Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید امید خلیل زاده مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: دام‌های سنگین استان علیه بیماری بروسلوزگاوی (تب مالت) از ۲۰ دی ماه لغایت ۲۵ بهمن ماه سال جاری به صورت رایگان در سطح دامداری‌های استان واکسینه می شوند.

وی می گوید: در اجری این طرح پیش بینی می‌شود، بالغ بر ۳۰۰ هزار راس دام سنگین اعم از گاو و گوساله برعلیه بیماری بروسلوز در سطح تمامی واحد‌های اپیدمیولوژیک با مشارکت بخش غیر دولتی و نظارت بخش دولتی ایمن سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته خلیل زاده این طرح با هدف ایجاد ایمنی در دام‌های حساس استان و جهت پیشگیری از رخداد بیماری تب مالت و کاهش خسارت ها، تلفات و ضایعات دامی ناشی از بروز این بیماری اجرا می شود و از دامداران استان درخواست می شود با اکیپ‌های واکسیناسیون همکاری‌های لازم را داشته باشند.

بیماری بروسلوز یا تب مالت از مهمترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌باشد که از ۲ جنبه اقتصادی و بهداشت عمومی جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، باعث ایجاد سقط جنین و وارد شدن ضرر‌های اقتصادی فراوان به جامعه شده و از سوی دیگر نیز اگر دام‌های مبتلا از گله حذف نشوند، باعث انتشار بیماری و کاهش تولید شیر می‌شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بروسلوز تب مالت آذربایجان غربی واکسیناسیون دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۵۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت سازی برای خرید بیش یک میلون تُن گندم در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در آستانه ۳۱ فروردین ماه روز ملی گندم و نا در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۴ سیلوی گندم با ظرفیت ذخیره سازی یک میلیون و ۵۰ تن در استان برای خرید تضمینی گندم در سال جاری آماده سازی شده است.

خسرو شهبازی گفت: آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان، با توجه به مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در آذربایجان غربی نیز برگزار می‌شود و از فعالان زنجیره تامین نان و زحمتکشان این صنعت استراتژیک از جمله کارخانجات آرد و نان و نانوایی‌های نمونه و گندمکاران پیشرو تقدیر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ۱۸ کارخانه آرد و نان در استان آذربایجان غربی مشغول فعالیت هستند که آمادگی تولید آرد کامل نانوایی با کیفیت را دارند.

شهبازی افزود: سال گذشته بیش از یک میلیون تن گندم در استان تولید شد که حدود ۶۸۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز زارعین خریداری و در سیلو‌ها ذخیره سازی شد و استان به رتبه پنجم کشوری در تولید گندم ارتقا یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: امسال ۶۹ هزار و ۱۰۵ تن کود مورد نیاز مزارع گندم استان تامین و این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است؛ و همچنین کود‌های ریز مغذی شامل سولفات آهن، سولفات روی و کود‌های زیستی جهت افزایش کیفیت نانوایی گندم تولیدی استان تامین شده است.

وی تاکید کرد: علی رغم بارش‌ها و پراکنش نامناسب در پاییز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تامین کود لازم پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود یک میلیون تومان گندم از مزارع زیر کشت این محصول در استان تولید شود. 

شهبازی تصریح کرد: ارقام گندم تولیدی در جهت افزایش راندمان تولید در مزارع استان که به زارعین گندمکار توصیه شده است، در گندم آبی شامل پیشگام، حیدری، میهن، زرینه و ارقام دیم شامل آذر ۲، باران، واران، هما، صدرا، جام و هشترود است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور
  • آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • ظرفیت سازی برای خرید بیش یک میلون تُن گندم در آذربایجان غربی
  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • ماکو رتبه اول آذربایجان غربی در نهضت ملی مسکن است
  • بیمه رایگان ظرفیت ویژه برای آینده زنان خانه‌دار است
  • خط کشی۴۸ کیلومتر از راه‌های شهرستان تنکابن