Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-24@05:45:23 GMT

پرسپولیس «معمولی» یحیی گل‌محمدی

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۰۱۱۸

پرسپولیس «معمولی» یحیی گل‌محمدی

حالا دیگر صدای انتقاد‌ها از یحیی گل‌محمدی بلندتر از هر زمان دیگری شده است؛ حالا که کم‌کم حساب نمایش‌های ضعیف پرسپولیس از دست هواداران این تیم خارج می‌شود و بعضا گل‌به‌خودی و اشتباهات عجیب بازیکنان حریف هم کار را برای سرخ‌پوشان درنمی‌آورد. در هفته چهاردهم لیگ برتر، پرسپولیس برابر پدیده مشهد به تساوی یک - یک تن داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها امیدوار بودند با پیروزی برابر قعرنشین مطلق لیگ برتر از توقف احتمالی استقلال و سپاهان برابر رقبای سرسختی همچون مس رفسنجان و فولاد سود ببرند و به صدر جدول برسند، اما همه چیز دقیقا برعکس شد. قرمز‌ها دو امتیاز حیاتی را در مشهد جا گذاشتند و ساعتی بعد تماشاگر پیروزی استقلال و سپاهان شدند. به این ترتیب آبی‌پوشان پایتخت با ۳۲ امتیاز به صدرنشینی ادامه دادند و در آستانه کسب عنوان قهرمانی نیم‌فصل قرار گرفتند. پرسپولیس ۲۹ امتیازی در رده دوم باقی ماند و سپاهان هم با ۲۸ امتیاز به این تیم چسبید. پرسپولیس برابر تیمی متوقف شد که از ۱۳ بازی قبلی‌اش فقط سه امتیاز به دست آورده و تنها سه بار موفق به گشودن دروازه رقبا شده بود. این دو امتیاز سوخته به نوعی رفت در کنار دو امتیاز عجیبی که پرسپولیس برابر تیم تازه صعودکرده هوادار از دست داد. شاید ارزش این امتیازات کلیدی در پایان فصل برای سرخ‌پوشان آشکار شود؛ جایی که آن‌ها رویای دبل هت‌تریک و ششمین قهرمانی پیاپی را نقش بر آب ببینند.

مقصری که دنبال مقصر است

توقف دلسردکننده پرسپولیس در مشهد، اما با اوج‌گیری انتقادات از یحیی گل‌محمدی همراه بود. سرمربی سرخ‌پوشان کوشید در پایان بازی گناه این مساوی را گردن داور بیندازد. او خطای منجر به گل پدیده را نادرست می‌دانست و به همین دلیل از محمدحسین زاهدی‌فر انتقاد کرد، اما کمتر کسی دل به دل یحیی داد. گیریم که داور یک کاشته اشتباه برای پدیده گرفته باشد. آیا این دلیل خوبی است که پرسپولیس از یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر گل بخورد؟ اصلا چرا تیمی که در سال‌های گذشته با صلابت دفاعی‌اش شناخته می‌شد، امسال این همه آسیب‌پذیر شده است؟ به نظر می‌رسد هنوز هم ساختار تدافعی پرسپولیس مبتنی بر حضور موثر جلال حسینی است. کاپیتان چهل‌ساله قرمز‌ها در این بازی نیمکت‌نشین شد تا پدیده بدون حتی یک ضربه در چارچوب دروازه این تیم را باز کند. این آمار از آن جهت است که تنها گل میزبان را وحید امیری به اشتباه درون دروازه خودشان جا داد. واکنش کادر فنی به اتفاقات بازی، اما عالی بود. این که حسینی در نیمه دوم از نیمکت بلند شد و خودش را برای ورود به زمین گرم کرد! پرسش اینجاست که اگر یک روز جلال بازنشسته شود، پرسپولیسی‌ها چه خواهند کرد؟ چرا هیچ‌یک از نسخه‌های یحیی گل‌محمدی برای پر کردن جای حسینی نتیجه نداده است؟ در حقیقت گل‌محمدی در حالی در پی یافتن مقصر در بیرون از زمین است که بخش مهمی از افکار عمومی خود او را مقصر می‌بینند؛ مردی که بازی با بدترین تیم لیگ را فقط با یک مهاجم تخصصی شروع کرد، مردی که عمده خریدهایش برای سرخ‌پوشان به کار این تیم نیامده‌اند، مردی که رفته‌رفته پرسپولیس را به تیمی معمولی با بازیکنانی غیراثرگذار تبدیل کرده است.

