Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - سید کاظم موسوی خسارت وارده به بیش از ۱۲ هزار هکتار از مزارع دیم شهرستان را جدی برشمرد و گفت: بر اساس ارزیابی‌های اولیه کشت در مزارع دیم تا ۷۰ درصد کاهش داشته است.

او گفت: به بخشی از باغات فیروزآباد نیز در سال جاری بر اثر کاهش و تاخیر در بارش‌ها معادل ۲۰ الی ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد با بیان این که ۷۰ درصد هزینه نگهداری و پرورش دام مربوط به تغذیه آن است، گفت: بخش زیادی از افزایش کنونی هزینه تولید در حوزه دامپروری ناشی از گرانی و بالارفتن نرخ نهاده‌های دامی است.

این مقام مسئول گفت: تشدید پدیده خشکسالی در سال‌های اخیر و کاهش حجم علوفه مراتع امسال نیز مزید بر علت شده است.

او گفت: در شرایط خشکسالی یکی از راهبرد‌های دامداران حذف دام‌های مازاد و دام‌های فاقد بازده اقتصادی است که منجر به ایجاد وضعیت بحرانی در بخش دام شهرستان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد گفت: بحران آب در شهرستان جدی است و کشاورزان می‌بایست برنامه کشت خود را متناسب با آب موجود برنامه ریزی کنند.

موسوی با بیان اینکه بیمه کشاورزی راهکار حفاظتی از کشاورزان در برابر حوادث غیرمترقبه و جبران کننده بخشی از خسارات وارده احتمالی است، به کشاورزان توصیه کرد: جهت بیمه کردن محصولات کشاورزی خود به منظور بهره مندی از خدمات بیمه‌ای و حمایت در مواقع بحران و حوادث اقدام کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی فیروزآباد خسارت میلیاردی خشکسالی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۸۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵۷ میلیاردی سیل به راه‌های جنوب کرمان

 مجتبی محمودی عصر امروز در بازدید از محور‌های مواصلاتی جنوب استان کرمان به محور مسدود شده زهکلوت ـ دلگان اشاره کرد و از محور جیرفت ـ بم ـ ایرانشهر به عنوان مسیر جایگزین آن نام برد و گفت: عوامل راهداری شهرستان رودبار با جدیت در حال بازگشایی این محور هستند و تا ساعاتی دیگر نیز عملیات بازگشایی آن به اتمام خواهد رسید.

وی از مسدود شدن چند راه روستایی خاکی به علت جاری شدن روان آب‌ها و طغیان رودخانه‌ها سخن گفت و افزود: با فروکش کردن سیلاب‌ها راهداران و ماشین‌آلات راهداری نسبت به بازگشایی و تیغ‌زنی راه‌های روستایی اقدام خواهند کرد.

محمودی از آمادگی کامل راهداران جنوب کرمان گفت و عنوان کرد: ۱۴۸ دستگاه سبک، نیمه سنگین و سنگین و ۱۵۰ نیروی راهدار در قالب ۱۴ تیم راهداری در محور‌های حوزه استحفاظی جنوب کرمان مسقر و در حال انجام عملیات راهداری هستند.

وی از بازگشایی کامل مسیر کهنوج به سمت آبسردوییه با فروکش کردن روان آب‌ها و اجرای عملیات راهداری خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان از خسارت ۵۷ میلیارد تومانی باران و سیلاب‌ها تاکنون در جنوب کرمان گفت و افزود: میزان خسارت گزارش شده نهایی نیست و پس از پایان بارندگی‌ها و فروکش کردن سیلاب‌ها بررسی‌ها توسط راهداران و کارشناسان مرتبط صورت خواهد پذیرفت.

وی همچنین از بارش برف از صبح امروز در محور جیرفت ـ ساردوییه در محدوده گردنه سربیژن خبر داد و افزود: ضمن اینکه  هم اکنون بارش برف تمام شده است؛ اما شن و نمک کافی در سوله‌های راهدارخانه سربیژن موجود است و راهداران و ماشین‌آلات راهداری ساردوییه نیز آماده هر گونه اقدام عملیات برف‌روبی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان از رانندگان خواست با توجه به ادامه روند بارندگی‌ها از تردد غیر ضرور در جاده‌ها خودداری کنند و در صورت لزوم ضمن برخورداری از تجهیزات زمستانه، آخرین وضعیت راه‌ها را نیز از طریق تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های جنوب کرمان جویا شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سیلاب به ۳۰ رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد
  • سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم
  • خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی
  • سیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد
  • خسارت ۵۷ میلیاردی سیل به راه‌های جنوب کرمان
  • خسارت ۵ هزار میلیاردی به بخش کشاورزی کنارک براثر بارندگی دو روز اخیر
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • خسارت ۱۸۰۰ میلیاردی سیل در جنوب سیستان و بلوچستان
  • سالانه یک میلی‌متر از میزان بارش‌های کشور کم شده است
  • نوسازی ناوگان مکانیزاسیون راه‌حلی مناسب برای تحقق خودکفایی محصولات استراتژیک