Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

داوود منظور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به دریافت مالیات از خودرو و خانه‌های لوکس اظهارکرد: افرادی که ارزش خودروی آنها بالای یک میلیارد تومان است، بر اساس جدولی نسبت به مازاد یک میلیارد باید مالیات بدهند؛ با تعاملی که با پلیس راهور داشتیم، اطلاعات ۱۷.۵ میلیون خودروی سواری و دوکابین دریافت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیین نامه این مالیات کمتر از ۲۰ روز پیش ابلاغ شده است و در همین مدت اقدامات خوبی صورت گرفته است.

رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: طبق محاسبات انجام شده ۵۵۰ هزار خودرو مشمول مالیات شدند، جمع مالیات محاسبه شده نیز ۵۶۰۰ میلیارد تومان است. برای دریافت این مالیات به مالکان آنها پیامک می‌دهیم که پرداخت کنند و اگر پرداخت نکنند، در زمان نقل و انتقال خودرو باید مفاصا حساب مالیاتی را پرداخت کنند.

معاون وزیر اقتصاد در مورد خانه‌های لوکس هم گفت: به دنبال آن هستیم که اطلاعات لازم را از وزارت راه و شهرسازی، شهرداری،‌ وزارت کشور، دریافت کنیم. البته اطلاعاتمان کامل نیست، بر این اساس پایگاه اطلاعاتی سازمان بر اساس ماده ۱۸۷ قانون مالیات‌های مستقیم که خرید و فروش خانه در دفترخانه‌ها ثبت می‌شود، اطلاعات آن ارسال شده و آنهایی که قیمت ارزش بالای ۱۰ میلیارد تومان دارند را شناسایی کردیم، اما هنوز کامل نیست و باید تا پایان مهلت قانونی ثبت نام در سامانه املاک و اسکان برای خوداظهاری منتظر ماند.

منظور ‌با اشاره به رواج پدیده حساب‌های اجاره‌ای در اقتصاد ادامه داد: افرادی که می‌خواهند فرار مالیاتی داشته باشند، با حساب خودشان کار نمی‌کنند، بلکه فردی را پیدا می‌کنند و با مبلغ ناچیزی حجم بالایی از تراکنش را در حساب او انجام می‌دهند. وقتی بررسی می‌کنیم فرد صاحب حساب هیچ اطلاعی از تراکنش‌های خود ندارد. یک پیرمرد یا یک پیرزن و یا جوان ناپخته‌ای حسابی را باز کرده و در اختیار افرادی که می‌توان آنها را کلاهبردار نامگذاری کرد قرار داده و حالا گرفتار شده است.

معاون وزیر اقتصاد تأکید کرد: تا پایان دی ماه امسال اولین فرصت تعیین شده تا افراد وضعیت کارتخوان خود را تعیین تکلیف کنند و در صورتی که افراد تکلیف کارتخوان‌های تعیین نکنند، اعم از الصاق به پرونده مالیاتی، تشکیل پرونده مالیاتی جدید و یا درخواست غیرفعال کردن کارتخوان، سازمان امور مالیاتی از بانک مرکزی می‌خواهد که این کارتخوان‌ها غیرفعال شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مالیات خودروی لوکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۷۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مالیات بر ارث، الكترونیكی شد

به گزارش تابناک اقتصادی؛ سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: "در راستای تسهیل و تسریع بهره‌ مندی مؤدیان مالیات بر ارث از سپرده ‌های متوفیان نزد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، از تاریخ ۱۴۰۳.۱.۱ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می‌توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده‌ های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

بر این اساس پس از درخواست وراث با ارائه اسناد و مدارک مربوطه از جمله اسناد هویتی و گواهی حصر وراثت، بانک‌ ذیربط مالیات مربوط به سپرده متوفی و سود متعلق به آن (تا تاریخ پرداخت سپرده به وراث) را محاسبه و از مبلغ سپرده و سود آن کسر کرده و مابقی را به وراث پرداخت می‌کند."

 

 

دیگر خبرها

  • ◄ مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • فروش نخی سیگار، ممنوع
  • دخانیات در سال چند ایرانی را به کشتن می‌دهد؟
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل مصرف دخانیات
  • تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی
  • پرداخت مالیات بر ارث، الكترونیكی شد
  • شناسایی ۱۴۰ شرکت با رفتار‌های مشکوک به شرکت‌های صوری
  • درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