نکاتی که نمی‌شود ندید

حقیقت آن است که پرسپولیس فعلی شباهت چندانی به قهرمان پنج دوره گذشته لیگ برتر ندارد. سرخ‌ها در بسیاری از مسابقات نمایشی آشفته، سردرگم و بدون طرح و نقشه مشخص دارند. عمده استراتژی قرمز‌ها روی نفوذ از کناره‌ها و استفاده از وینگر‌های خوبی مثل وحید امیری، مهدی ترابی و امید عالیشاه استوار شده، اما به‌تدریج رقبا دست پرسپولیس را خوانده‌اند و کار کم‌کم برای این تیم سخت شده است. مدافع عنوان قهرمانی نیاز به تنوع تاکتیکی دارد، اما کادر فنی هنوز در این زمینه موفق عمل نکرده است. به طور کلی پرسپولیس امسال حتی در برخی مسابقاتی که برنده شده هم به اندازه کافی خوب بازی نکرده است. به عنوان مثال تیم یحیی پیکان و ذوب آهن را در حالی شکست داد که از نظر فنی چندان زهردار نبود. برابر پیکان هر سه ضربه داخل چارچوب سرخ‌ها به گل تبدیل شد و برابر ذوب آهن هم اشتباه عجیب دروازه‌بان حریف گره کور بازی را باز کرد. پرسپولیس از هفت بازی بیرون خانه این فصلش تنها در سه مسابقه پیروز بوده و این مساله برای آن‌ها که نیم‌فصل دوم ۹ بازی بیرون از خانه دارند نکته خطرناکی است. به نظر می‌رسد یحیی گل‌محمدی و کادرش در فاصله بین دو نیم‌فصل باید به طور جدی روی رفع مشکلات تیم متمرکز شوند، وگرنه کار سخت خواهد شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: یحیی گل محمدی پرسپولیس یحیی گل محمدی سرخ پوشان لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۰۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس باید طلسم این تیم را بشکند | همه در مورد رفتن گل محمدی اشتباه می کردند

به گزارش همشهری آنلاین ناصر ابراهیمی درباره برتری پرسپولیس مقابل صنعت‌نفت آبادان در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: بازی زیبایی بود و گلی که سرخ‌پوشان در همان دقایق ابتدایی به ثمر رساندند باعث شد تا نفتی‌ها در ادامه سردرگم شوند و با خلاء‌هایی که در خط دفاعی آن‌ها به وجود آمد پرسپولیس به گل‌های بعد هم رسید.

وی ادامه داد: ساختار دفاعی پرسپولیس روز به روز بهتر می‌شود و حریفان کار سختی برای عبور از این دژ محکم سرخ‌پوشان خواهند داشت. بعد از رفتن گل‌محمدی همه فکر می‌کردند که این تیم وارد بحران می‌شود، اما با انتخاب درست و آوردن اوسمار برای هدایت پرسپولیس باعث شدند که تیم هماهنگی گذشته را از دست ندهد. به نظرم سرخ‌پوشان با این هماهنگی و قدرت می‌توانند تمام حریفان را از پیش رو بردارند.

