشیدنی خود را سفارش دهند.

7-کوکاکولا

شرکت کوکاکولا قطعا یکی از معروف‌ترین و آشناترین برندهای جهانی در حوزه نوشیدنی به خصوص نوشابه است. این شرکت از سال 2020 پرداخت گسترده رمزارزها در مقابل خدمات خود شروع کرده است. در حال حاضر در استرالیا و نیوزیلند به صورت گسترده‌ای از این روش پرداخت برای خرید نوشابه کولا استفاد می‌شود.

8-  ویکی پدیا

تقربیا می‌توان گفت هرکسی علاقه‌مند به مطالعه در گوگل باشد احتمالا سری به دایره معارف مشهور ویکی‌پدیا زده است. شیوه کار در این وب سایت به گونه‌ای است که هر شخص می‌تواند محتوای جدیدی به این دایره معارف اضافه کند تا محتوا روز به روز بیشتر و کامل‌تر شود. این وب سایت برای حفظ و نگهداری این حجم بالا از اطلاعات از افراد کمک مالی می خواهد. اخیرا این شرکت تصمیم گرفته است اگر کسی قصد کمک دارد، آن را با رمزارز پرداخت کند.

9-Twitch

توییچ (Twitch) یکی از شرکت‌های بزرگ دنیا در حوزه بازی های رایانه‌ای است. این شرکت اخیرا بیشتر بازی‌های خود را بر بستر بلاک‌چین راه اندازی کرده است. همین مسئله سبب شد که Twitch نگاه جدی‌تری به رمزارزها داشته باشد. این شرکت در حال حاضر بیت‌کوین، اتریوم و ریپل را به عنوان وسیله پرداخت خود پذیرفته است. ناگفته نماند توییچ  در سال 2019پرداخت با بیت‌کوین‌کش و بیت‌کوین را از دسترس خارج کرد ولی چند ماه بعد دوباره پرداخت با بیت‌کوین را از سر گرفت.

10-ورد پرس

ورد پرس یکی از معروف ترین وبسایت‌های جهان است که در آن می‌توانید به راحتی وب سایت خود را بسازید و با کاربران دیگر در سراسر دنیا تعامل داشته باشید. اخیرا ورد پرس در قسمت درگاه پرداخت بانکی خود علاوه بر کارت‌های بانکی، شیوه پرداخت با رمزارز را نیز فعال کرده است. این کار باعث می‌شود افراد به راحتی با افراد خارج از کشور در این وب سایت فعالیت کنند و تسویه مالی خود را با رمزارزها انجام دهند.

باتوجه به مطالب بالا می‌توان در سال‌های آینده انتظار پذیرش بیشتر بیت‌کوین و دیگر رمزارزها به عنوان وسیله پرداخت داشت. در واقع غیرمتمرکز بودن و سرعت بیشتر تراکنش‌های حوزه رمزارز بسیار بیشتر از واسطه‌های مثل بانک بوده و پرداخت‌های حوزه بلاک‌چین و رمزارز بیشتر با فناوری عصر جدید هم‌خوانی دارد.

 

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تسلا بیت کوین ایلان ماسک بلاکچین پرداخت بیتکوین وسیله پرداخت درگاه رمزارز بیت کوین حال حاضر وب سایت استار باکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۴۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۴۹ با مقدار معتنابهی صفر جلویش!

لازم نیست همین حالا ماشین‌حساب برداشته و حساب و کتاب کنید ۱۰۷ میلیون یورویی که مثلاً چهار سال پیش از جیب مالباختگان رمزارز «کینگ‌مانی» رفته، با قیمت امروز ارز چقدر می‌شود؟ به جایش، چون دست‌کم حکم سه متهم اصلی این پرونده روز گذشته صادر شده، این مطلب را به دقت بخوانید و اگر اهل سرمایه‌گذاری در زمینه ارز دیجیتال و این جور چیزها هستید، حواستان را بیشتر جمع کنید.

