Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

یک راننده کامیون از شرایط نامطلوب و غیرقابل تحمل، باسکول ها در اسکله بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش تین نیوز، این راننده کامیون با بیان این که پیشینه فعالیتش در بخش حمل و نقل کالا به بیش از سه دهه می رسد، گفت: در تمام این مدت در مسیر بندرعباس و دیگر بنادر کشور فعالیت کرده ام  و در هر بارگیری، دو بار در گمرکات باسکول کرده ام اما این حجم از مشکلاتی که در حال حاضر در باسکول ها و گمرک شهید رجایی بندرعباس وجود دارد، در تمام این سال ها وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این مطلب را در شبکه های اجتماعی بیان کرد و افزود: در حال حاضر هر روز سیستم گمرک دچار مشکل می شود و رانندگان در هفته ۴۸ تا  ۷۲ساعت از عمرشان را داخل اسکله در صف باسکول بدون  هیچ استراحتی سپری کنند.

بیشتر بخوانید: خروج از اسکله بندر رجایی؛ کاری توان فرسا برای رانندگان+ فیلم یک راننده کامیون: 2 روز است که در اسکله اسیر هستم+ عکس معضلی به نام حمل کالاهای اساسی/ 200 کامیون در صف خروج از اسکله

این راننده عنوان کرد: رانندگان وقتی در صف باسکول هستند در هر ۲۴ساعت بیش از ۱۰۰ بار باید استارت بزنند تا مثلا ۱۰ متر جلو بروند و بعد دوباره با قطعی سیستم مواجه شوند.

وی با بیان این که از این همه نابسامانی به تنگ آمده و از نظر روحی روانی تحلیل رفته، خواستار رسیدگی به این وضعیت شد.

پیش از این نیز برخی رانندگان کامیون، سیستم ناکارآمد گمرک شهید رجایی را معضل بزرگ بارگیری در بندرعباس ذکر کرده بودند.

 این مشکلات به گونه ای بوده است که برخی از آنان در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان کردند به دلیل برطرف نشدن مشکلات مربوط به بندر شهید رجایی از قطعی باسکول گرفته تا صف های خروجی طولانی، ترجیح می دهند برای حمل بار به این بندر عزیمت نکنند.

به گفته رانندگان، تک تک کامیون هایی که ساعت ها در صف خروج معطل می شوند پس از خروج حداقل   ۱۰۰۰ کیلومتر و ساعت ها رانندگی در انتطارشان است تا به مقصد برسند که با تن خسته و اعصاب و روان به هم ریخته در این صف ها، معلوم نیست چه اتفاقاتی در انتطارشان باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اسکله بندر شهید رجایی تین بخش حمل و نقل گمرک شبکه های اجتماعی گمرک بندر شهید رجایی بارگیری کالا راننده کامیون رانندگان و کامیونداران حمل کالای اساسی گمرک بندر رجایی رانندگان و کامیون داران شهید رجایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۹۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت

تین نیوز

رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با بیان اینکه از دو هزار دستگاه اتوبوس ثبت سفارش شده 1655 تاییدیه اولیه ارزی را دریافت نکردند، گفت: محدودیتی برای خرید اتوبوس تعیین نشده و از هر کشوری امکان خرید وجود دارد. البته برندهای اروپایی به دلیل خدمات پس از فروش در اولویت خریداران هستند و از آنجایی که این اتوبوس ها کارکرده هستند محدودیت تحریمی نداریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، علیرضا احمدی درباره برنامه و اقدامات برای نوسازی ناوگان اتوبوسی کشور اظهار داشت: نوسازی ناوگان اتوبوسی کشور بسیار اهمیت دارد از این رو دولت برای نوسازی ناوگان و واردات اتوبوس اقداماتی را در حوزه کلان انجام داده است. قرار بر این بود که ۵ هزار دستگاه اتوبوس تا سقف ۵ سال کارکرده در قالب مصوبه اربعین وارد کشور شود اما از آنجایی که واردات اتوبوس موضوع جدیدی بود، دستگاه های مرتبط آمادگی اجرای این مصوبه را نداشتند.

احمدی ادامه داد: باید توجه داشت در وارات کشنده از آن سالی که احکام دائمی ابلاغ شد تا سالی که اولین گروه ناوگان وارد کشور شد، حدود ۲ سال زمان برد. مصوبه واردات اتوبوس هم  در سال گذشته در قالب مصوبه اربعین ابلاغ شد، بعد از آن هم این موضوع ذیل قانون بودجه با عنوان بخشی از آیین نامه اجرایی بند ص تبصره ۷ قانون بودجه و پس از آن الزاماتی برای دستگاه ها مطرح شد تا هماهنگی های بین دستگاهی به چگونه به اجرا برسد.

