Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت:بهتر است پیش از آنکه دشمن روایت‌هایی خود را از ما داشته باشد، خودمان روایت‌هایی درستی ارائه بدهیم تا تحریفی شکل نگیرد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سردار احمد حق‌طلب در چهارمین همایش سراسری راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سخنانی با اشاره به اینکه افرادی که در این مراسم حضور دارند استاد راویان نخبه ماه در زیارتگاه‌ها هستند توضیح داد: امیدواریم همان طور که جریان انتشار ویروس کرونا رو به افول است و موافقت‌های ضمنی هم از مسئولان گرفته شده است، امیدواریم میزبان زائران راهیان نور در یادمان‌های دفاع مقدس باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: همچنین آشنایی و آمادگی برای روایت مقاومت فرزندان این ملت در مبارزه با گروه‌های داعشی، سلفی، وهابی و تکفیری را هم باید در نظر داشت. علاوه براین ترویج مکتب شهید سلیمانی هم از دیگر اهداف برگزاری این همایش هستند. بهتر است پیش از آنکه دشمن روایت‌هایی خود را از ما داشته باشد، خودمان روایت‌هایی درستی ارائه بدهیم تا تحریفی شکل نگیرد.

سردار حق‌طلب با اشاره به واقع غدیر گفت: راویان ما اجازه نخواهند داد که جانفشانی‌های رزمندگان و شهدای ما در عرصه‌های مختلف دچار فراموشی و تحریف شود. در این راستا هفت مرتبه دوره‌های تخصصی استاد راوی با همکاری دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شده است. در حال حاضر، حداقل ۲۵ هزار راوی کارت شناسایی دارند و در سه سطح آموزش دیده‌اند. تاکید داریم که راویان ما خودشان در مناطق عملیاتی دفاع مقدس در دوران جنگ تحمیلی بوده باشند تا آنچه را که خودشان دیده‌اند را بیان کنند نه شنیده‌ها و خواندن‌های خود را. همچنین این روایان قرار است به روایت مکتب حاج قاسم سلیمانی بپردازند.

حق‌طلب یادآور شد: در راستای گرامیداشت فرهنگ جهاد و شهادت تا پایان امسال چنده کنگره شهید برای اقشار مختلف کشور برگزار خواهد شد. دفاع مقدس نورانی‌ترین نقطه تاریخ ما است. دفاع مقدس برای مظلومین عالم به یک مکتب تبدیل شد. ما در دوران انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به جهان ثابت کردیم که می‌شود در برابر آمریکا و سایر ابرقدرت‌ها ایستادگی کرد. مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود از دفاع مقدس به عنوان «جنگ بین‌المللی» یاد کردند چراکه ایران به طور مستقیم و غیر مستقیم با دشمنان و حامیان عراق می‌جنگید.

وی با اشاره به عملیات «کربلایی ۵» گفت: تجربه نظامی ما و عراق در این عملیات خلاصه شد. در این عملیات، خصوصا رژیم بعث عراق تا نابودی کل نیرو‌های مسلح اش با ما جنگید. ما در این عملیات یک مکتب نظامی و جنگی را خلق کردیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: 8 سال دفاع مقدس 8 سال جنگ تحمیلی سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس روایت هایی دفاع مقدس حق طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۹۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه) در جلسه هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، نقش موزه‌های دفاع مقدس در بازگو کردن فداکاری‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید را بسیار موثر دانست و گفت: برای حفظ آثار و ارزش‌های شهدا، این مجموعه را باید در حوزه مادی و معنوی غنا ببخشیم تا جوانان، نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و مردم از آن استفاده کنند.

او با اشاره به اهتمام مسئولان برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان افزود: این استان مهد شهیدان و سرداران در دوران دفاع مقدس است که هر کدام گنجینه و دانشگاه معرفت هستند ولی افتتاح موزه دفاع مقدس گیلان به نسبت سایر استان‌ها با تأخیر آغاز شد، لذا باید با جدیت تمام آن را افتتاح کنیم.

استاندار تصریح کرد: باید توجه به زیست بوم گیلان یک اصل در ساخت موزه دفاع مقدس باشد و حال و هوای دوران دفاع مقدس را برای ما تداعی کند.

در این جلسه سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، تعدادی از مدیران و شهردار رشت نیز حضور داشتند و نقطه نظرات خود برای تسهیل در بهره برداری این پروژه را بیان کردند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری گیلان؛ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مسیر ورودی اصلی به استان و شهر رشت در حال ساخت است.

فاز اول این پروژه ۲ هزار متر مربع زیربنا و یک هکتار محوطه دارد و سوم خرداد امسال توسط رئیس جمهور به صورت ارتباط تصویری همزمان با ۵ استان دیگر افتتاح خواهد شد.

ساختمان مدیریت مرکز فرهنگی و ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، ساختمان‌های احداث شده در فاز اول هستند.

در فاز دوم و سوم نیز ساختمان‌های آمفی تئاتر و گالری‌های موزه احداث خواهند شد که در حال حاضر سازه آمفی تئاتر به پایان رسیده است.

بخشی از محوطه سازی فاز اول توسط شهرداری رشت ساخته شده و قرار است مابقی محوطه سازی نیز اجرا شود تا در آینده به عنوان یکی از پارک‌های شهر رشت بهره برداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است