Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی باید از تکنولوژی‌های به روز و فضای مجازی در این زمینه بهره‌مند شوند.

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا سلیمانی در چهارمین همایش سراسری راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سخنانی بیان کرد: این جلسه پس از دوسال که ملت ما درگیر ویروس کرونا بودند برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تلاش‌های مسئولین و رعایت مردم، امیدواریم شاهد پیک‌های بعدی کرونا نباشیم تا بتوانیم برنامه‌های دفاع مقدس را مرتب اجرا کنیم‌.

وی گفت: روایت دفاع مقدس و جبهه‌های مقاومت حائز اهمیت است. ما در دهه‌های گذشته خسارت‌های بزرگ و جبران ناپذیری متحمل شده‌ایم. پیش از دفاع مقدس یک حادثه نظامی شکل گرفته است. در شهریور ماه ۱۳۲۰ کشور ما از شمال و جنوب اشغال شد. روس‌ها از شمال و انگلیسی‌ها از جنوب بر مردم و شهرها مسلط شدند. حافظه تاریخی ملت ایران آن روزهای تلخ را فراموش نخواهند کرد. چرا ایران در آن سال اشغال شد؟ همچنین در دوران قاجار دو نیروی نظامی توسط شوروی و انگلیس در کشورمان در حال شکل گیری بود. عده‌ای در درون کشور و عده‌ای در خارج از مرزها این نقطه را به عنوان برجسته‌ترین اقدامات رضا خان نام می‌برند. او را بنیانگذار ارتش نوین و مدرن‌ترین نیرو در منطقه یاد می‌کنند. درست است رضا خان ۱۰۰ هزار نفر را آموزش سازماندهی و تجهیز کرد. این رضا خان در دوره خود در درون کشورمان به عنوان «رضا قلدر» هم معروف بود. رضاخان در دوره پادشاهی بارها عشایر و سران طوایف را به روش‌های مختلف از بین برد و به شمال و جنوب کشور لشکر کشی کرد اما، در شهریور ماه ۱۳۲۰ در مقابل اشغالگران حتی از شلیک یک تیر دریغ کرد. ۱۰۰ هزار نفر نیرو داشتیم. اما  سه نفر سرباز در شمال کشور به فتوای علما در برابر روس‌ها ۲۴ مقاومت کردند. رضاخان در مقابل بیگانگان کاری انجام نداد.

سردار سلیمانی تأکید کرد: ظلم است که دوره دفاع مقدس را با شهریور ۱۳۲۰ مقایسه کنیم،  اما چاره‌ای نداریم. در ۱۳۲۰ به پادشاه یک کشور گفتند که کشورت را ترک کن. او با پای خودش رفت، حتی به قدری هم مقاومت نکرد که دیگران او را ببرند. این نشان حقارت است. کجای دنیا سراغ دارید که پادشاه کشوری به خاری برود؟ کو قلدری، کو شرف، آزادگی، تعهد و وفاداری؟ این مفاهیم کجا رفت؟  او فقط در مقابل ملت خود لشکر کشی کرد. فجایع دوره پهلوی دوم روشن است. می‌خواهند دوره اول را مشعشع جلوه دهند. این جاست که روایت دوره دفاع مقدس اهمیت پیدا می‌کند. امام خمینی (ره) عاشورا را در دوران دفاع مقدس مقابل چشمان ما روشن کرد. هریک از آن لحظات و صحنه‌ها حدیث مفصلی برای روایت دارد.

وی ادامه داد: ما در دوره‌ای جدید از دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در نظر داریم که نمی‌شود به سادگی از آن گذشت. آن دوران باید به گونه‌ای روایت بشود که لبریز از حماسه‌ها، آموزه‌ها، خداباوری‌ها و تضمین کننده مسیر ما در مقابل دشمنان باشد.  مکتب مقاومت در جهان خلق شد، ریشه دواند و به یک شجره تبدیل شد که ائتلاف دشمن‌های جهانی را شکست داد. فتح واقعی در یمن نزدیک است. در سوریه، عراق، لبنان و فلسطین هم شاهد این مقاومت بودیم. مکتب بزرگ، متعالی و انسان ساز که درون آن قاسم سلیمانی ساخته شد. او یک جنگنده نبود بلکه مصلح اجتماعی بود.

وی یادآور شد: شهید سلیمانی برای برقراری نورانیت، صلح و سعادت انسان در جهان اسلام باشد مبارزه می‌کرد.  رژیم صهیونیستی و آمریکا ایجاد کننده داعش بودند. شهید قاسم سلیمانی در برابر این جریان ایستاد و مقام معظم رهبری هم از او به عنوان «مکتب» یاد کرد. شما امروز راوی این مکتب خواهید بود تا دیگران مانند امریکا، رژیم صهیونیستی و منافقین در آلبانی به واسطه فضای مجازی با غرض‌ورزی‌ها تحریفش نکنند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره این که مبارزه ملت ایران یک مبارزه مقدس است، خاطرنشان کرد: این جریان مقدس همان‌طور که پیروزی‌هایش مسمتراً ادامه دارد، با روایت‌های درست و صادقانه شما از مکتب انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهید سلیمانی  ادامه خواهد یافت. باید از تکنولوژی‌های به روز و فضای مجازی در این زمینه بهره‌مند بشویم. سازمان بسیج پشتیبانی  و روی این مسأله سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس انقلاب اسلامی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۸۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سردار سلیمانی در آئین گرامیداشت واقعه صحرای طبس در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ گفت: آمریکا با هدف سلطه گری شکل گرفته و در خدمت صهیونیست هاست.
وی افزود: تمام مراکز قدرت در اختیار صهیونیست هاست و کارخانجات تجهیزات نظامی در دست صهیونیست هاست و رسانه‌های بزرگ هم مربوط به صهیونیست هاست.
سردار سلیمانی افزود: از ۵ اردیبهشت سال ۱۳۵۹ تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ملت ایران تحولات بزرگی را پشت سر گذاشته است و افتخارات بزرگی آفریده است.

وی با بیان اینکه در واقعه طبس شن‌ها مامور خدا گشتند گفت: ۸ سال جنگ تحمیلی علیه ملت ایران را آمریکایی‌ها پشتیبانی کردند و آمریکا جنایت کار بزرگی است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور افزود: عملیات وعده صادق یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین عملیات‌ها علیه رژیم متجاوز صهیونیستی بود که با صلابت اجرا شد و جهان اسلام بعد از این عملیات مورد تکریم قرار گرفت.
سردار سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مفهومی برای تحول بود افزود: مردم مظلوم غزه بیش از ۶ ماه است بدون سلاح مقاومت می‌کنند و تمدن اسلامی بر خلاف تمدن غرب شکل خواهد گرفت و به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد.

وی گفت: خداوند متعال انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند تا زمینه نابودی رژیم پوشالی صهیونیستی را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • روایت رئیسی از محدودیت های امنیتی برای حضورش در برخی اجتماعات پاکستان /برق آبی سریلانکا از سوی شرکت ایرانی با تکنولوژی پیچیده اجرا شده است
  • فلسفه چینی: سفری به ژرفای اندیشه شرقی
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • پیامدهای عملیات «وعده صادق» در آینده مشخص خواهد شد