وی با انتقاد از فرایند پیچیده واردات اتوبوس های جدید به ناوگان گفت: ۱۵ مرحله مختلف عریض و طویل برای واردات اتوبوس در نظر گرفته شده است به طوریکه از یک وزارتخانه صمت، ۴ معاونت از آن درگیر این موضوع هستند. در نهایت اختیارات درباره ثبت سفارش به تایید فنی آن ناوگان محدود شد و اجرای اقدامات برای شناسه کالا، تاییدیه اولیه ارزی و فنی و تایید نهایی ارزی و تایید شرکت های وارد کننده بین چند دستگاه توزیع شد. البته به غیر از این چهار معاونت در وزارت صمت، سایر دستگاه ها از جمله بانک مرکزی، سازمان استاندارد، محیط زیست، مرکز ملی شماره گذاری و ... درگیر تاییدیه های مورد نیاز دراین طرح می شوند. بنابراین در این فرایند ارباب رجوع برای پیگیری این موضوع، تنها در یک وزارتخانه باید به ۴ معاونت مراجعه وباید پروسه زمانبری را طی کند.

احمدی افزود: مشکل مهم در واردات اتوبوس ، بحث ارزی است و علیرغم توافقاتی که در کلان این موضوع بین وزارت صمت، وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی انجام شد، اما بارگذاری در سامانه صورت نگرفته بود و سقف و سابقه ای برای آن لحاظ نشده و برای ویرایش دسترسی ایجاد نشده بود.

وی درباره سقف واردات اتوبوس در قانون اظهار داشت: سال گذشته گذشته در قانون پیش بینی شد در قالب مصوبه اربعین  ۲ هزار دستگاه اتوبوس و ۳۵۰۰ دستگاه اتوبوس در قالب اعلام عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وارد شود و انتظار داشتیم بخشی از این واردات به ناوگان اضافه شود اما ۱۰ درصد این موضوع هم محقق نشد و تنها در یک مرحله ۵۰ دستگاه اتوبوس و در مرحله ای هم ۳۰ دستگاه اتوبوس وارد گمرک شد که این عدد بسیار  پایین است.

رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با بیان اینکه البته ثبت سفارش ها انجام شده است، گفت: در صف ثبت سفارش درخواست وجود دارد و بیش از دو هزار دستگاه اتوبوس هم برای دریافت شناسه کالا ثبت سفارش شده اما همان طور که گفته شد یکی از مهمترین مشکلات منشا ارز است که تایید نگرفته و واردات دچار مشکل شده است. باید توجه داشت تا فرایند ثبت سفارش کامل نشود اجازه واردات کالا به گمرک هم داده نمی شود.

وی ادامه داد: تعدادی از اتوبوس ها وارد شده و تاییدیه فنی را هم دریافت کرده اند و تا کنون ۳۶۵ اتوبوس بین شهری وارد شده که ۲۸۷ دستگاه از آن تاییدیه فنی را دریافت کردند اما در مرحله تامین ارز متوقف مانده اند. مابقی هم در مرحله ثبت سقف و سابقه ارزی متوقف شدند و از ۳۶۵ دستگاه اتوبوس کمتر از ۱۰۰ دستگاه توانسته اند تخصیص ارزی را دریافت کنند و به عبارت دیگر ۱۶۵۵ تاییدیه اولیه ارزی را دریافت نکردند.

احمدی تاکید کرد: محدودیتی برای خرید اتوبوس تعیین نشده و از هر کشوری امکان خرید وجود دارد البته برندهای اروپایی به دلیل خدمات پس از فروش در اولویت در خریداران هستند و از آنجایی که این اتوبوس ها کارکرده هستند محدودیت تحریمی نداریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه‌آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • افشاگری درباره بیمه تکمیلی رانندگان کامیون ؛ سوء استفاده کنندگان کیستند؟
  • رانندگان اسنپ و تپسی، زیر بار کمیسیون
  • ممنوعیت و محدودیت‌های ترافیکی مراسم روز ارتش در بندرعباس
  • (عکس) بدترین ترافیک تاریخ در چین،؛ ۱۰۰ کیلومتری که بازشدنش ۱۲ روز طول کشید!
  • قطعی برق در برخی شهرستان‌های هرمزگان به علت سیلاب
  • تجمع دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در حمایت از پاسخ قاطع سپاه ایران علیه رژیم صهیونیستی +تصاویر