بازاریابی شبکه‌ای
البته من به جای شما عدد ۱۰۷ میلیون یورو را ضرب‌در مثلاً۷۰هزارتومان کردم و ماشین‌حساب، عدد ۴۹/۷ E۱۲  را جلو رویم گذاشت! لابد منظورش این بود که تعداد صفرهای «تومان» مورد نظر و رقم کلاه‌برداری خیلی بالاتر از ارقام و اعدادی است که من و شما با آن سروکار داریم. بنابراین بی‌خیال این ارقام نجومی شده و سراغ تکمیل مطلب رفتم.
شما هم اگر یادتان نباشد، بیشتر از ۴هزارو۱۰۰ شاکی پرونده که صابون شرکت «بادران گستران» به رختشان خورده بود، سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ و ارز دیجیتال «کینگ‌مانی» را خوب یادشان است.
«بادران گستران» سال ۱۳۸۹ به عنوان یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای تأسیس شد. این شرکت‌ها همان‌طور که از اسمشان پیداست فقط بازاریابی و رساندن محصول به دست مصرف‌کنندگان را به عهده دارند. محصولاتی که توسط شرکت‌ها و کارخانه‌های دیگر تولید شده و توسط بازاریاب‌های متعدد (که در واقع مشتریان شرکت بازاریابی شبکه‌ای هستند) به فروش می‌رسد. مشتریان یا همان بازاریاب‌ها، پورسانت‌بگیر هستند و در ازای مشتری تازه‌ای که به مجموعه اضافه کنند پورسانت یا جایزه و تخفیف نصیبشان می‌شود. تا اینجای کار هیچ مشکلی وجود ندارد و «بادران گستران» هنوز کلاهبردار نیست و دارد یک فعالیت مشروع و قانونی انجام می‌دهد. پایه‌گذاران شرکت هم «فریدون قربانیان مشهدی» و همسرش «سیده شهره موسوی» هستند و البته فرزندانشان (فرشید، فرنوش و شیدا) هم در ادامه به مجموعه اضافه شده و در هیئت مدیره حضور دارند. حتی اینکه قربانیان و همسرش همزمان نامشان در هیئت مدیره ۹ شرکت دیگر با پست و سمت‌های مختلف دیده می‌شود، به نظر مشکلی ندارد و شاخک‌های هیچ ناظری به آن‌ها ‌حساس نشده است. به هر حال بعداً مشخص می‌شود که  نه دور از چشم دیگران بلکه خیلی آشکارا یکی از این شرکت‌ها که سال ۸۶ توسط همین دو نفر پایه‌گذاری شده، قرار بوده در زمینه نیروگاه‌های برق-آبی فعالیت کند و سال ۸۷ هم سهامش را در بورس به فروش گذاشته و سال ۱۳۹۳ در اوج فعالیت «بادگستران» اعلان ورشکستگی کرده است. قربانیان و همسرش هم تمام تلاششان را متوجه «بادران» کرده‌اند که درآمدش سرشار و کم‌ دردسر است و با گسترش در بسیاری از نقاط کشور بیشتر از ۷۰درصد سهم بازاریابی شبکه‌ای کشور را به خودش اختصاص می‌دهد. شاید همین گسترش و شعبه زدن‌ها و بعد استقبال کم‌نظیر سرمایه‌گذاران و بازاریابان و ورود انبوه پول و سرمایه‌، به مرور مؤسسانش را قلقلک می‌دهد که با کمی زحمت بیشتر، به درآمد سرشار ارزی هم دست پیدا کنند.

اطلاعیه وزارت اطلاعات
احتمالاً برخی از فعالان و سرمایه‌گذاران در این شرکت از سال ۱۳۹۹ و یا حتی پیش از آن و بالاگرفتن فعالیت شرکت بادران در زمینه ارزدیجیتال متوجه شده بودند که اوضاع مشکوک است، اما اوایل مهر سال۱۴۰۰ بود که با اطلاعیه وزارت اطلاعات، گند کار درآمد! در این اطلاعیه آمده بود: «... یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های سازمان‌یافته کلاه‌برداری در سطح کشور شناسایی و مورد ضربه قرار گرفت. این باند با فریب افکار عمومی و تشویق افراد به خرید و سرمایه‌گذاری در رمزارز مجعول «کینگ‌مانی»، مبالغ هنگفتی را از زیرمجموعه‌های خود کسب کرده و با ایجاد نوسان‌های ساختگی در قیمت رمزارز ادعایی، اقدام به خرید و فروش آن کرده‌اند. در این عملیات اعضای این باند با حکم مرجع قضایی دستگیر و به‌ دلیل تعداد زیاد مالباختگان، پرونده آنان در سیر مراحل قضایی است». اینکه در اطلاعیه وزارت بازرگانی از اصطلاح «رمزارز مجعول» استفاده می‌شود یعنی گردانندگان مجموعه «بادران» خودشان هم اتفاقی به دام بازار ارز دیجیتال نیفتاده‌اند و برای کلاه‌برداری به اسم ارز دیجیتال کلی نقشه و برنامه داشته‌اند. بررسی‌هایی که توسط متخصصان در همان سال ۱۴۰۰ انجام شد نشان داد طراحان وب‌سایت ارز «کینگ‌مانی» آن را جوری طراحی کرده‌اند که مثلاً در اصل سوئدی به نظر برسد و بنیان‌گذاران آن هم انگار خارجی‌ها هستند. هرچند بررسی‌ها نشان می‌داد ۷۳درصد ترافیک ورودی سایت در همان سال از طرف ایران بوده است و سرنخ ماجرا نه به سوئد بلکه کشور خودمان برمی‌گردد. برخی گردانندگان این وب‌سایت پیش از اطلاعیه وزارت اطلاعات اعلام کرده بودند ارز«کینگ‌مانی» و وب‌سایتش متعلق به امروز و دیروز نیست که بشود اسمش را جعلی و کلاه‌برداری گذاشت، بلکه خیلی قدیمی‌تر از این حرف‌هاست. این در حالی بود که اگر کسی اطلاعات دامنه KingMoney.io را در اینترنت پیگیری می‌کرد متوجه می‌شد در ماه پنجم سال ۲۰۱۹ میلادی این دامنه ثبت شده است و قدمت و پیشینه‌ای ندارد. 

