Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید محمود حسینی پور عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از بندرامیرآباد در شرق مازندران در جمع خبرنگاران افزود : در سلسله بازدیدها از مرکز اقتصادی ، امروز از بندرامیرآباد به عنوان محور اصلی صادرات در کریدور شمال -جنوب بازدید کردم و با نگاهی که نسبت به منطقه اوراسیا در دولت جدید به وجود آمده و تبادلاتی که در حوزه تجاری با کشورها این حوزه داریم ، اهمیت این بندر بیش از گذشته دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این که اقدامات زیرساخت مناسبی در این بندر انجام شده که لازم است تداوم یابد ،گفت : بندر امیرآباد به دلیل اتصال به شبکه ریلی در کشور منحصر به فرد است و این امکان مزیت و امتیاز مهمی محسوب می شود که می تواند با توجه به نگاه ریلی در تبادلات ، این بندر به یک مرکز مهم صادرات و واردات کشور تبدیل کند.

نماینده عالی دولت در مازندران بر ضرورت رفع برخی از مشکلات موجود برای ارتقاء فعالیت بندر تاکید کرد و افزود : بخشی از مشکلات در این بندر وجود دارد که در حال برطرف شدن است تا در سفر رییس جمهوری به استان تصمیمات مهمی اتخاذ گردد.

وی ادامه داد : تبادلات مختلفی با کشورهای اوراسیا با حضور ۱۴ تن از سفرا انجام و مباحث مهمی مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد که امیدواریم بخشی از صادرات کشور روسیه به کشور هند و دیگر کشورها در حوزه معدن سنگی دارد از طریق بندر امیرآباد اجرایی شود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه بندرامیرآباد ظرفیت های بسیار مهم و بالایی دارد که باید از حالت بالقوه به فعل تبدیل شود ، تصریح کرد: تلاش های فراوانی انجام شده و امیدواریم در ادامه راه با توجه به نگاه توسعه محور ، این بندر تبدیل به بنادر مهم و استراتژیک کشور شود.

حسینی پور با اظهار این که از نظر زیرساختی این بندر اکنون در وضعیت خوبی قرار دارد و در کشور مطرح است ، گفت : باید در توسعه فعالیت های تجاری و اقتصادی و صادرات هم به عنوان بندر راهبردی فعال شود و امیدواریم در این بخش شاهد شکوفایی بیشتر باشیم و بخشی از مشکلات اشتغال استان هم از این طریق برطرف شود.

بندر امیرآباد در شرق استان مازندران در دهه ۷۰ ایجاد شد و با ارتقاء به منطقه ویژه اقتصادی در دهه ۸۰ هم اکنون حدود ۲  هزار هکتار مساحت دارد.

بندر امیرآباد با داشتن ۱۵ اسکله و یک اسکله رو رو در دست ساخت دارای ظرفیت حدود ۶ میلیون تنی بار گیری و تخلیه بار است . نیمی از فعالیت صادرات و وارداتی شمال ایران از این بندر انجام می شود و تنها بندر راهبردی متصل به راه آهن سراسری در شمال ایران محسوب می شود.

برچسب‌ها منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد استانداری مازندران مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد استانداری مازندران مازندران منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد استانداری مازندران مازندران بندر امیرآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۵۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رزاقی مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه فصل گل دادن درختان مرکبات آغاز شده است، گفت: باغداران برای مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌های خسارتزای درختان میوه توصیه‌های کمیته پیش آگاهی آفات و بیماری‌های باغات سیاه ریشه را جدی بگیرند.

او افزود: باغداران برای اطلاع دقیق از زمان مبارزه با آفت، با ارایه نمونه به کلینیک‌های گیاهپزشکی و دریافت نسخه گیاهپزشکی نسبت به مبارزه به موقع با آفت روی درختان آلوده اقدام کنند.

رزاقی گفت: اگر درخت دچار ضعف عمومی است توصیه می شود هنگام سمپاشی، کودهای محلول و ریزمغذی های مکمل به محلول های سمپاشی اضافه شود.

او افزود: در زمان سمپاشی عمومی، بستگی به اینکه درخت آلوده باشد یا خیر، با نظر کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی از این درختان بازدید می شود و اگر آلوده به حشرات مکنده و بیمارهای قارچی و آفت باشد توصیه می شود با ترکیبی از سموم قارچ کش، حشره کش و کنه کش به انضمام مکمل های غذایی محلول پاشی و سم پاشی درخت انجام شود تا درخت حالت طبیعی خود را پیدا کند.

دیگر خبرها

  • تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران آغاز شد
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • فروردین ماه پررونق در بزرگترین بندر شمال 
  • آغاز رکورد شکنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۳
  • استاندار مازندران رییس دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی شد