Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش‌خبرنگار مهر، علی رضایی پیش از ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه اظهار کرد: مسئولین و مدیران دوران مسئولیت خود را فرصتی برای خدمت به مردم و اندوخته‌ای برای آخرت به شمار آورند و عزت و پیشرفت جمهوری اسلامی حاصل این تفکر و نگرش است.

وی افزود: کرمانشاه با تقدیم ۹ هزار و ۸۰۰ شهید دفاع مقدس و با ظرفیت‌های علمی و تاریخی و منابع انسانی غنی با مردمانی نجیب، علمای بزرگ و همسایه بودن با کشور عراق به عنوان گهواره تاریخ و تمدن ایران زمین به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه ضمن قدردانی از خدمات مهندس بازوند و مدیران استانی و شهرستانی و با آرزوی موفقیت برای امیری مقدم تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود، اصلاح وضعیت اقتصادی در اولویت نخست کشور و استان قرار گیرد.

وی با توجه به برنامه‌های دولت سیزدهم، بیان کرد: استان کرمانشاه به عنوان استان مرزی جایگاه ویژه‌ای در کشور داشته با این حال مشکلات متعددی بر سر راه این استان وجود دارد و برای رفع این مشکلات به راهکار مناسب احتیاج داریم.

رضایی ابراز کرد: به علت مشکلات فراوان بخش تولید، بسیاری از مشاغل تولیدی در معرض خطر قرار داشته و کرمانشاه بعد از هرمزگان در جایگاه دوم شاخص فلاکت با میانگین ۶۴ درصدی قرار دارد که از میانگین کشوری ۹ واحد بالاتر است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در آمد سالیانه کرمانشاه بر اساس آمار گرفته شده در سال ۹۸، ۲۴ میلیون تومان بوده که نسبت به آمار کشوری ۱۵ میلیون پایین‌تر است.

وی گفت: به علت مشکلات اقتصادی امکان احیای زیر ساختارها وجود نداشته که در این صورت رشد اقتصادی در آینده وجود نخواهد داشت و نمی‌توان معضل بیکاری را حل کرد.

رضایی بیان کرد: یکی دیگر از چالش‌های مهم استان کرمانشاه خروج سرمایه‌های پولی و اجتماعی و مهاجرت جوانان برای یافتن کار به استان‌های دیگر و حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ بوده و به همین دلیل استان کرمانشاه یکی از رکورددارترین استان‌ها در مهاجرت جوانان است.

وی گفت: تعدادی از طرح‌های مهم در استان کرمانشاه از جمله احداث راه‌آهن به فراموشی سپرده شده که از تمام نخبگان، دانشجویان، مدیران و افراد تأثیر گذار استان تقاضا می‌شود برای کمک به استاندار جدید ایفای نقش کنند.

رضایی در رابطه با اقدامات مورد نیاز در استان کرمانشاه، بیان کرد: اقدام فوری دولت برای منطقه آزاد قصرشیرین، تخصیص بخش تولید و دفع موانع پیش رو در تولید، تخصیص بودجه برای تکمیل و راه اندازی راه آهن کرمانشاه، اسلام‌آباد و عراق را می‌توان از جمله اقدامات استاندار جدید اعلام کرد.

وی در ادامه این اقدامات گفت: با استفاده بهینه از ظرفیت‌های مرزی استان کرمانشاه و توسعه توریست با اجرای صنعت مورد نیاز باید در دستور کار قرار گرفته و با احداث دانشگاه و بیمارستان بین‌المللی برای جذب توریست از کشورهای دیگر به خصوص عراق اقدامات لازم انجام گیرد.

رضایی افزود: فعال سازی تعاون‌های مرز نشینی، بالا بردن سهمیه مرزنشینان، آزادی عمل بیشتر در واردات و صادرات، ساماندهی وضعیت نابسامان بازارچه‌های مرزی، تصویب قوانینی برای پروژه‌های گرمسیری و سردسیری با توجه به هزینه‌های مالی و زیست محیطی و استفاده از مدیران بومی از دیگر اقداماتی است که می‌بایست دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 5396482

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه شهریار حیدری استانداری کرمانشاه ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه عکس استانها شهید گمنام تشییع و خاک سپاری شهید گمنام خسارات سیلاب آمار کرونا دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی تشییع شهدا ایام فاطمیه گرگان استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۲۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه بانوان فعال توسعه مشارکت در انتخابات ۱۴۰۲ شهرستان بوشهر اظهار داشت: بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند و امروز شاهد حضور فعال و گسترده زنان در تمامی عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هستیم که این حضور با موفقیت‌های بسیاری همراه بوده است.

فرماندار بوشهر افزود: از مشارکت فعالانه جامعه زنان در انتخابات سال ۱۴۰۲ و خلق این حماسه عظیم مردمی سپاس و قدردانی خود را اعلام می‌داریم.

وی گفت: رأی اولی‌هایی که در انتخابات ۱۴۰۲ خاطرات خودشان را ثبت کردند می‌توانند در شورای اداری شهرستان بوشهر حضور و این خاطرات را قرائت کنند.

وی تصریح کرد: امروز دشمن فردگرایی را در فضای مجازی ترویج می‌دهد و ذهن و اندیشه سیاسی جوانان ما را در دست گرفته است.

وی همچنین با تاکید بر تأثیر گذاری زن در تربیت افراد در جامعه اضافه کرد: زن در ساحت فردی با تربیت خود می‌تواند یک خانواده و یک جامعه را به سمت تعالی و رشد هدایت کند.

در پایان با اهدا لوح تقدیر از بانوان فعال در توسعه مشارکت انتخابات ۱۴۰۲ تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6087967

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • بهداشت و سلامت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران