Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به موضوع افزایش آلودگی هوا ناشی از مصرف سوخت مازوت در نیروگاه شهید منتظری جنب شهر شاهین شهر اظهار داشت: جان شهروندان با هیچ چیز قابل معاوضه نیست و نیروگاه باید هر چه زودتر ادامه این روند را قطع کند.

وی عوارض آلودگی هوا از طریق مازوت را در بلند مدت برای سلامت شهروندان جبران ناپذیر دانست و گفت: از مسئولان می‌خواهیم ضمن تجدید نظر در تصمیم خود در خصوص مصرف مازوت، دستگاه‌های متولی طی مأموریتی با بهره‌مندی از نظرات پژوهشگران راهکار دیگری ارائه دهند چراکه روا نیست مردم در کنار تأمین اولیه معیشت خود نگرانی دیگری به زندگی شأن اضافه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر در ادامه با انتقاد از توسعه غیرقانونی اراضی موسوم به ۲۷۰ هکتاری شهرک صنعتی محمود آباد این اقدام را ورود به محدوده قانونی شاهین شهر تلقی کرد و گفت: در سال‌های گذشته مجوز احداث ساختمان‌های متعددی به صورت غیرقانونی و بدون دخالت مدیریت شهری شاهین شهر صادر شده و حتی پرونده‌های تخلفات همچنان راکد باقی مانده و عملاً شاهد یک رویه تأمل برانگیز و تضییع حقوق شهروندان شاهین شهر هستیم که باید ساماندهی آن در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ابرپروژه مترو شاهین شهر-اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر عملیات اجرایی فاز اول پروژه به طول ۶.۴ کیلومتر شامل زیرسازی مسیر و احداث دیوار حائل در دست اقدام است که تاکنون پیشرفت فیزیکی این بخش به حدود ۵۰ درصد رسیده و خوشبختانه بسیاری از معارضات فاز اول پروژه شامل انشعابات اصلی آب، برق، گاز و … مرتفع شده است.

۲,۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مترو شاهین شهر - اصفهان نیاز است

صالحی افزود: پروژه متروی شاهین شهر-اصفهان به طول ۱۳.۲ کیلومتر و کریدور به عرض ۱۰ متر با دیوار حائل بتنی در دست اجراست که دارای پنج تقاطع غیر همسطح و چهار ایستگاه شامل بختیار دشت، پالایشگاه، نیروگاه شهید محمد منتظری و ایستگاه ولیعصر (عج) شاهین شهر است.

وی اعتبار مورد نیاز برای پروژه متروی شاهین شهر – اصفهان را حدود ۱۰۰ میلیون دلار و معادل دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بخشی از آن باید توسط اعتبارات ملی و استانی تأمین شود.

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر ادامه داد: مشکلات اقتصادی در سطح کلان باعث شده شکاف عمیقی میان درآمد و هزینه شهرداری‌ها ایجاد شود در همین راستا ضمن اجرای سیاست‌های درآمد پایدار در بودجه ۱۴۰۱، ضروری است همچون گذشته بسته‌های حمایتی از شهرداری به ویژه در حوزه حمل و نقل و… باتوجه به اینکه تأمین حمل ونقل عمومی برای عموم مردم بخصوص اقشار کمتر برخوردار از وظایف شهرداری و دولت می‌باشد.

وی تاکید کرد: متأسفانه شهرداری شاهین شهر با کمبود اتوبوس مواجه است و عدم حمایت دولت از شهرداری برای تأمین اتوبوس مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است و افزایش ۱۰ برابری قیمت هر اتوبوس بدون حمایت دولت کار را برای شهرداری‌ها مشکل کرده است.

کد خبر 5396358

منبع: مهر

کلیدواژه: سوخت مازوت نیروگاه برق علی صالحی شورای شهر شاهین شهر ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه عکس استانها شهید گمنام خسارات سیلاب دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی آمار کرونا تشییع و خاک سپاری شهید گمنام ایام فاطمیه تشییع شهدا گرگان شاهین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۰۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و چهار زخمی در محور شاهین شهر_علویجه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان، سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان  گفت: حادثه ویژه ترافیکی ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در محور شاهین شهر-علویجه بعد از شهرک صنعتی بزرگ  به مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان اصفهان گزارش شد.

عباس عابدی افزود: در این حادثه بر اثر واژگونی یک دستگاه ال ۹۰ ، چهار نفر
شامل یک خانم، یک مرد و ۲ دختر کودک مصدوم و به بیمارستان گلدیس شاهین شهر منتقل شدند.
وی اضافه کرد: خانم ۴۴ ساله نیز در این حادثه جان خود را از دست داده است.

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های ترافیکی مراسم شب‌های قدر در قم
  • هوای اصفهان سالم است/ شاخص مبارکه و شاهین‌شهر در وضعیت پاک
  • رکورد تولید برق نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته شد
  • رشد ۲۵ برابری ظرفیت نیروگاه‌های تولید پراکنده برق
  • اتصال واحدهای ۵ و ۶ نیروگاه دوم سد شهید عباسپور به شبکه سراسری برق
  • رشد ۲۵ برابری ظرفیت نصب شده نیروگاه های تولید پراکنده برق
  • یک کشته و چهار زخمی در محور شاهین شهر_علویجه
  • واژگونی ال ۹۰ در محور شاهین شهر - علویجه ۴ مصدوم و یک فوتی داشت
  • مشوق‌های دولت برای سرمایه‌گذاری و توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک
  • تولید ۷۵ درصد برق نیروگاه‌های برقابی کشور در خوزستان