Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس گفت: نمایشگاه دائمی و پایگاه صادراتی محصولات دانش بنیان و فناور کشور ایران در امارات متحده عربی راه اندازی شده است که به همت اتاق بازرگانی فارس شرایط شرکت‌های استان فارس نیز فراهم شده و محصولات دانش بنیان استان می‌توانند در این نمایشگاه شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یلدا راهدار با اشاره به راه اندازی این مرکز و آمادگی برای حضور شرکت‌های استان فارس در این نمایشگاه، گفت: مرکز نمایش دائمی محصولات دانش بنیان در شهر دبی، اختصاص فضای اداری به صورت اشتراکی، ملاقات‌های تجاری دوجانبه و چندجانبه، بازاریابی و فروش، مطالعه و تحقیقات بازار، مشاوره‌های حقوقی، حضور در باشگاه رهبران کسب‌وکار ایران و امکان بهره‌مندی از مزایای مرکز تجاری ایران در امارات متحده عربی از خدمات این مرکز به شرکت‌های دانش بنیان ایران و استان فارس است.

او گفت: این مرکز با همکاری باشگاه مجازی رهبران کسب و کار ایران، اقدام به معرفی محصولات و خدمات یک هزار برند ایرانی در کشور‌های عربی کرده است که بستری هوشمند برای تبادل اطلاعات دست اندرکاران تولید، صادرات و واردات کشور است.

راهدار با بیان اینکه مرکز تجاری ایران در امارات متحده عربی، نخستین مرکز تجارت هیبریدی ایران است که با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران ایجاد شده است و افتتاح آن ظرفیت‌های تازه‌ای برای فعالان اقتصادی ایران ایجاد کرده است گفت: با راه اندازی مرکز تجاری ایران در امارات متحده عربی، از شرکت‌های دانش بنیان منتخب برای ورود به بازار این کشور حمایت خواهد شد.

رئیس کمیسیون فناوری، اطلاعات ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس با تاکید بر اینکه از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های دائمی خارجی و نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی به دو صورت حضور مستقل و برپایی پاویون حمایت می‌کنیم اضافه کرد: علاقه‌مندان و شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان فارس جهت کسب اطلاعات بیشتر برای حضور در این نمایشگاه به دبیرخانه کمیسیون فاوای این اتاق به شماره ۰۷۱۳۳۲۲ داخلی ۴ و آدرس الکترونیکی commission@fccima.ir در ارتباط باشند.

او گفت: در استان فارس تعداد ۲۰۳ شرکت دانش بنیان فعالیت دارند که به صورت رسمی ثبت شده اند و حوزه‌های سخت افزار‌های برق و الکترونیک و لیزر و فوتونیک، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزار‌های رایانه‌ای بیشترین حوزه‌های فعال دانش بنیان در استان را تشکیل می‌دهند.

راهدار با اشاره به نقش صادرات در ارزآوری گفت: باور داریم که با وظیفه دولت حمایت در جهت ایجاد بازار‌های داخل کشور برای عرضه محصولات حوزه دانش بنیان است تا این محصولات پس از بلوغ و شکوفایی محصولات و پیش‌نیاز‌های صادراتی، در عرصه‌های بین‌المللی ظاهر شد.

او گفت: صادرات محصولات دانش بنیان با فناوری بالا به دلیل نقش تاثیرگذار بر ایجاد ارزش افزوده و ارزآوری، برای اقتصاد ملی کشور‌های درحال توسعه بسیار با اهمیت تلقی می‌شود و این درحالی است که نتایج فعالیت‌های این صنایع به دیگر بخش‌های اقتصادی منتقل می‌شود و به افزایش بهره وری و گسترش کسب و کار می‌انجامد.

راهدار گفت: صادرات به ویژه صادرات محصولات مبتنی بر فناوری نمایانگر توانمندی یک کشور در این حوزه است و آینده تحولات اقتصادی در گرو بسط فعالیت‌های دانش محور، ایجاد نوآوری در محصولات و گسترش و نفوذ آن در تمامی عرصه‌های تولیدی و صادراتی خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی فارس نمایشگاه دائمی پایگاه صادراتی دانش بنیان امارات متحده عربی ایران در امارات متحده عربی شرکت های دانش بنیان محصولات دانش بنیان راه اندازی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۰۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی

 محمدعلی بخشی‌زاده، مدیر عامل این شرکت‌ دانش‌بنیان حوزه بانکی امروز در اولین گردهمایی مدیران مراکز نوآوری، گفت: بانک‌ها با توجه به ماموریت‌هایی که به آنها واگذار شده است، مدیریت و هدایت عملیات مالی را بر عهده دارند و با ظهور فناوری هوش مصنوعی همه بانک‌ها محکوم هستند که از فناوری‌های تولیدشده در شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این شرکت از سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را در حوزه فناوری‌های بانکی آغاز کرده است، افزود: این شرکت اولین کارخانه نوآوری هوشمندسازی در حوزه بانکداری است.

به گزارش ایسنا، بخشی‌زاده با اشاره به وضعیت خدمات بانکی هوشمند با تاکید بر اینکه استفاده از فناوری صرف نیاز مشتریان را برآورده نمی‌کند، اظهار کرد: با توجه به اینکه مشتریان در کنار خدمات بانکی نیازهای دیگری در حوزه‌هایی چون بیمه، لیزینگ، صرافی و غیره دارند، بنابراین لازم است که اکوسیستم مالی ایجاد شود که فرد زمانی که وارد این اکوسیستم می‌شود، همه خدمات را دریافت کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در ایجاد اکوسیستم مالی دانش‌بنیان، گفت: ما به عنوان ویترین کسب و کارهای دیجیتالی در این راستا در تلاش برای ایجاد سوپرمارکت مالی هستیم و سعی داریم زنجیره ارزش مشتریان را کامل کنیم.

وی با اشاره به دستاوردهای این شرکت در حوزه مالی، خدمات اعتباری را یکی از محصولات تولیدی این شرکت دانست و ادامه داد: نئوبانک از دیگر محصولات ما است و بر اساس آن وقتی فرد وارد پلتفرم خود می‌شود، کلیه خدمات بانکی و غیر بانکی را دریافت می‌کند.

وی افزود: ما در حال ایجاد نئوبانک در حوزه‌های صنعتی پتروشیمی و حمل و نقل هستیم.

بخشی‌زاده به همکاری این مجموعه با اداره امور مهاجرین و اتباع خارجی اشاره کرد و گفت: در این همکاری کارت‌هایی برای انجام کلیه خدمات برای اتباع خارجی صادر شده است.

وی همکاری با نظام وظیفه را از دیگر اقدامات این شرکت ذکر کرد و یادآور شد: در این همکاری پلتفرم ایجاد شده است تا مشمولین نظام وظیفه خدمات آموزشی برای اشتغال پس از خدمت نظام وظیفه دریافت کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان