Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس نوزدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین ویژه تجلیل از حافظان قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در مشهد مقدس و در جوار حرم نورانی امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره جبرئیل امین در روز ۵ اسفند در مشهد

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برگزاری این جشنواره در اسفندماه سال جاری گفت: سال گذشته به دلیل شیوع کرونا جشنواره جبریل امین برگزار نشد و امسال حافظان کل قرآن کریم که در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ توسط مؤسسه بیت‌الاحزان حافظ قرآن شده‌اند در روز ۵ اسفند‌ماه ۱۴۰۰ در مشهد مقدس تجلیل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حافظان سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ معرفی و تجلیل می‌شوند

شاهسونی با اشاره به برگزاری ۴ جلسه ستاد برگزاری جشنواره به منظور هماهنگی و ساماندهی مقدمات این رویداد ملی در سال جاری گفت: علاوه بر حافظانی که در آزمون‌های حفظ کل قرآن کریم مؤسسه موفق به اخذ مدرک حفظ شده‌اند، از قرآن آموزان اجزاء پایین‌تر که در مراکز شبانه روزی حفظ یکساله بیت‌الاحزان در دو سال اخیر مدرک قبولی دریافت کرده‌اند نیز در این جشنواره تجلیل می‌شود.

عضو هیأت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گفت: با توجه به آغاز به کار کردن مرکز شبانه‌روزی تحفیظ رضوی در مشهد مقدس، امسال بر آن شدیم تا این جشنواره بزرگ قرآنی را در جوار حرم ملکوتی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) برگزار کنیم و در همین راستا قصد داریم از مسئولان کشوری و استانی، برخی چهره‌های شاخص قرآنی و فرهنگی کشور و نیز حافظان و قاریان بین‌المللی، به صورت رسمی دعوت به عمل آوریم.

ضرورت تجلیل از حافظان قرآن و ایجاد انگیزه در آنها

شاهسونی با بیان این که بیت‌الاحزان مؤسسه‌ای مردمی است گفت: این مؤسسه در سال‌های اخیر به دلیل شیوع کرونا با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و از طرفی برای تقویت انگیزه جوانان در حفظ قرآن و یا مرور و تثبیت محفوظات ضروری است از این عزیزان تجلیل کنیم، اما در عین حال برگزاری جشنواره‌ای با این عظمت مستلزم تأمین هزینه‌ها و تدارکات زیادی است، لذا از تمامی خیراندیشان و مردم قرآن دوست دعوت می‌کنیم با مشارکت در تأمین هزینه‌های این جشنواره در ثواب تربیت حافظان قرآن کریم و تجلیل از این جوانان برومند قرآنی سهیم شوند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای پرداخت مستقیم نذورات و هدایای خود، در برگزاری این جشن بزرگ قرآنی و ملی مشارکت و از اینجا کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بیت الاحزان مؤسسه بیت الاحزان حفظ قرآن قرآن کریم جشنواره جبرئیل امین بیت الاحزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا بعدازظهر پنحشنبه همراه با فرماندار و شهردار سنندج و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دارالتحفیظ امام جزری در مسجد جامع شهرک پردیس سنندج، تنها مدرسه تخصصی شبانه‌روزی حفظ قرآن در کردستان که تاکنون موفق به تربیت حفاظ قرآنی بسیاری در این استان شده است، بازدید کرد و ضمن دیدار با قاریان جوان و نوجوان این محفل معنوی و نورانی حاضر در این مرکز، پای گفت‌وگوی صمیمی آنان نشست.

استاندار کردستان در این دیدار با بیان اینکه تمسک به قرآن موجب سعادت و رستگاری انسان در دنیا و آخرت می‌شود اظهار کرد: با اهتمام و اراده جدی برای برپایی محافل قرآنی، زمینه جذب بیشتر جوانان را به فرهنگ علوم قرآنی فراهم می‌کنیم.

زارعی کوشا، دیدار با قاریان جوان و نوجوان قرآنی را موجب سعادت خواند و با اشاره به اینکه جامعه بشری در هر جای دنیا با مشکلات مختلفی مواجه و درگیر است، نسخه‌ای شفا بخش این آلام را تمسک به قرآن کریم و آیات الهی عنوان کرد.

