Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@11:21:41 GMT

ادامه تعطیلی مدارس اصفهان و ۱۱ شهر در روز دوشنبه

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۵۷۰۸

ادامه تعطیلی مدارس اصفهان و ۱۱ شهر در روز دوشنبه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از تعطیلی واحدهای آموزشی در شهرهای اصفهان و ۱۱ شهرستان در روز دوشنبه خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ ایرج حشمتی با اعلام این خبر، اظهار کرد: باتوجه به پیش بینی‌های به عمل آمده از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر تداوم شرایط پایداری هوا در منطقه اصفهان، دوازهمین جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا، بعد از ظهر امروز(یکشنبه_ ۱۹ دی ماه) به صورت غیر حضوری تشکیل شد و کلیه مصوبات روز گذشته تنها با یک تغییر در نحوه و ساعات اجرای طرح زوج و فرد خودروها، برای اعمال در روز دوشنبه تأیید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اعلام اینکه مقرر شد با پیگیری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان فعالیت آموزش حضوری در مقطع تحصیلی ابتدایی، پیش دبستانی و مهدکودک‌ها در کلیه واحدهای آموزشی دولتی و غیردولتی، مدارس استثنایی، مهدکودک ها و آموزشگاه‌های زبان علمی آزاد در روز دوشنبه تعطیل شود، گفت: واحدهای آموزشی در شهرهای اصفهان، سجزی، شاهین شهر، خمینی شهر، دولت آباد، زرین شهر، مبارکه، فولاد شهر، فلاورجان کاشان، آران و بیدگل و نجف‌آباد تعطیل و به صورت غیر حضوری و برخط خواهند بود.

وی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان موظف شد با همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی نسبت به تشدید پایش مضاعف واحدهای صنعتی و خدماتی آلاینده هوا و برخورد قانونی با عوامل افزاینده آلودگی هوا اقدام کند

دبیر کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان گفت: پلیس راهور شهرستان با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری موظف به تشدید برخورد با انواع وسایل نقلیه دودزا و فاقد معاینه فنی خودرو در شهر اصفهان و اجرای طرح زوج و فرد خودروها از درب منزل از ساعت ۶ تا ۲۲ ( ۱۰ شب) شد.

وی با بیان اینکه اداره کل صمت با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان مکلف شد در خصوص ممنوعیت هر گونه فعالیت واحدهای سنگ شکن و سنگ کوبی پیرامون شهر اصفهان اطلاع رسانی کرده و تا حصول نتیجه پیگیری لازم را به عمل آورد، گفت: مقرر شد اداره کل ورزش و جوانان استان در خصوص اعلام ممنوعیت انواع فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، پارک‌ها، بوستان‌ها و ایستگاه‌های ورزشی و نظارت بر اعمال این ممنوعیت اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان موظف شد نسبت به توقف فعالیت‌های عمرانی همراه با آلودگی هوا نظیر خاکبرداری و خاکریزی در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان اقدام کند، افزود: مقرر شد شهرداری‌های شهرهای اقماری اصفهان نیز از فعالیت های منجر به آلودگی هوا و تشدید آن جلوگیری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به شهروندان اصفهان و سایر شهرها و مراکز پرجمعیت و صنعتی استان توصیه کرد با مصرف بهینه گاز طبیعی برای گرمایش از افزایش آلاینده‌ها جلوگیری کنند و افزود: گروه‌های آسیب پذیر شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی، عروقی، تنفسی و بانوان باردار نیز از ترددهای غیر ضرور در فضای باز و معابر شلوغ خودداری کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: تعطیلی مدارس اصفهان الودگی هوا کل حفاظت محیط زیست استان روز دوشنبه آلودگی هوا اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۵۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات قابل ارائه به مسافران نوروزی باید مورد تأیید بهداشت باشد/ فعالیت ۳۰۰ بازرس در شهر

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: هرگونه سرویس‌دهی یا خدماتی که به مسافران ارائه می‌شود، باید مورد تأیید بهداشت باشد، البته از تمام مراکز و اماکن عمومی بازدید شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمهدی میرجهانیان امروز _ پنجشنبه نهم فروردین_ در جلسه هماهنگی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: هرگونه سرویس یا خدماتی که به مسافران ارائه می‌شود، باید مورد تأیید بهداشت باشد.

وی افزود: از تمام مراکز و اماکن عمومی بازدید شده است و تاکنون حدود ۴۰۰ مورد اقدام قضائی با همکاری و نظارت سایر دستگاه‌ها صورت گرفته است.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان تاکید کرد: موضوع بازدید از مناطق یا مدارس مورد اسکان مسافران نوروزی مورد بررسی بهداشت قرار گرفته است‌.

میرجهانیان با بیان اینکه اماکن اقامتی نیز مورد بازدید قرار گرفته است، گفت: بازدید از باغ فدک صورت گرفته و شرایط خوبی در این کمپ گردشگری مهیا است.

وی ادامه داد: روزانه ۳۰۰ نفر بازرس در سه نوبت کاری صبح، بعد از ظهر و شب در حال فعالیت هستند، همچنین سامانه ۱۹۰ در حال رسیدگی به شکایات تلفنی است.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ گونه مشکل حاد یا مسمومیت در سامانه ۱۹۰ ثبت نشده است.

کد خبر 739924

دیگر خبرها

  • اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
  • خدمات قابل ارائه به مسافران نوروزی باید مورد تأیید بهداشت باشد/ فعالیت ۳۰۰ بازرس در شهر
  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • علت تعطیلی درمانگاه خاتم الانبیا چیست؟ فرماندار مهاباد: ممانعتی برای فعالیت نیست
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • فعالیت ستاد سیل خدمات شهری در کنار ستاد سفر شهر اصفهان
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!