مستند کلاه‌برداری
ساده‌اش می‌شود این که گردانندگان یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای خودشان پول و ارز دیجیتالی ساخته، خودشان قیمت آن را به صورت کاذب بالا برده و سهامداران و بازاریاب‌ها را تشویق کرده‌اند تا پول و سرمایه‌شان را ابتدا به یورو بگیرند، بعد به بیت کوین و بعدتر به «کینگ‌مانی» تبدیل کنند. برخی هم اگر زرنگی کرده و سرمایه‌شان را نزد شرکت به صورت بیت‌کوین حفظ کرده بودند، یک روز در سایت متوجه شده‌اند بیت‌کوین‌هایشان پریده و دیگر وجود ندارد! مستند اینکه دقیقاً چه اتفاقی افتاده بود و گردانندگان «بادران گستران» چطور با ارز دیجیتال جعلی، پول هنگفت به جیب زده بودند را می‌شود در صحبت‌های برخی مالباختگان دید: «اواخر سال ۹۴ وارد شرکت بادران شدم.  ابتدا در یکی از جلسات اعلام شد شرکت پنل بین‌الملل را فعال کرده است و ما با خرید آن، جایگاه را فعال کردیم... هر دو نفری که خرید می‌کردند ۳۰ یورو پاداش دریافت می‌شد و من هم به‌صورت یورو پورسانت می‌گرفتم... بعدها شرکت اعلام کرد شما علاوه بر یورو می‌توانید ارز دیجیتالی هم دریافت کنید... بعدها دوباره اعلام کرد دیگر امکان پرداخت یورو نیست و شما باید ارز دیجیتالی به ‌عنوان پورسانت کارهای خود دریافت کنید. اوایل برای جلب اعتماد بیت‌کوین می‌دادند و پس از مدتی فقط «کینگ‌مانی»... سال۱۳۹۹ اعلام کردند کینگ‌مانی شما را ثروتمند خواهد کرد... با وجود این، من همه پول و پورسانت خودم را نزد شرکت از کینگ‌مانی به بیت‌کوین تبدیل کرده بودم. منتظر بودم وقتی قیمت بیت‌کوین بالا رفت سرمایه خودم را خارج کنم. اما یک‌باره سایت شرکت اعلام کرد برداشت بیت‌کوین بسته شده! قیمت بیت‌کوین تا ۶۴ هزار دلار هم رسیده بود، ولی ما نمی‌توانستیم ارز خودمان را خارج کنیم. بعد هم که سایت به‌روزرسانی شد متوجه شدیم بیت‌کوین‌های ما را تبدیل به کینگ‌مانی کرده‌اند!»   

خبرنگار: مجید تربت‌زاده منبع: قدس آنلاین مجید تربت‌زاده

دیگر خبرها

  • تصمیم ایلان ماسک برای ایجاد تغییرات انقلابی در تسلا
  • اخراج ۱۰ درصد کارکنان تسلا
  • ۷۴۹ با مقدار معتنابهی صفر جلویش!
  • تسلا کارگرانش را اخراج می کند
  • تسلا نیروهایش را اخراج می کند
  • تعدیل بیش‌ از ۱۰ درصد از کارمندان تسلا توسط ایلان ماسک
  • بیش از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند
  • تسلا بیش از ۱۰ درصد نیروی کار خود را اخراج می‌کند
  • بیش‌ از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند
  • آغاز زندگی مشترک 95 هزار جوان ایرانی با تسهیلات بانک تجارت