Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@22:50:19 GMT

رنج بافندگان فرش دستباف از دلالان بی انصاف

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۱۰۲۱

رنج بافندگان فرش دستباف از دلالان بی انصاف

ایسنا/گیلان یک پیشران بافت فرش دستباف رشت گفت: دلالان فرش، با قیمت های بسیار پایین از ما فرش می خرند و با سودهای هنگفت در بازار به فروش می رسانند.

نیلوفر آتش زمزم در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: درآمد حاصل از فرش دستباف برای قالیبافان  اهمیت زیادی دارد چون در سبد معیشت و کاهش هزینه‌های زندگی و امنیت شغلی آنها اثرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه در کارگاه  هم به تولید فرش و هم به تولید تابلو فرش می پردازم، افزود: به دلیل اشباع بودن بازار تابلو فرش تعداد کمی از تابلو فرش ها به فروش می رود اما بافت قالی و قالیچه همچنان مشتریان خوبی دارد. یکی از دلایلی که بافندگان تمایل دارند بیشتر به بافت تابلو فرش بپردازند این است که برای بافت فرش مدت زمان زیادی برای اتمام کار نیاز است و دستمزدهای کمی هم بعد از پایان کار نصیب بافندگان می شود.

این پیشران بافت فرش دست باف با بیان اینکه از کشورهای سویس و ترکیه و عراق هم مشتریان بسیار خوبی دارد، خاطرنشان کرد: کشورهای دیگر به کیفیت عالی فرش گیلان واقف هستند اما متاسفانه در کشور خودمان باید فرش گیلان را به نام دیگر استان های کشور معرفی کنیم تا از ما بخرند.

زمزم تصریح کرد: هزینه تمام شده تولید فرش افزایش یافته است و امسال سفارش کارها و فروش فرش کمتر از پارسال است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات وجود دلالان بی انصاف است که علیرغم گران شدن قیمت مواد اولیه قیمت پیشنهادی شان همان قیمت فروش پارسال است.

این پیشران بافت فرش دست باف با اشاره به اینکه یکی از فرشهای دست بافتم را با ۲۰۰ درصد سود یک دلال معامله کرده است، گفت:  وجود نمایشگاه ها می تواند کمک زیادی به بافندگان فرش کند و امیدواریم جهاد دانشگاهی بتواند در این خصوص تدابیر لازم را بیاندیشد.

وی اضافه کرد: کرونا کار فرش بافان را کم رونق کرده است و امسال سال بسیار سختی برای بافندگان فرش بود. فعالیت در بافت فرش برای جوانان جالب است اما چون درآمد کمی دارند از ماندن در این عرصه بی انگیزه می شوند.

وی تصریح کرد: کیفیت فرش گیلان به حدی خوب است که استان های فرش خیز هم حتی برای خرید به بافندگان ما مراجعه می کنند و اما خودمان مجبوریم که فرش های رشت را به نام فرش اردبیل و تبریز بفروشیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بافنده فرش گراني دلالان تابلو فرش بافت فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۱۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال؛ محرومیت در انتظار دلالان

دور جدید برخورد با افراد متخلف در فوتبال ایران و دلال‌ها آغاز شده و بر این اساس اقداماتی در حال انجام است.

به گزارش مشرق، یکی از مشکلات اساسی فوتبال ایران جولان برخی مدیربرنامه‌ها و دلال‌هاست و هر چه به شروع فصل نقل‌وانتقالات نزدیک می‌شویم اتفاقات عجیب‌تر و بدتری رخ می‌دهد.

اکنون خبر رسیده که دور جدید برخورد با دلال‌ها و مدیران برنامه متخلف آغاز شده است. در واقع مجموعه اقداماتی برای ساماندهی مدیران برنامه در فوتبال ایران در حال اجراست تا از آشفته‌ بازاری که هر سال شاهد آن هستیم تا حد امکان کاسته شود. شنیده می‌شود از جمله این اقدامات محرومیت و تعلیق تعدادی از دلال‌ها و مدیران برنامه متخلف خواهد بود که از فصل نقل‌وانتقالات پیش‌رو آغاز خواهد شد.

فصل نقل‌وانتقالات بعد از پایان فصل جاری و در تابستان شروع می‌شود.

دیگر خبرها

  • خبر رسانه سپاه از موج برخورد با دلالان فوتبال
  • آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال؛ محرومیت در انتظار دلالان
  • بخش املاک دیوار و شیپور غیرفعال می‌شود
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • حمله موشکی ایران به روایت تابلو‌های شهری
  • مهلت شرکت در المپیاد فرش دستباف گلستان تا ۱۵ اردیبهشت
  • برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی صنعت فرش دستباف گلستان
  • افتتاح کارگزاری صدور شناسنامه فرش کُردی در کردستان
  • زنجیره ارزش فرش دستباف در کردستان ایجاد می‌شود
  • در دام دلالان خرید و فروش «امتیاز نهضت ملی مسکن» نیفتید