Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعلی مرتضوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تخصیص سهم قابل توجهی از اعتبارات  ملی و اجرای پروژه های USO در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان (خدمات عمومی اجباری) از قبیل فیبر نوری، ایجاد سایت تلفن همراه جدید روستایی و ارتقای تکنوژلوی ایستگاه نسل دوم به نسل سوم و چهارم از محل اعتبارات  دولتی و ملی در جهت توسعه ارتباطات پر سرعت و استقرار دولت هوشمند و استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات تا به امروز تمام شهرهای استان از پوشش نسل های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات باید زمینه دسترسی خدمات الکترونیک در ۸۰ درصد مناطق محروم و روستایی بالای ۲۰ خانوار را برای بستر شبکه ملی اطلاعات فراهم آورد که این امر  در استان محقق شده است

مرتضوی گفت: ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار استان با وجود یک میلیون و ۳۸ هزار مشترک به ۱۱۴.۵۸ درصد رسیده است و حائز رتبه سوم کشوری است و در مقایسه با جایگاه این شاخص در پایان اسفند سال ۹۸ ضمن بالا رفتن از میانگین کشوری، با رشد ۱۷ پله ای از رتبه ۲۰ به رتبه سوم کشوری ارتقا یافت.

وی اظهار داشت: پروژه توسعه ارتباطلات روستایی فیبر نوری با هدف تامین پهنای باند اپراتور های تلفن همراه و مراکز مخابراتی روستایی از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان خراسان شمالی با اختصاص مطلوب سهم کشوری به طول ۴۹۳ کیلومتر ابلاغ شده است که تاکنون ۳۲۱ کیلومتر آن با پیمانکاری شرکت مخابرات ایران در سطح استان اجرا شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: اکنون حدود ۲۵۰ هزار مشترک تلفن ثابت و بیش از یک میلیون و ۵۸۴ هزار سیم کارت تلفن همراه در استان فعال است و از این تعداد یک میلیون و ۳۸ هزار و ۶۰ مشترک که شامل ۵۸۵ هزار و ۵۴۷ مشترک  اپراتور همراه اول، ۴۴۰ هزار و ۱۷۵ مشترک اپراتور ایرانسل و ۱۲ هزار و ۳۳۸ مشترک اپراتور  رایتل است به اینترنت پر سرعت سیار دسترسی دارند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در این استان شمالشرق ایران، حدود ۲۵۰ هزار خط فعال تلفن ثابت دارد.

برچسب‌ها بجنورد اینترنت شبکه ملی اطلاعات توسعه روستایی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد اینترنت شبکه ملی اطلاعات بجنورد اینترنت شبکه ملی اطلاعات توسعه روستایی خراسان شمالی فناوری اطلاعات خراسان شمالی تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۱۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مهدی اسلام خواه در نشست خبری افزود: ۲۴ نفر از کارگران استان به‌طور همزمان با کارگران سایر استان‌ها به دیدار مقام معظم رهبری مشرف شدند و از نزدیک از بیانات ایشان بهره‌مند می‌شوند.
وی با اشاره به برپایی جشنواره امتنان در استان، افزود: در قالب برپایی آیین اختتامیه این جشنواره از ۲۶ کارگر نمونه و برگزیدگان این جشنواره با حضور مسئولان استانی و کشوری تقدیر می‌شود.
اسلام خواه با بیان اینکه نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۲ در استان ۷،۴ درصد بود، افزود: تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان برای امسال هشت هزار و ۴۳۳ نفر است که ۴۰ درصد از این تعداد مربوط به دانش آموختگان دانشگاهی است.
مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان گفت: تعهد ایجاد اشتغال در سال گذشته، ایجاد ۱۳ هزار و ۵۱۵ شغل بود که در این مدت ۱۶ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد شد که بر این اساس ۱۲۰ درصد از برنامه محقق شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • روزی به نام تلفن!/الو... صدا میاد؟
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور
  • ماجرای کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش به روایت تسنیم
  • (ویدیو) کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش؛ اصل ماجرا چیست؟!