Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر صابری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال های اخیر موضوع کمبود زمین در روستاهای حریم شهر به راه و شهرسازی استان و سایر مسوولان منعکس شده است، در این زمینه درخواست تامین زمین به اداره کل راه و شهرسازی داده شده است اما تاکنون زمین به این بنیاد تحویل نشده است. 

وی با اشاره به اینکه کمبود زمین، روستاییان را به ساخت و ساز غیرمجاز وادار کرده است افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز به معنای ساخت بناهای غیرمقاوم و غیراصولی در این مناطق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: روستاهای حریم شهر، مهاجرپذیر هستند و با افزایش جمعیت، به علت نبود زمین برای ساخت وساز شاهد ساخت و ساز در حاشیه این روستاها هستیم.

وی افزو: ۴۰ روستا در حریم شهرهای این استان وجود دارد که توسعه آن و ساخت مسکن برای جوانان با مشکل کمبود زمین روبه رو شده است، البته راه و شهرسازی در ۲۰ روستا زمین در اختیار دارد که می تواند به ساخت مسکن جوانان روستا اختصاص دهد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه در حریم شهر بجنورد، پنج تا ۶ روستا با مشکل کمبود زمین روبه رو هستند افزود: سمت توسعه روستاهای مختلف بسته به رشد جمعیت، چهار تا ۲۰ هکتار زمین نیاز دارند.

راه و شهرسازی مشکلی برای واگذاری زمین به روستاییان ندارد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی هم در این باره گفت: این اداره کل برای واگذاری زمین به ساخت و ساز روستاییان و الحاق آن به محدوده روستاها مشکلی ندارد.

قاسم قاسمی با بیان اینکه این اداره کل در همه روستاهای حریم شهر، زمین در اختیار ندارد اظهار داشت: یکی از شرایط برای واگذاری زمین به ساخت و ساز روستاییان، واگذاری آن به صورت رایگان به مردم است اما رویکرد بنیاد مسکن فروش آن به این متقاضیان است.

وی افزود: بر اساس قانون بنیاد مسکن مکلف است زمین را به صورت رایگان در اختیار روستاییان قرار دهد اما این بنیاد خواستار حذف بند مربوط به این شرط در فرآیند واگذاری زمین راه و شهرسازی به بنیاد مسکن است که ما با آن موافقت نکردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد: این اداره کل هیچ مشکلی در واگذاری زمین به ساخت و ساز روستاییان در حریم شهرها ندارد و البته بر اساس قانون این زمین ها باید به صورت رایگان در اختیار روستاییان قرار گیرد و رایگان بودن آن باید در فرآیند واگذاری ها ذکر شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند. 

برچسب‌ها بجنورد روستائیان بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی خراسان شمالی مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد روستائیان بنياد مسكن انقلاب اسلامی بجنورد روستائیان بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی خراسان شمالی مسکن واگذاری زمین راه و شهرسازی خراسان شمالی ساخت و ساز بنیاد مسکن کمبود زمین اداره کل حریم شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۱۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه دار شدن مددجویان در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی در آیین واگذاری این واحد‌ها گفت: ساخت این واحد‌ها از سال ۱۴۰۱ آغاز، تکمیل شده و امروز به مددجویان در استان واگذار شد.
به گفته مجید الهی راد برای این واحد‌های مسکونی بیش از۳۷۴ میلیارد تومان هزینه شده است.
وی گفت: همچنین سال گذشته ۲۲۲ مورد تعمیرات مسکن مددجویی، ۲۶۱ مورد احداث فضاشامل حمام و سرویس بهداشتی و ۷۸۶ مورد لوله کشی گاز منازل مددجویان استان انجام شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان اضافه کرد: برای هر واحد مسکن ۱۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض کمیته امداد، ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه صندوق امداد ولایت، ۲۰۰ میلیون تومان وام بنیاد مسکن و مابقی آورده مددجو است.
الهی راد بیان داشت: این واحد‌ها با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سپاه حضرت جواد‌الائمه (ع)، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بانک‌های عامل و خیرین و نیکوکاران و در قالب انعقاد تفاهم نامه همکاری احداث شده است.

دیگر خبرها

  • ساخت ۲۲ هزار مسکن ملی در شهرهای یزد/رشد ۳ برابری مقاوم‌سازی روستا
  • ◄ الحاق ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای خراسان جنوبی
  • واگذاری بیش از ۳۳ هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • خانه دار شدن مددجویان در خراسان شمالی
  • واگذاری بیش از ۸۰۰ واحد مسکونی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان یزد
  • هشدار به متقاضیان نهضت ملی مسکن خراسان رضوی، اگر نسازید زمین را پس می‌گیریم
  • ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای خراسان جنوبی الحاق شد
  • افتتاح و واگذاری بیش از ۸۰۰ واحد مسکونی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان یزد
  • واگذاری ۲۶ هزار قطعه زمین روستایی در خراسان رضوی
  • دولت سیزدهم وارث مسکن مهر دولت نهم