Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@19:02:23 GMT

کرونا از چشم هم منتقل می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۵۴۸۳

کرونا از چشم هم منتقل می‌شود؟

احتمال این که افراد از طریق چشم به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شوند وجود دارد.

به گزارش برنا؛ همانطور که مشخص است بیماری کووید -۱۹ دستگاه تنفسی فوقانی را آلوده می‌کند و باعث بروز عفونت شدید ریه می‌شود. قطرات کوچک ویروس که هنگام سرفه کردن یا عطسه کردن فرد بیمار وارد هوا می‌شود از طریق ذرات آئروسل وارد بدن افراد سالم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس کرونا فقط ریه‌ها را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد؛ بلکه همه اعضای بدن را درگیر می‌کند.

آیا ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ از طریق چشم امکان‌پذیر است؟

نظرات کارشناسان در مورد قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا از طریق چشم متفاوت است؛ بنابراین هنوز نمی‌توان با اطمینان کامل گفت که در صورت تماس ویروس با چشم، فرد دچار بیماری کووید -۱۹ می‌شود یا خیر؟ این احتمال وجود دارد که ویروس کرونا از طریق ملتحمه چشم وارد بدن شود، ملتحمه یک بافت شفاف است که قسمت سفید چشم را می‌پوشاند و می‌تواند توسط ویروس سرماخوردگی و تبخال آلوده شود، اما هنوز مشخص نیست که این موضوع در مورد ویروس کرونا نیز صدق می‌کند یا خیر؟ بنابراین لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

علائم بیماری کووید -۱۹ در چشم چیست؟

حتی اگر ویروس کرونا از طریق چشم منتقل نشود نیز فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ علائم خاصی را درون چشمان خود احساس می‌کند. با توجه به اطلاعات جمع‌آوری شده، تقریباً بین یک تا سه درصد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ ورم ملتحمه یا چشم صورتی را تجربه می‌کنند، این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که ویروس کرونا ملتحمه را آلوده می‌کند. محققان همچنان در حال بررسی احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق چشم هستند.

چشم‌ها چگونه به ویروس‌ها آلوده می‌شوند؟

احتمال این که افراد از طریق چشم به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شوند وجود دارد، زمانی که فردی سطح آلوده به قطرات ناشی از سرفه، عطسه یا صحبت کردن فرد بیماری را لمس می‌کند و سپس صورت یا بینی خود را لمس می‌کند احتمال آلوده شدن به ویروس در این شخص وجود دارد؛ بنابراین چندین بار توصیه شده است که قبل از لمس کردن صورت خود دستان خود را بشویید.

چگونه از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟

ویروس کرونا بسیار مسری است و بیشتر از طریق دستگاه تنفسی وارد بدن افراد می‌شود، بنابراین بهتر است همیشه از ماسک استفاده کنیم تا خطر استنشاق هوای آلوده به ویروس کاهش پیدا کند. علاوه بر این، توصیه شده است که قبل از لمس کردن صورت یا پیش از غذا خوردن دستان خود را بشوییم، هنگام سرفه یا عطسه جلوی بینی و دهان خود را بپوشانیم و فاصله اجتماعی خود را با دیگران حفظ کنیم.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ویروس سرماخوردگی ماسک چشم کرونا ویروس کرونا از طریق بیماری کووید طریق چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ آنچه در قبال شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم، هشداری بود که یک پاندمی چگونه می تواند جغرافیای انسانی و زیستی را پشت سر گذاشته و به بدن همه انسانها در تمامی نقاط دنیا رسوخ کند! در این میان باید به هشدارهای ناظر بر وقوع پاندمی های جدید توجه کرد، حتی اگر این فراگیری شدت و حدت کمتری نسبت به کوید-19 داشته باشد. 

دانشمندان هشدار دادند «آنفلوانزا» عامل بیماری‌زایی است که به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد.به نوشته وبسایت گاردین،‌ یک نظرسنجی بین‌المللی که قرار است آخر هفته آینده منتشر شود، نشان می‌دهد ۵۷ درصد از متخصصان احتمال می‌دهند یک سویه از ویروس آنفلوانزا علت شیوع بعدی بیماری‌های عفونی مرگبار در سطح جهان خواهد بود.جان سلمانتون گارسیا از دانشگاه کلن که این مطالعه را انجام داده است، تاکید کرد:‌ «این باور که آنفلوانزا بزرگترین تهدید همه‌گیری در سطح جهان است بر اساس تحقیقات طولانی‌مدتی به دست آمده که نشان می‌دهد این ویروس به طور مداوم در حال تکامل و جهش است.»

آنچه ماجرا را جدی تر می سازد، معطوف به تکامل و جهش ویروس آنفلانزاست. اگرچه هربار تلاش می‌شود با سویه‌های مختلف آنفلوانزا به اندازه کافی مقابله شود و آنها فعلا در حد خطرناک ارزیابی نمی‌شوند،‌ این موضوع لزوما برای همیشه صادق نخواهد بود.»

بنا بر اطلاعات منتشرشده از این پژوهش،‌ ۲۱ درصد از کارشناسانی که در این مطالعه شرکت کردند،‌ اعتقاد دارند که محتمل‌ترین عامل بعدی همه‌گیری، پس از آنفولانزا، احتمالا ویروسی است به نام بیماری ایکس X که هنوز برای علم ناشناخته است. آنها درباره بیماری ایکس بر این باورند که همه‌گیری بعدی ممکن است از سوی میکروارگانیسمی که هنوز شناسایی نشده است ایجاد شود درست همانطور که ویروس عامل کووید-۱۹ پیدا شد و در سال ۲۰۱۹ همه‌گیری جهانی را شکل داد. در واقع، برخی از دانشمندان هنوز بر این باورند که سارس کوو-۲ Sars-CoV-2 (عامل کووید – ۱۹) همچنان یک تهدید محسوب می‌شود به طوری که ۱۵ درصد از دانشمندان این مطالعه، آن را محتمل‌ترین علت همه‌گیری در آینده نزدیک ارزیابی می‌کنند.وجه مشترک این تحقیق این است که آنفلوانزا تهدید شماره یک از نظر احتمال همه‌گیری از سوی بیشتر دانشمندان جهان معرفی می‌شود.

این نتایج در حالی ارائه خواهد شد که هفته گذشته نیز سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع آنفلوانزای پرندگان ( سویه اچ۵ان۱ H5N1) که باعث میلیون‌ها مورد ابتلا در سراسر جهان شده است، ابراز نگرانی کرد. شیوع این بیماری در سال ۲۰۲۰ آغاز و تاکنون منجر به مرگ یا تلف شدن ده‌ها میلیون طیور و نابودی میلیون‌ها پرنده وحشی شده است.این ویروس به تازگی به گونه‌های پستانداران نیز گسترش یافته است به طوری که گزارش شده گاوهای اهلی در ۱۲ ایالت آمریکا آلوده شده‌اند و نگرانی‌ها در مورد خطرات این بیماری برای انسان بیش از پیش افزایش یافته است.این موارد مطالعاتی، هشدارهایی هستند که تصور نکنیم دوران شیوع پاندمی های فراگیر و خطرناک به پایان رسیده و پیش بینی ها و اقدامات لازم را در این خصوص صورت دهیم. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | پاسخ به یک سوال جنجالی؛ زگیل تناسلی یا ایدز واقعاً از طریق کاشت و ترمیم ناخن منتقل می‌شوند؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • آنفلوآنزا عامل یک بیماری همه‌گیر جدید در آینده!
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد