Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-16@06:03:45 GMT

بورس و دلار گوش به زنگ برجام شدند؟

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۸۰۴۸

بورس و دلار گوش به زنگ برجام شدند؟

بورس دیروز هم منفی به کار خود را پایان داد. شاخص کل بورس افت ۲۵.۶ هزار واحدی (معادل ۱.۹ درصد) را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن هم با افت ۱.۷ درصدی همراه شد. بورس دیروز هم منفی به کار خود را پایان داد. شاخص کل بورس افت ۲۵.۶ هزار واحدی (معادل ۱.۹ درصد) را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن هم با افت ۱.۷ درصدی همراه شد.   ارزش معاملات خرد به ۳۰۰۰ میلیارد تومان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بین صنایع شیمیایی‌ها، خودروسازان و فلزات و در بین نماد‌ها پالایشی یکم، خودرو و فملی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حقیقی‌ها همچنان در سمت فروش فعال‌تر بودند و خروج پول سنگین ۵۵۰ میلیارد تومانی را رقم زدند. بیشترین ورود پول حقیقی به نماد‌های قنقش و توسن بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در صنایع فلزات و شیمیایی‌ها و نماد‌های فملی و وگردش داشتند.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی: قطعه سازان خودرو در کرونا اسباب بازی تولید کردند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق: حداقل دریافتی حقوق کارمندان در سال جدید از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

لایحه بودجه ۱۴۰۱ با ۱۷۴ رای موافق، ۷۶ رای مخالف و شش رای ممتنع از مجموع ۲۶۱ نماینده حاضر در صحن رای آورد. دلیل اصلی ۳۰ درصدی که لایحه بودجه را تایید نکردند، حذف ارز ۴۲۰۰ بود.

سخنگوی صنعت برق: عملیات تعمیرات نیروگاه اتمی بوشهر پایان پذیرفته و این نیروگاه مراحل راه‌اندازی را طی می‌کند. پیش‌بینی می‌شود ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات در مدار تولید قرار بگیرد.

رهبر انقلاب در سالروز قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶: اینکه با دشمن مذاکره و صحبت کنیم و تعامل کنیم یک حرف دیگر است، اما در مقابل زورگویی و حرف دشمن تسلیم نشدیم و نمی‌شویم.

قیمت دلار با افت ۴۰۰ تومانی تا ۲۷۶۰۰ تومان رسید. سایر بازار‌ها نیز مسیر حرکت دلار را رهگیری کردند.

دیروز سکه بورسی به زیر مرز ۱۲ میلیون تومان رفت و معاملات آتی صندوق طلا نیز شاهد شکل‌گیری صف فروش بود.

لایحه بودجه ۱۴۰۱ با ۱۷۴ رای موافق، ۷۶ رای مخالف و شش رای ممتنع از مجموع ۲۶۱ نماینده حاضر در صحن رای آورد تا بدین ترتیب ۳۰ درصد مجلس با اولین سند بودجه دولت رئیسی مخالفت کنند.

منابع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران و همینطور منابع غربی خبر روزنامه الرای الیوم درباره حصول توافق موقت ۲ ساله در وین را غلط و ساختگی دانستند.

وزارت امورخارجه دولت موقت طالبان از دیدار امیرخان متقی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، پیرامون مسائل اقتصادی دوجانبه و مسائل امنیتی خبر داده و گفته که این مذاکرات مثبت و سازنده بوده است.

امیرعبداللهیان: اگر اراده جدی داشته باشیم می‌توانیم در کوتاه‌ترین زمان به یک توافق خوب برسیم و در نقطه امروز، روند را مثبت و رو به جلو ارزیابی می‌کنیم.

المیادین به نقل از هیئت ایرانی مذاکرات هسته‌ای در وین: مذاکرات به کندی پیش می‌رود و هنوز به مرحله توافق نرسیده است. طرف اروپایی در مذاکرات وین، کُند حرکت می‌کند. هدف ما دستیابی به توافق دائم است و مذاکرات در این باره ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان امور مالیاتی: مالکان خودروی بالای یک میلیارد منتظر پیامک باشید. ۵۵۰ هزار خودرو شناسایی شده و انتظار دریافت ۵۶۰۰ میلیارد تومان مالیات می‌رود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: دلار بازار برجام سهام قیمت دلار بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۸۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد؛ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در ۱۴۰۲

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به میانگین مصرف بنزین در چهارساله گذشته گفت: ما در طول ۴ سال به طور متوسط ۸۴ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کردیم که هم اکنون به ۱۲۰ میلیون لیتر رسیده است. این موضوع باعث شده است که در سال قبل با توجه به عدم تولید این میزان بنزین ۲ میلیارد دلار بنزین وارد کنیم. این در حالی است که برای سال ۱۴۰۱ حدود ۹ میلیارد دلار صادرات بنزین پیشبینی شده بود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳، بنزین همان ۱۵۰۰ تومان است و این در حالی است که در سال ۹۸ با همین بنزین ۱۵۰۰ تومان به هر عضو کمیته امداد ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شد، اما امسال با همان بنزین ۱۵۰۰ تومانی به هر عضو کمیته امداد حدود ۹۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کنیم. در سال ۹۸ حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان یارانه نان میدادیم و این در حالی است که امسال حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان یارانه نان (حدود ۹ برابر) می‌دهیم.

حاجی بابایی گفت: از طرفی سال ۹۸ از این محل به مردم حدود ۴۵ هزار تومان یارانه می‌دادیم در حالیکه امسال حدود ۴۰۰ هزار تومان یارانه پرداختی می‌کنیم که حدود ۹ تا ۱۰ برابر است.

وی ادامه داد: مشخص است که در چنین شرایطی و با زیاد شدن این فاصله‌ها، تورم داریم؛ بنابراین با این شرایط احتمالا در سال جاری حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان کسری پیش خواهیم داشت. این ۳۰۰ همت نیز یا باید از بانک تامین شود و یا با استفاده از اوراق جبران شود که هر دو مضررات خود را خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • دلار، سکه، بورس و مسکن؛ بهترین سرمایه‌گذاری سال ۱۴۰۳ کدام است؟
  • برگشت بورس در کوتاه مدت
  • مذاکرات هسته‌ای باید دقیق روایت شود
  • تلاطم بورس با ریسک سیاسی
  • بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد؛ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در ۱۴۰۲
  • بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در سال۱۴۰۲
  • بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
  • فیلم/ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد
  • دلار، سکه، بورس و مسکن؛ بهترین سرمایه‌گذاری سال 1403 کدام است؟
  • سوءمدیریت حیرت‌انگیز مدیران سابق استقلال در ماجرای آمانوف؛ چگونه توافق رایگان به بدهی ۳۶ میلیاردی تبدیل شد؟