*بازی با آلومینیوم در اراک همیشه پاشنه آشیل پرسپولیس بوده

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه درباره دیدار آینده سرخ‌پوشان در جام حذفی مقابل آلومینیوم، تصریح کرد: آلومینیوم راه بردن پرسپولیس را بلد است و این نکته که سرخ‌پوشان در اراک خیلی سخت این تیم را شکست می‌دهند را نباید نادیده گرفت. به هر حال بازی با آلومینیوم در اراک همیشه پاشنه آشیل پرسپولیس بوده است. امیدوارم با آنالیز خوب و مهار بازیکنان آلومینیوم شاگردان اوسمار بتوانند به این طلسم پایان دهند و این تیم را در خانه خودش شکست بدهند. نبود استقلال در این تورنمنت باعث می‌شود که پرسپولیس با تمرکز و بدون حواشی به کار خود ادامه دهد و ان‌شاءالله قهرمانی این جام را به دست بیاورند.

*سپاهان هنوز تیم پرمهره و قدرتمندی است

ابراهیمی در ادامه در رابطه با دیدار هفته آینده لیگ برتر مقابل سپاهان در هفته بیست و پنجم، بیان کرد: سپاهان اگرچه روزهای سخت و همراه با ناکامی را پشت سر می‌گذارد، اما باید در نظر داشت که هنوز تیم پرمهره و قدرتمند لیگ است و در این بازی‌ ۱۰۰ درصد توانشان را خواهند گذاشت. فاصله پرسپولیس تا صدر تنها یک امتیاز است و هرچیزی امکان دارد. یک لغزش از سوی آبی‌پوشان، می‌تواند سرخ‌پوشان را به جایگاه واقعی خود برگرداند. ۶ بازی باقی مانده ۱۸ امتیاز دارد و با این سبک بازی از سوی شاگردان اوسمار ما انتظار داریم یا کسب تمام امتیازات لازم قهرمانی را از آن خود کنند.

*خصوصی‌سازی چیزی غیر از یک شوی تبلیغاتی نیست

وی در پایان با اشاره به بحث انتقال مالکیت سرخ‌پوشان، خاطرنشان کرد: به‌نظرم همه این موضوعات تنها برای کنترل افکار عمومی است و چیزی غیر از یک شوی تبلیغاتی نیست. باشگاه به قدری بدهی دارد که هر شرکتی به محض قبول مالکیت آن باید میلیون‌ها دلار فقط هزینه بدهی کند. ما در گذشته خیلی تلاش کردیم که صدایمان را به گوش مقامات برسانیم تا این باشگاه از زیر سایه دولت خارج شود، اما نشد. اگر این اتفاق بیفتد قطعاً شکل و رنگ دیگری در لیگ رخ می‌دهد و دیگر شاهد حواشی و بیانیه‌های غیرمنطقی از سوی برخی تیم‌ها نخواهیم بود. امیدوارم فوتبال ما رنگ آرامش را به خود بگیرد و شایسته سالاری نیز جا بیفتد.

کد خبر 846209 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • هفته‌های آخر لیگ و حسرت ۴ بازی بر دل پرسپولیسی‌ها/ گل‌محمدی قهرمانی را مفت از دست داد؟
  • ما باید به دنبال پرورش نخبگان معمولی باشیم
  • آرزوی ۳ بازیکن تراکتور؛ کاش یحیی به تبریز نیاید
  • در جدول نیم فصل دوم لیگ برتر، پرسپولیس صدرنشین است
  • جزئیات مذاکره یحیی گل‌محمدی و تراکتور | شروط یحیی برای تبریزی‌ها چیست؟
  • یحیی گل محمدی از پرسپولیس شکایت می‌کند؟
  • تیم اوسمار بهتر از تیم یحیی بازی می‌کند/ با احترام به بیرانوند، حق رفیعی است فیکس پرسپولیس باشد
  • استقلالی‌ها دیگر با لشگرکشی قهرمان نمی‌شوند | جدایی یحیی به نفع پرسپولیس شد | پرسپولیس بهترین تیم ایران است | استقلال امتیاز از دست می‌دهد و...
  • تیم اوسمار بهتر از یحیی گل محمدی بازی می‌کند!
  • پرسپولیس باید طلسم این تیم را بشکند | همه در مورد رفتن گل محمدی اشتباه می کردند