وی حفظ قرآن را یکی از با فضیلت‌ترین و ارزشمندترین عمل برشمرد و به جوانان و نوجوانان این محفل قرآنی که عنایت پروردگار یکتا شامل حال آنان شده و به این سعادت دست یافته‌اند، تبریک و تهنیت گفت و آنان را منتخب و مصطفای الهی بیان کرد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه به هر میزان جامعه به فرامین الهی نازل شده در قرآن کریم عمل کند به همان اندازه از دام شیاطین و دشمنان دین و دیانت دور خواهد شد، اضافه کرد: امید که از این شر و درگیری که از آغاز خلقت بین جنود رحمانی و جنود شیطانی به وجود آمده و تا ابدیت ادامه دارد خداوند یکتا تقدیر ما را در جنود رحمانی مقدر فرماید و همگان را عاقبت بخیر کند.

زارعی کوشا با اشاره به جایگاه والای قرآن کریم و نعمت هدایت کتاب الهی، تصریح کرد: انسان برای ادامه زندگی بایستی به منبع حیات، نور و انرژی آسمانی متصل شود.

وی بیان کرد: به برکت قرآنی بودن این نوجوانان، امیدوارم همه ما برنامه زندگی خود را بر اساس سبک قرآنی مدیریت کنیم و ما به عنوان پیرو، آن کتاب الهی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم تا انس با قرآن ما را از فتنه دشمنان دین و اسلام حفظ کند.

آشنایی با فعالیت‌های دارالتحفیظ امام جزری در سنندج

بر اساس این گزارش؛ دارالتحفیظ امام جزری مسجد جامع پردیس سنندج تنها مدرسه تخصصی شبانه‌روزی حفظ قرآن در استان کردستان است که تاکنون موفق به تربیت حفاظ قرآنی بسیاری در استان شده است.

که در حال حاضر ۳۰ قرآن‌پژوه به صورت شبانه روزی در این مرکز مشغول حفظ قرآن هستند و بعد از ۲ سال آموزش، مدرک معتبر حفظ قرآن به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.

در حال حاضر آقایان از این خدمات بهره‌مندند و طی این چندسال از فعالیت خود ۹ حافظ کل را تقدیم جامعه قرآنی کرده است.

مرکز دارالتحفیظ امام جزری سنندج تمام خدمات خود را به قرآن‌پژوهان به صورت کاملاً رایگان ارائه می‌دهد و
در تلاش است تا در سال آتی با مساعدت و همراهی مردم، مسئولین و خیرین شعبه حفظ بانوان این مرکز را فعال خواهد کرد تا بتوان در این بخش نیز به جمعیت بانوان استان علاقمند به حفظ قرآن خدمات ارائه دهد.

این مرکز مکانی مجزا از مسجد است و مجوز ورود به این مرکز دارالتحفیظ برای فعالان قرآنی است که خود روخوانی، روانخوانی و تجوید قرآن را گذرانده باشند.

در حال حاضر چندین مربی حفظ برجسته و مجرب قرآنی استان به صورت شبانه روزی مشغول انجام آموزش حفظ قرآن به شرکت‌کنندگان در کلاس‌های این مرکز حفظ هستند.

علاقه‌مندان به حفظ قرآن که شرایط حضور در این دارالتحفیظ را نداشته باشند می‌توانند به صورت مجازی با این دارالتحفیظ در ارتباط باشند.

در مرکز حفظ قرآن سنندج، قرآن‌آموزانی از سطح استان و استان‌های همجوار شرکت کرده‌اند و به دلیل اینکه امکان تردد برای آنان فراهم نبود این مرکز به صورت شبانه روزی به آنان خدمات ارائه می‌دهد.

کد خبر 6088563

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • نوزدهمین دوره آزمون ملی حفظ قرآن برگزار می‌شود
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • برگزاری نوزدهمین آزمون تخصصی حافظان قرآن در خراسان رضوی
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی
  • بیست‌وچهارمین دوره حفظ تخصصی مؤسسه جامعه القرآن‌ برگزار می‌شود
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود